Gå til innhold

Er det lov å være skuffet over kjærestens gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De første rundene var ymting. Men når han spurte hva jeg ønsket, sa jeg kun dette smykket.

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Netopp ønsket. Ikke krevde å få. Jeg syns faktisk ikke det er greit å bli skuffet over en gave. Ofte har jeg fått andre ting enn det jeg ønsker meg, men det er han som bestemmer hva han ønsker å gi meg. Noe er mer rart enn annet, men jeg setter generelt sett pris på gaver uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg blir litt sånn, at nå er det satt ny standrad i hus, og det er at våre felles ønsker for nykjøp til hus, er det man gir i jul og bursdagsgave. Det har jo ingen hensikt for meg å gi han personlige gaver, når det er innafor å gi gaver som jeg er like mye inntressert i.....

Jada, jeg er litt snurt, men jeg ble skikkelig skuffet! :(



Anonymous poster hash: 52c2c...47e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg blir litt sånn, at nå er det satt ny standrad i hus, og det er at våre felles ønsker for nykjøp til hus, er det man gir i jul og bursdagsgave. Det har jo ingen hensikt for meg å gi han personlige gaver, når det er innafor å gi gaver som jeg er like mye inntressert i.....

Jada, jeg er litt snurt, men jeg ble skikkelig skuffet! :(

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Jeg skjønner greia. Du føler at nå forsvinner romantikken. Og det høres jo absolutt litt trist ut.

Anonymous poster hash: 1cbd4...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er menn.

Husker for noen år siden at mamma fikk vaskemaskin til jul av pappa. Da kan man snakke bom-gave.

Forøvrig tviler jeg på at han har ønsket seg noe interiørting. Antageligvis har han bare jattet med deg om at den var fin og når bursdagen din kom har han husket på at du sa du likte den og kjøpt den til deg.

Jeg synes egentlig du høres litt utakknemlig ut...

Anonymous poster hash: 8e649...6a2

Men det er greit at menn får verktøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner greia. Du føler at nå forsvinner romantikken. Og det høres jo absolutt litt trist ut.

Anonymous poster hash: 1cbd4...727

Han er en fabelaktig fyr, så hele romantikken er vel ikke akkurat borte av den grunn.

Men ja, jeg ble skuffet, skikkelig skuffet.

Tanken som teller og tanken som teller. Jeg skjønner hvor du vil hen, samtidig så tenker jeg det er ikke bare å gi whatever, for da kan man ligsågodt la være!

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, ble mer skuffet over at eksen (noen år tilbake) gjorde det slutt med meg på juleaften. Alt var fint mellom oss i ett år, frem til den dagen (Fordi han ikke hadde kjøpt gave). Hvordan vet jeg det? Han kom krypende tilbake andre juledag og ville være sammen med meg igjen...

Så han ville spare penger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang et kostbart verktøysett (!) av min daværende ektemann. Det kostet flere tusen kroner og var et flott kvalitetssett som vekket særdeles stor beundring, spesielt blandt hans kamerater... Jeg var ikke like imponert, men valgte å holde munn da. Men ertet ham litt for det ved forskjellige anledninger senere.

Da vi ble skilt noen år senere, så pakket han med største selvfølgelighet verktøysettet. Men da fikk han passet sitt påskrevet og beskjed om å legge det tilbake fordi det var mitt :).

Han ble en smule overrasket :ler:.

Min neste kjæreste ble derimot veldig imponert når han så hvordan verktøy den nye dama hadde i garasjen :ler:. Han var mektig imponert og det ble det store samtaleemnet i langt tid blandt hans kamerater... :ler:

Anonymous poster hash: 74c4d...4ff

Skikkelig verktøy er kanskje noe man ikke ser verdien av der og da, men som egentlig er en flott gave og noe alle burde ha. Det har kommet en del banneord når jeg har hjulpet moren min, og det verktøyet hun har stort sett består av gamle skrujern i hovedsakelig ukurante størrelser. Burde nok gi henne et skikkelig verktøysett til jul, men som man ser her i tråden - langt fra alle kvinner setter pris på slike praktiske gaver, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte av gavene som nevnes i tråden her skjønner jeg at ikke vakte den store begeistringen... Men i TS' tilfelle kjøpte han jo faktisk noe han visste hun ville ha. Å spesifisere én konkret ting man ønsker seg og så bli furten over å ikke får den synes jeg klinger ganske bortskjemt. Det kalles ønsker og gaver, ikke krav og bestillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykket jeg ønsket, kostet 750 kroner, og det interiørobjektet kostet 1200

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Kanskje han syntes det var mer fornuftig å heller bruke penger på noe som faktisk kan brukes til noe nyttig?

Anonymous poster hash: 732a8...08f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte av gavene som nevnes i tråden her skjønner jeg at ikke vakte den store begeistringen... Men i TS' tilfelle kjøpte han jo faktisk noe han visste hun ville ha. Å spesifisere én konkret ting man ønsker seg og så bli furten over å ikke får den synes jeg klinger ganske bortskjemt. Det kalles ønsker og gaver, ikke krav og bestillinger...

Smykket ble nevnt fordi noen kommenterte at menn trengte helt konkrete spesifikke forslag. Og at det gjorde jeg faktisk, og at det ikke er der det gikk "feil".

Jeg er ikke furten over at jeg ikke ikke akkurat dèt smykket, men fordi gaven er så upersonlig og noe som vi hadde bestemt oss for å kjøpe i fellesskap.

Litt på spissen, kan det sammenlignes med at jeg gir han gressklipperen vi har bestemt oss for å kjøpe.

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn har lest Donald Duck, Der lærer vi litt om atferden dere forfekter her, av Dolly Duck.

Slipper unna med det meste ja.:erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har dere fått interiørtingen, og siden smykket var relativt billig kan du unne deg det i en gave til deg selv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du er smålig. Burde være glad for at du fikk noe i det hele tatt

På min 30 årsdag fikk jeg ikke en gave fra en eneste kjeft. Hadde ikke trengt gave engang, hadde vært nok med et "gratulerer med dagen" fra hvem som helst, det hadde jeg tatt til takke med. men neida!

høres ut som du har first world problems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok gi henne et skikkelig verktøysett til jul, men som man ser her i tråden - langt fra alle kvinner setter pris på slike praktiske gaver, dessverre!

Praktiske gaver liker jeg å få! ^^,

Ikke nødvendigvis noe til hagen, men mer kjøkkenredskaper og enda mer verktøy. Woot! :hoppendeglad: Jeg pleier ikke å ha særlig med ønskelister da jeg har alt jeg trenger, og å bare skrive opp noe synes jeg er kleint, så jeg har bare sagt "surprise me!" ^_^ Blir aldri skuffet heller. ^^,

Dog, eneste gangen jeg har tenkt "WTF!? O_o " var da en tidligere kjæreste kjøpte en plastikkdinosaur på en bensinstasjon fordi jeg hadde nevnt at jeg var interessert i mesozoikum (trias, jula og kritt). Den fikk jeg en 14 februar. <_<

Ikke var den pen heller. >_<

Og som ikke det var nok fortalte han med stor entusiasme at han fikk den for 25 kr! :P

Skulle gitt ham en knakkestein fra steinalderen siden han tydeligvis kom derfra. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var han som pekte den ut i utgangspunktet, og jeg sa meg enig i at den hadde passet bra hjemme hos oss:-)

Anonymous poster hash: 52c2c...47e

Sikker på at det ikke var hans måte å forsøke å finne ut om denne gjenstanden kunne være en fin gave til deg, da..?

Anonymous poster hash: d191c...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Netopp ønsket. Ikke krevde å få. Jeg syns faktisk ikke det er greit å bli skuffet over en gave. Ofte har jeg fått andre ting enn det jeg ønsker meg, men det er han som bestemmer hva han ønsker å gi meg. Noe er mer rart enn annet, men jeg setter generelt sett pris på gaver uansett.

Dette!:klappe:

Jeg skjønner greia. Du føler at nå forsvinner romantikken. Og det høres jo absolutt litt trist ut.

Anonymous poster hash: 1cbd4...727

Yeah right. Har dere noengang reflektert over det samme når det kommer til slipset, sokkene eller genseren du sist ga til din utkårne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Så han ville spare penger.....

Jepp. Det verste er at han gjorde det samme ved bursdagen min året før. Ikke spør, for jeg aner ikke hvorfor jeg gikk tilbake til det neket første gang... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det verste er at han gjorde det samme ved bursdagen min året før. Ikke spør, for jeg aner ikke hvorfor jeg gikk tilbake til det neket første gang... :glare:

Nei, jeg skal ikke spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Ja du er smålig. Burde være glad for at du fikk noe i det hele tatt

På min 30 årsdag fikk jeg ikke en gave fra en eneste kjeft. Hadde ikke trengt gave engang, hadde vært nok med et "gratulerer med dagen" fra hvem som helst, det hadde jeg tatt til takke med. men neida!

høres ut som du har first world problems

Det er alltid noen som har det verre enn en selv, men det betyr ikke at man ikke kan "klage" litt for det.

Hvis ikke så ville jeg ha sagt til deg at du ikke kan klage fordi det er tross alt mange som ikke rekker å bli 30 år en gang før de dør! ..Så du kan bare være glad for at du faktisk ikke har sultet ihjel, dødd av sykdommer eller blitt skutt i en krig du.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...