Gå til innhold

Berg og dalbanen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Liljedugg

Er alene noen timer. Var så dum å åpne en halv flaske sherry, og føler at jeg blir bare enda mer forvirret og engstelig og nervøs...

Snakket med moren min på telefon, men hun er den mest upsykologiske jeg vet om, så jeg kokte nesten over... (men begynte bevisst å prate om noe annet enn meg og mitt forhold, og da gikk det bedre...)

Hun spør, spør om ting jeg ikke vet om ennå... (hvor jeg skal flytte...bo...osv...) :o

Og sier ting både jeg og hun vet fra før...

Så begynner hun å tale om hvor elendige fedre menn er, og hvor lite de tar innover seg når barna har problemer, og jeg hadde et svare strev med å forklare at det ikke har noe med kjønn å gjøre, og at alle som ikke gråter for den minste ting, ikke dermed er følelsesløse...

Etterpå turte jeg ikke ringe faren min, for han er ganske dominerende og kan være så enig med meg at jeg blir dårlig...selv om han i går rådet meg til å tenke nøye gjennom dette i en uke... og syntes det var trist når det ble sånn...

Så litt på tv. Ikke engasjert. Blir redd, er voldsomt glad i samboer, og har masse feil selv...

Jeg aner ikke. Akkurat nå virker det nesten som en ren idyll å krype inn i armene hans i kveld og søke tilbake...

Tenker, at alle har jo feil. Og han er ikke den verste. Ikke flyr han på byen, og holder avtaler og er sjarmerende når han er det...selv om han er litt kald og dominerende...

Han angriper meg ikke og hakker på min identitet, annet enn dette at han blir så mutt og taus...

Den tausheten gjør meg lettere sprø, men han har sine grunner til å slite for tida, og jeg vet jo det.

Hvorfor er jeg så svak. Jeg vet ikke om det er riktig å skilles. Kanskje dette bare er enda en bølgedal. Kanskje jeg spør og graver og blander meg for mye inn... kanskje jeg virker masete, uten å vite det... (men ekser har aldri syntes at jeg har virket masete, når jeg har stilt spørsmål og drøftet ting...)

Det må skje en endring, men jeg vet ikke om det er riktig å flytte fra hverandre... akkurat nå, eller siden. Det er vanskelig å forklare dette på et sted som kg, derfor lar jeg det være...

Ser på klokka. Han burde være her i løpet av en halv time...

Ringer på, er nok han...

LD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liljedugg

Sovet lenge for en gangs skyld.

Synes dagene er for korte... nå har jeg handlet, og dusjet, drukket kaffe og spist en skive brød...

Det gjenstår å gå tur eller trimme litt, meditere, rydde plass til malersaker, rydde stua (huff så kjedelig), lage middag (kanskje), og sette opp et lerret...

Luksusproblemer. Joda. Men det er JEG som skal ha energi til å gjøre alt det der... ikke minst være kreativ, og snill med meg selv (trene, meditere).

Fri fra jobb. Deilig. :tunge1:

Med meg og samboer er situasjonen rolig og avspent, tror jeg. Det pleier være slik etter et oppgjør. Håper det negative ikke får spise seg inn her igjen, i samme grad. Jeg er ansvarlig for det, jeg også.

Nå får jeg ta en dag av gangen.

Leverte inn en Ekstrakupong, er nærmest blakk og tenkte, hvorfor ikke... (Jeg KOMMER til å vinne i kveld :ler: !)

Problemet mitt når jeg skal gjøre en del ting jeg har lyst til, er å vite hvor jeg skal starte... kan sitte og gruble på det lenge... er ikke flink til å følge rutiner... Å utsette er jeg flink til...

Må få gjort noe, kanskje...

Ser på klokka men har jo sovet lenge, så...

LD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg

Sitter her som et spørsmålstegn og er grinete. Det var ikke slik dagen skulle være.

Dagen begynte bra, helt til samboer måtte ta opp masse negative ting før han skulle dra og være borte hele dagen...

Det var den fridagen min. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg

Selv om vi ikke var uvenner da samboer dro i morges, (jeg var uvenn mens han var borte) så var vi venner igjen når han kom hjem...

(kanskje mensen er kommet... det er jo fullmåne... :o )

Var grinete i sted, hjalp med en dusj, en liten tur ut og litt latskap... (pluss endre min egen negativitet)

Trett, skal krype under dyna. Enda mer latskap... men kanskje jeg drømmer noe riktig spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg

Hvorfor sitter jeg igjen med en følelse av å være en liten dritt...

Greit at fyllesjuka etter fredag var hard i går, men I DAG?

Gjorde ikke annet fredag enn å sitte og skravle i telefon med venninne mens samboer gikk og la seg etter noen øl. Jeg drakk litt mer (hodepine i går ja).

Men han sa til meg: Jeg kan jo ikke begynne å jobbe når du skal drikke så mye... :o (mente mer enn han...)

For det første så jobber han ikke. Enda.

Det gjør jeg. For det andre...

Men jeg spurte han senere, om han MENTE det han sa. Og da sa han neida. Ikke så lenge jeg drakk så sjelden og så sjelden drakk for mye...

(Men jeg spurte feil. Jeg sa at om jeg skal være en klamp om foten hans, så orker jeg ikke dette forholdet. Jeg la jo ordene i munnen hans...fikk det svaret jeg ville ha...)

Men hvorfor SA han det da? Hvis han IKKE mener det...

:evil: :-?

Jeg vet ikke. Men jeg får en følelse av at han vil fram til noe, og det er at alt som går galt her er min feil og aldri hans... (Han søker ikke jobber pga meg, sover dårlig, osv.) Det er DET USAGTE.

Hvor er BESKYTTELSESDRAKTEN min?!!!

Jeg har sant og si lyst å rømme hjemmefra, men alle som har hatt lyst til det, vet at det ikke er så lett... ting må være verre enn nå... eller man må være en fjortis.

Skal vandre meg en lang tur i kveld.

Er så trett av dette. Våknet hundre ganger i natt.

I dag har det ikke vært noen krangel (var ikke det fredag, og ikke i går. Kun denne kommentaren.)

Føler ikke at jeg har KREFTER. Til og med å puste kjennes tungt.

Forvirret, frustret og følelsen av å være en dritt i livet til min samboer... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg

Jeg kommer ikke til å ta det opp, tror jeg, det han sa....

I stedet må jeg ha fokus, skal på jobb i morgen og orker ikke en ny diskusjon nå. Må samle meg og gjøre meg fri...men vanskelig.

Virker nesten som om ordenes betydning blir større og større, dess mer jeg tier...

Enda magen full av angst. Har ikke orket gjøre noe særlig, men kvelden er jo så vidt begynt.

Sukk. Energien er lav, og husker ikke om jeg har ettermiddag eller formiddag i morgen. Må sjekke det opp.

Skal gå meg en tur, kanskje det får meg til å våkne litt.

LD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...