Gå til innhold

Hvor tidlig fikk du "carvings"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En periode med McDonalds fra uke 13.. som jeg vanligvis ikke liker.

Ellers druer og bær generelt resten av tiden.

Nå er det druer og sjokomelk.

Anonymous poster hash: 28a9c...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk totalt avsmak på det jeg hadde spist før uke 7. Klarte ikke tanken på sunn mat, spinat, questbars, avokado, knekkebrød, salater, kylling - alt jeg spiste i mitt 10 uker gamle "nye og sunne" kosthold.

Synd, for da gikk jeg fort opp i vekt. Dette gikk ikke over før i uke 20 selvom kvalmen gav seg i uke 14.

Anonymous poster hash: 28a9c...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var rundt syv måneder på vei hadde jeg veldig cravings på muffins:P bakte litt og prøvde å fryse ned, men alt gikk i denne grisen:O etter noen uker hadde jeg så mye sure oppstøt at ingenting frista lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det heter "craving". Og det høres ganske dumt ut å bruke på norsk (spesielt om man ikke engang vet hvordan det skrives).

Jeg fikk aldri det, tror det er vanligst på film (akkurat som at vannet går med et splæsj på offentlig sted). Å ha dilla på en spesiell matvare, lukt etc, er ikke det samme som at man bare har veldig lyst på noe. Når man ikke er gravid, kan man jo også ha perioder der kan kjenner veldig lyst på en eller annen spesiell matvare. Å ha dilla på godteri er jo ganske vanlig uansett tilstand... Mistenker en del bare bruker det som unnskyldning. De fleste som har "ordentlig" dilla på noe som gravid, har det på merkelige og uvanlige ting, som å lukte på bensin, jord, etc. Ikke sjokolade - det liker de fleste veldig godt hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 uke... Fikk cravings på tomater, avokado og sylteagurk. Ikke det verste en kan knaske på :)

Min mann skjønte at jeg var gravid før jeg gjorde det selv. "Du har ALDRI spist tomater så lenge jeg har kjent deg, snart tilbake, skal kjøpe en test!". Positiv :laugh:



Anonymous poster hash: 24677...758
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "craving". Og det høres ganske dumt ut å bruke på norsk (spesielt om man ikke engang vet hvordan det skrives).

Jeg fikk aldri det, tror det er vanligst på film (akkurat som at vannet går med et splæsj på offentlig sted). Å ha dilla på en spesiell matvare, lukt etc, er ikke det samme som at man bare har veldig lyst på noe. Når man ikke er gravid, kan man jo også ha perioder der kan kjenner veldig lyst på en eller annen spesiell matvare. Å ha dilla på godteri er jo ganske vanlig uansett tilstand... Mistenker en del bare bruker det som unnskyldning. De fleste som har "ordentlig" dilla på noe som gravid, har det på merkelige og uvanlige ting, som å lukte på bensin, jord, etc. Ikke sjokolade - det liker de fleste veldig godt hele tiden ;)

Bare pga at du ikke fikk noe så betyr ikke det at det er mest vanlig på film.

Anonymous poster hash: 862a7...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Bare pga at du ikke fikk noe så betyr ikke det at det er mest vanlig på film.

Anonymous poster hash: 862a7...c34

Nei, jeg gjorde ikke den koblingen fordi jeg selv ikke fikk det. At jeg selv ikke opplevde det, var en digresjon. Poenget er - på film opplever "alle" gravide ekstreme dilla-perioder og er hysteriske og vekker mannen midt på natta så han kan gå ut å kjøpe iskrem. I virkeligheten er det ikke så veldig vanlig å få dilla på noe. Som jeg påpekte - at man har lyst på godteri er ikke det samme som "cravings".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk på marsipankake, som jeg ellers hater og egentlig tåler ganske dårlig. Mormoren min fikk dilla på sitron(med skall, æsj)

Anonymous poster hash: b683a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det luktet så utrolig god på Tøyen t-banestasjon (jeg bodde rett ved). Det var noe med den rå kjellerlukta som jeg bare elsket. Jeg satt der mye og leste og koste meg. Hadde som regel med litt og drikke og kjeks og tok det som en tur. :fnise:



Anonymous poster hash: 13afb...8f2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde mange ting som kom og gikk som jeg fikk dilla på. Gulrøtter, melk (laktoseintolerant og hadde ikke drukket et glass melk frivillig siden jeg flyttet hjemmefra), kinesiske kyllingnuggets (bare deigen rundt, kjøttet fikk mannen).

Men ordentlig craving fikk jeg på bensinlukt og antibacservietter. Hadde alltid minst 10 servietter i veska, virket som den bakteriefreaken da jeg gikk og gnikket på hendene og tlf for å kjenne lukta 😲

Redigert skrivefeil 😑

Endret av weetos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...