Gå til innhold

Graviditet utenfor livmoren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Jeg har den siste tiden hatt underlivssmerter og vondt på venstre side av magen. Har trodd at magesmertene har vært normale da flere sier det er vanlig med menslignende smerter. Jeg har tatt en prøve for urinveisinfeksjon og hadde ikke dette.. Da begynte jeg å tenke på om dette kan være en graviditet utenfor livmoren. Hvis noen har opplevd det vil jeg gjerne høre hvordan det føltes og hvilke symptomer dere fikk...

(I følge terminkalkulator er jeg snart 8uker på vei)

Anonymous poster hash: 94a13...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer du på dette så tar du en tur og snakker med en lege.

Vær obs på at du på venstre side av magen har tykktarm som går over i endetarm. Er du nygravid får du tregere mage og kan dermed få ubehag i den siden av magen.

Anonymous poster hash: f8051...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Jeg har hatt det...og holdt på å dø av det...Fikk stikkende smerter på høyre side..hadde tatt en graviditetstest som var lyselyseblå...men godt jeg fulgte intuisjonen min da jeg ble lagt inn på sykehuset etter å ha falt sammen på kjøkkenet. De tok ultralyd som ikke viste graviditet...men en sykepleier ba meg om å mase og fake smerter slik at jeg ble operert...For idèt de åpnet meg sprutet det forurensede blodet ut og det viste seg å være fosteret som hadde festet seg utenfor livmoren og sprukket...Det var så vidt jeg overlevde.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det...og holdt på å dø av det...Fikk stikkende smerter på høyre side..hadde tatt en graviditetstest som var lyselyseblå...men godt jeg fulgte intuisjonen min da jeg ble lagt inn på sykehuset etter å ha falt sammen på kjøkkenet. De tok ultralyd som ikke viste graviditet...men en sykepleier ba meg om å mase og fake smerter slik at jeg ble operert...For idèt de åpnet meg sprutet det forurensede blodet ut og det viste seg å være fosteret som hadde festet seg utenfor livmoren og sprukket...Det var så vidt jeg overlevde.....

Uff. Jeg kjenner meg igjen, annet enn at de så det på ultralyden at det var utenfor livmoren og de sa etterpå at egglederen var på vei til å sprekke. Hadde jeg ikke kommet den dagen så vet jeg ikke hva som hadde skjedd (legen jeg var hos mente at det var normalt med smerter tidlig i svangerskapet, og ville ikke sende meg til ultralyd egentlig, men gjorde det "for å roe meg ned". Kom som et sjokk på meg da ultralyden ble tatt, og jeg ble operert samme dag..

Men TS: smerter er vanlige (ligamentsmerter, minner litt om menssmerter, men kan sitte på ene siden), men mine var nesten uutholdelige. Jeg klarte ikke røre meg omtrent, og kjørt rett til legen av samboeren.

Anonymous poster hash: 8b77b...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over igjen: Jeg var såvidt 6 uker på vei. Jeg tror du hadde hatt helt grusomme smerter etter 8 uker. Det minnet ikke om menssmerter her.. jeg hadde smerter allerede etter uke 3, men visste ikke at jeg var gravid (for tidlig til å vises på en test såklart).

Anonymous poster hash: 8b77b...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer du på dette så tar du en tur og snakker med en lege.

Vær obs på at du på venstre side av magen har tykktarm som går over i endetarm. Er du nygravid får du tregere mage og kan dermed få ubehag i den siden av magen.

Anonymous poster hash: f8051...1b7

Det er egentlig underlivssmertene som er det verste, men så tenkte jeg på det at jeg i tillegg har hatt ganske vondt i magen. Magesmertene hadde nok ikke bekymret meg om de kom alene...

Anonymous poster hash: 94a13...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det...og holdt på å dø av det...Fikk stikkende smerter på høyre side..hadde tatt en graviditetstest som var lyselyseblå...men godt jeg fulgte intuisjonen min da jeg ble lagt inn på sykehuset etter å ha falt sammen på kjøkkenet. De tok ultralyd som ikke viste graviditet...men en sykepleier ba meg om å mase og fake smerter slik at jeg ble operert...For idèt de åpnet meg sprutet det forurensede blodet ut og det viste seg å være fosteret som hadde festet seg utenfor livmoren og sprukket...Det var så vidt jeg overlevde.....

Det må ha vært en skremmende opplevelse, men du hadde heldigvis hell i uhell som ble operert i tide.. Hadde du "bare" magesmerter eller hadde du underlivssmerter også? Lurer på hvordan disse underlivssmertene er ved svangerskap utenfor livmoren, for det er de smertene som er verst hos meg.. Har våknet av det flere ganger i natt, og jeg synes bare det blir verre og verre

Anonymous poster hash: 94a13...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg kjenner meg igjen, annet enn at de så det på ultralyden at det var utenfor livmoren og de sa etterpå at egglederen var på vei til å sprekke. Hadde jeg ikke kommet den dagen så vet jeg ikke hva som hadde skjedd (legen jeg var hos mente at det var normalt med smerter tidlig i svangerskapet, og ville ikke sende meg til ultralyd egentlig, men gjorde det "for å roe meg ned". Kom som et sjokk på meg da ultralyden ble tatt, og jeg ble operert samme dag..

Men TS: smerter er vanlige (ligamentsmerter, minner litt om menssmerter, men kan sitte på ene siden), men mine var nesten uutholdelige. Jeg klarte ikke røre meg omtrent, og kjørt rett til legen av samboeren.

Anonymous poster hash: 8b77b...f5e

Huff, det høres grusomt ut..

Magesmertene mine er ikke så ille at de ville bekymret meg så mye, det er underlivssmertene som virkelig er ille. Hadde du underlivssmerter i tillegg?

Det kan jo selvfølgelig være helt andre ting (har vært hos legen og tatt test for uvi og klamydia, men har ikke fått svar på klamydiatesten. Men sannsynligheten for at jeg har det er så og si ikke-eksisterende) legen min mente heller ikke at det hørtes ut som sopp eller noe slikt, og ba meg komme tilbake på en hastetime hvis smertene ble for ille..

Anonymous poster hash: 94a13...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over igjen: Jeg var såvidt 6 uker på vei. Jeg tror du hadde hatt helt grusomme smerter etter 8 uker. Det minnet ikke om menssmerter her.. jeg hadde smerter allerede etter uke 3, men visste ikke at jeg var gravid (for tidlig til å vises på en test såklart).

Anonymous poster hash: 8b77b...f5e

Ja, det stemmer jo kanskje.. Da er det vel forhåpentligvis ikke svangerskap utenfor livmoren, men en tur til legen må jeg nok uansett for disse smertene er ikke til å holde ut..

Anonymous poster hash: 94a13...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid utenfor livmoren så hadde jeg i noen uker hatt lysebrun utflod, etterhvert så fikk jeg stikkende smerter på venstresiden som ble verre og verre. Tilslutt strålte det nedover lysken og låret. Jeg viste at jeg var gravid, hadde fått positiv test noen uker før.

Jeg er ikke den som løper til legen, men burde absolutt ha gjort det denne gangen. Var ca 8 uker på vei da jeg kollapset hjemme pga egglederen sprakk og husker ingenting fra da det skjedde til jeg våknet opp på intensiven en eggleder fattigere. Holdt på å blø i hjel, og buken var helt sprengt av blod og fosterrester.

Så, er du i tvil, så oppsøk gyn idag og be om ultralyd. Så tidlig er det innvendig ultralyd som blir utført, og når du er 8 uker på vei så skal de kunne se et forster godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres grusomt ut..

Magesmertene mine er ikke så ille at de ville bekymret meg så mye, det er underlivssmertene som virkelig er ille. Hadde du underlivssmerter i tillegg?

Det kan jo selvfølgelig være helt andre ting (har vært hos legen og tatt test for uvi og klamydia, men har ikke fått svar på klamydiatesten. Men sannsynligheten for at jeg har det er så og si ikke-eksisterende) legen min mente heller ikke at det hørtes ut som sopp eller noe slikt, og ba meg komme tilbake på en hastetime hvis smertene ble for ille..

Anonymous poster hash: 94a13...104

Du mener altså at du har vondt i selve underlivet? Som om du skulle hatt sopp? Klør eller svir det?

Da jeg var gravid utenfor livmoren var smertene nederst i magen, på den ene siden. Men etterhvert ble de så intense at jeg ikke helt klarte å lokalisere.

Anonymous poster hash: 8b77b...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Det må ha vært en skremmende opplevelse, men du hadde heldigvis hell i uhell som ble operert i tide.. Hadde du "bare" magesmerter eller hadde du underlivssmerter også? Lurer på hvordan disse underlivssmertene er ved svangerskap utenfor livmoren, for det er de smertene som er verst hos meg.. Har våknet av det flere ganger i natt, og jeg synes bare det blir verre og verre

Anonymous poster hash: 94a13...104

Det var stikkende smerter i underlivet. Akkurat som om noen stakk meg med kniv...sinnsykt vondt! Men du...kom deg til lege så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forøvrig enig med de andre her. Er du bekymret så kom deg til lege. Med en gang!

Anonymous poster hash: 8b77b...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener altså at du har vondt i selve underlivet? Som om du skulle hatt sopp? Klør eller svir det?

Da jeg var gravid utenfor livmoren var smertene nederst i magen, på den ene siden. Men etterhvert ble de så intense at jeg ikke helt klarte å lokalisere.

Anonymous poster hash: 8b77b...f5e

Jeg synes det er vanskelig å si hvor smertene sitter, men det er innvendig og ikke kløe eller svie.. Det stikker, som noen beskriver her at det kjennes ut som kniver. I og med at det gjør vondt både før, etter og under vannlatning er det jo sannsynlig at det har noe å gjøre med urinrøret eller noe slikt.

Ringer ned på legekontoret og bestiller meg en time når lunsjpausen er ferdig og telefonen åpner igjen..

Anonymous poster hash: 94a13...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...