Gå til innhold

Betale leie til kjæreste, når han har han ikke betaler noe selv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og dette er galt fordi? Leietaker har da ikke noe å gjøre med hva husleia de betaler går til.

Fordi det blir noe helt annet når du er i et kjærlighetsforhold med vedkommende som kommer til å "flashe cash" han har tjent ovenfor deg. Det er ikke det at han vil ta betalt som er galt, det er holdninga hans for å ta betalt som er feil.

Anonymous poster hash: e9019...e5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man argumenterer som dere dumme kvinner, kan jo jeg også prøve meg på et morsomt argument:

Hun betaler 6000 kroner i dag, er det ikke da mye bedre at hun betaler disse 6000 til sin kjæreste enn til en tilfeldig utleier? Hvis hun virkelig elsker sin kjæreste bør vel ikke dette være noe problem? Dere kan vel ikke for alvor mene at hun skal betale 6000 til noen fremmede når hun kan betale de til kjæresten sin, så kan de bo sammen, og i tillegg skape masse kjærlighet?



Anonymous poster hash: 64717...edc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man argumenterer som dere dumme kvinner, kan jo jeg også prøve meg på et morsomt argument: Hun betaler 6000 kroner i dag, er det ikke da mye bedre at hun betaler disse 6000 til sin kjæreste enn til en tilfeldig utleier? Hvis hun virkelig elsker sin kjæreste bør vel ikke dette være noe problem? Dere kan vel ikke for alvor mene at hun skal betale 6000 til noen fremmede når hun kan betale de til kjæresten sin, så kan de bo sammen, og i tillegg skape masse kjærlighet? Anonymous poster hash: 64717...edc

Dumme kvinner faktisk... Finnes ikke noe mer patetisk enn en mann som kommer med den der.

Sier litt om hvordan du er som person.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme kvinner faktisk... Finnes ikke noe mer patetisk enn en mann som kommer med den der.

Sier litt om hvordan du er som person.

Svar spørsmålet hans da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier at å leie en tilsvarende leilighet koster ca 16000 i måneden. Han vil jo ikke at jeg skal betale halvparten av det, men mener 5000 kr er en fornuftig sum. Han mener hvis jeg betaler mindre enn det, vil han føle at det fortsatt bare er hans leilighet. Betaler jeg som han foreslår 5000 føler han at den er vår, og at jeg ikke er en gjest på en måte.

Skjønner på en måte hva han mener, men føler at 5000 er for mye. Det er 5000 han kan bruke til hva han vil. Det gjør også at forskjell i hvor mye penger vi har til lommepenger er enda større enn den er i dag. Han er veldig spandabel når vi er ut sammen. Det må han jo på en måte være hvis han vil feste så mye som han vil og spise ute så ofte som han vil med meg. Jeg har ikke råd til å betale for det selv. Og nå når han får enda mer penger enn vil hans sannsynligvis bruke de på å dra ut enda mer, spise mer ute osv. Så jeg burde kanskje være fornøyd med det, siden mye av pengene blir brukt på meg. Men liker ikke den følelsen av at jeg nesten aldri har råd til å betale for meg selv. Så hvis jeg betaler en del mindre til han i leie, vil økonomien vår være mer lik. Det er noe jeg hadde vært mye mer komfortabel med. Har prøvd å si det til han, men det virker ikke som han bryr seg så mye om det.

Anonymous poster hash: 3c765...ea2

Dette er ikke et samboerskap jeg ville ha gått med på. Leiligheten blir ikke din, uansett hvor mye du betaler i leie, så det argumentet faller på sin egen urimelighet. Det du gjør, ved å godta en såpass høy sum, er å sponse din egen uselvstendighet. At han er spandabel er vel og bra, men når økonomien er så skjev, sitter han med all makt til å bestemme når, hvor og hva du skal få. Da er det bedre å stå på egne ben og være sin egen sjef - selv om det betyr at levestandarden blir lavere ;)

Det går fint an å være kjærester uten å bo sammen!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme kvinner faktisk... Finnes ikke noe mer patetisk enn en mann som kommer med den der.

Sier litt om hvordan du er som person.

Du har helt rett, det er kanskje ikke akseptabelt språk. Men jeg ble virkelig oppgitt over denne tråden, beklager.

Anonymous poster hash: 64717...edc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar spørsmålet hans da.

Jeg hadde valgt å ikke flytte sammen med denne fyren, fordi jeg liker ikke holdningene hans om at det er uretferdig at hun skal ha mer penger enn han enda hun må jobbe 2 dager i uken.

Men hadde jeg flyttet sammen med en som hadde samme grunnlaget som Ts sin kjæreste, så kunne jeg fint ha betalt det samme jeg gjør nå i leie til han.

Jeg synes nå både TS og typen virker litt gjerrige. Hun vil betale minst mulig og han vil ha mest mulig.

Ikke ett forhold jeg hadde trivdes i for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, det er kanskje ikke akseptabelt språk. Men jeg ble virkelig oppgitt over denne tråden, beklager. Anonymous poster hash: 64717...edc

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt å ikke flytte sammen med denne fyren, fordi jeg liker ikke holdningene hans om at det er uretferdig at hun skal ha mer penger enn han enda hun må jobbe 2 dager i uken.

Men hadde jeg flyttet sammen med en som hadde samme grunnlaget som Ts sin kjæreste, så kunne jeg fint ha betalt det samme jeg gjør nå i leie til han.

Jeg synes nå både TS og typen virker litt gjerrige. Hun vil betale minst mulig og han vil ha mest mulig.

Ikke ett forhold jeg hadde trivdes i for å si det sånn.

Tror nok dette forholdet er dømt til å tape. Dette unge paret har en stor konflikt/uenighet ang økonomien allerede før de flytter sammen, og ingen av de virker som at de er villige til å fire på sine krav.

Anonymous poster hash: 58bbe...a53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvem som skal betale for vedlikehold og reparasjoner.

Her er ting som har skjedd i min leilighet de siste 2 årene:

-Dusja rett på flisene. Vann kom seg inn i fugene og under flisene. Måtte ha rørlegger og kjøpe dusjkabinett, evt. rive opp gulvet. Kjøpte kabinett. Pris for alt: 30.000.

-Varmtvannstanken sprakk pga alderdom, hehe. Ny tank og rørlegger: 6000.

-Oppussing i blokka, plutselig steg den faste månedsleien til det dobbelte en periode. 2000 ekstra i måneden......


Hvis hun betaler 5000 kommer hun nok til å slippe disse ekstrautgiftene.
Med 1500 kommer kjæresten til å kreve at hun tar del i dem.



Anonymous poster hash: eed7d...8eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvem som skal betale for vedlikehold og reparasjoner.

Her er ting som har skjedd i min leilighet de siste 2 årene:

-Dusja rett på flisene. Vann kom seg inn i fugene og under flisene. Måtte ha rørlegger og kjøpe dusjkabinett, evt. rive opp gulvet. Kjøpte kabinett. Pris for alt: 30.000.

-Varmtvannstanken sprakk pga alderdom, hehe. Ny tank og rørlegger: 6000.

-Oppussing i blokka, plutselig steg den faste månedsleien til det dobbelte en periode. 2000 ekstra i måneden......

Hvis hun betaler 5000 kommer hun nok til å slippe disse ekstrautgiftene.

Med 1500 kommer kjæresten til å kreve at hun tar del i dem.

Anonymous poster hash: eed7d...8eb

.

Som huseier står man jo for endel utgifter. Plutselig kan varmtvannstanken ryke, det kan være feil på det elektriske annlegget, slitasje av leiligheten osv.

Skjønner ikke hvordan hun kan innbille seg at 1500,- skal holde til husleie. Det sier masse om hennes holdning, og her reageres det på hans holdning. Jeg synes han har helt rett når han mener at hun skal betale mer enn 1500,- i husleie.

Anonymous poster hash: 58bbe...a53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg virkelig ikke klarer å svelge en student som får alt lagt opp i hendene. Foreldrene sponser både bolig og boutgifter. (Og da bolig med høy standard. )

Samtidig som studielån og alle andre penger som kommer inn brukes til å gå ut på byen.

Hvilke holdninger er det disse foreldrene har gitt barnet sitt?

Det er ingen langsiktighet, kun en tanke om at penger er til for å dekke det umiddelbare behov (ønske).

Det er jo noe som nærmest kommer av seg selv, og som man ikke trenger å jobbe for.

Å bo sammen når den ene kun bruker penger og ikke jobber for dem i det hele tatt, mens den andre jobber 2 ganger i uka for å kunne ha råd til å bo der i det hele tatt, føler jeg er en oppskrift for mye gnissninger. Spesielt rundt økonomi.

Hva når de skal handle mat?

Han vil kjøpe det dyreste pålegget, og har selvfølgelig råd til det. Mens hun også skal bidra til matbudsjettet, men har kun råd til det billigste. Er det greit at de da sammen kjøper det begge har råd til, altså det billigste? Eller må hun overforbruke for å støtte hans forbruk? Eller skal de ha hver sitt pålegg i kjøleskapet? Eller skal han betale mer av maten enn henne?

Og når de da skal ut.

Når hun faktisk ønsker å betale for seg selv. Skal hun da enten godta at han "kjøper selvstendigheten hennes" ved å spandere på henne hver gang? Eller skal hun bestemme hvor de går, utifra sin økonomi?

Eller skal han få kjøpe hva han vil, og så må hun bare kjøpe det billigste på menyen?

Det er mange uavklarte spørsmål her, og jeg føler dette med hva hun skal betale for å bo kun er det aller første.

Men om det beste er å flytte sammen og finne ut av dette underveis (noe som 80% sikkert fører til et brudd.) eller om det beste er å bli boende hver for seg? Det må nesten TS selv finne ut av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvem som skal betale for vedlikehold og reparasjoner.

Her er ting som har skjedd i min leilighet de siste 2 årene:

-Dusja rett på flisene. Vann kom seg inn i fugene og under flisene. Måtte ha rørlegger og kjøpe dusjkabinett, evt. rive opp gulvet. Kjøpte kabinett. Pris for alt: 30.000.

-Varmtvannstanken sprakk pga alderdom, hehe. Ny tank og rørlegger: 6000.

-Oppussing i blokka, plutselig steg den faste månedsleien til det dobbelte en periode. 2000 ekstra i måneden......

Hvis hun betaler 5000 kommer hun nok til å slippe disse ekstrautgiftene.

Med 1500 kommer kjæresten til å kreve at hun tar del i dem.

Anonymous poster hash: eed7d...8eb

Hvis det går som hun tror, at han kommer til å bruke opp hver krone han får i leie fra henne på morro, da spiller det egentlig ikke noen rolle om hun betaler 1500 eller 5000,- for han vil uansett ikke ha penger til slike vedlikeholdsting, og kommer til å ta en telefon til mamma for at de betaler det.

Og da er du inne på en av de sidene ved mannen som jeg synes ikke høres bra ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Hadde jeg FÅTT en leilighet av foreldrene mine, hadde jeg ALDRI krevd noe slag leie!

Da kan vi bruke pengene sammen og spare litt begge to :)

IKKE FLYTT INN TIL HAN !

Han blir jo bare å bruke pengene til lomme penger!

Hadde heller bodd alene og hatt dårlig råd enn flytte inn til en slik mann!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ekstremt interessant å lese galskapen til kvinner i denne tråden. Jeg klarer bare ikke å fatte at det er urettferdig at hun betaler 5000 i måneden? Og disse tullene som sier at man ikke skal betale husleie til kjæresten hvis han betaler lån, for da bygger man han opp, er dere helt idioter? Når man betaler husleie til noen går det som regel til lån, om man er kjæreste eller ikke. Jeg mistenker at noen kvinner har lest om denne "fella" i nettavisene og ikke forstått hva det går ut på.

Men jeg mistenker at om TS var mannen, ville dere vært på boligeieren sin side. Noen kvinner kan bli veldig ulogiske og direkte dumme i stiuasjoner som dette.

Anonymous poster hash: 64717...edc

Slik som du dummer deg ut nå med synsingen din? Du kan også være ulogisk og direkte dum i situasjoner som dette, altså.

Anonymous poster hash: 93740...238

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Karen hadde aldri taklet at du tjente det samme eller mer enn han. Hadde revurdert forholdet.

Anonymous poster hash: 431c9...af5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarer virkelig ikke dere kvinner ENKEL matematikk? Bar bakke?, situasjonen ville jo vært lik om hun måtte leie en annen plass, da ville hun vel betalt mer og stått på en barere bakke? Dette er bare et av mange lignende innlegg i denne tråden. Det bobler faen meg over av idioti her.

Anonymous poster hash: 64717...edc

Dersom de skal holde sammen og hun skal betale så mye i leie hele deres forhold, så står hun på bar bakke om brudd. Hun hadde jo ikke leid en leilighet uten han heller i 20 år. Jepp, dette bobler over av idioti. Dersom hun skal leie hos ham i mange år må det enten være så lite som ca 3000, eller må hun få kjøpe seg inn etter hvert eller kjøpe seg noe selv.

Anonymous poster hash: 93740...238

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis paret ikke er i stand til å finne et beløp der de begge synes at "dette er greit for meg og må også være greit for samboer" har nok ikke samboerforholdet noen sjanse.

Så stor uenighet om hva som er rettferdig som de har vist her, (Han: 5000, hun: 1500) gir neppe grunnlag for et harmonisk samliv.

Personlig er jeg overbevist om at det blir lettere for ham å finne en ny som synes det er greit å betale 5000 til samboer i stedet for 6 000 til eller mer til en fremmed, enn for henne å finne en som synes 1500 er nok.

Det mangler ikke på dem som synes 1500 er nok, Men de har som regel feil kjønn, og de har vanligvis ikke noen bolig i denne klassen å tilby. (Men unntakene finnes, det er bare å lete :) )

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg overbevist om at det blir lettere for ham å finne en ny som synes det er greit å betale 5000 til samboer i stedet for 6 000 til eller mer til en fremmed, enn for henne å finne en som synes 1500 er nok.

Njeaa, tror det skal godt gjøres å finne ei som er villig til å gi samboeren en gevinst på 5000 og selv bare sitte med 1000 i gevinst. Damer flest godtar som regel bare urettferdighet når det går i deres favør. ;) Meg selv inkludert, jeg hadde ikke giddet å bo med en fyr som mener han skal ha størstedelen av gevinsten ved et samboerskap.

Det enkleste er kanskje å vente til begge er ferdige med studier og har kommet seg ut i jobb, slik at begge har en OK inntekt og den ene slipper å føle seg underlegen den andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...