Gå til innhold

Bekkenløsning, what to do?


Susa

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet (uke 22 nå), først legghinnebetennelse, så oppkast og utmattelse.

Begynte å jobbe 20% 1.oktober, 2 halve dager, men bekkenet har sagt stopp. Omtrent sofaliggende resten av dagen etter at jeg har vært på jobb, krabber opp og ned trappa på do osv...

Prøvd stillesittende og aktiv jobb, men ikke noe forskjell.

Fått meg legetime den 20, men er jo ei uke igjen...

Hvor mye bør en presse seg? Noe jeg kan gjøre for at det skal bli bddre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør om du kan få komme deg til fysioterapeut, hører at mange har glede av det, selv om jeg aldri har fått tilbudet.

Har hatt dette i alle svangerskapene og kan fortelle hva som har funket for meg, da jeg etterhvert har blitt halvproff i å forholde meg til bekkenløsning.

Du skal ikke presse deg og å være stillesittende er like ille som å være for aktiv.

Etter de to første svangerskapene hadde jeg plager i seks år tilsammen.

Det svangerskapet bekkenløsningen var minst plagsom i og etterpå, var det svangerskapet jeg hadde anledning til å porsjonene energien som jeg ville, fordi jeg var arbeidsledig, samtidig som jeg satset på å gå meg en liten tur i eget tempo hver dag. Jeg gikk små turer i forholdsvis lett terreng frem til jeg ble ganske svær, da jeg fikk minst vondt etterpå av å gå andre steder enn på hard asfalt og på harde gulv. Siden jeg var alene og hadde et par barn å passe på, gikk jeg på butikken hver eneste dag og handlet litt, fremfor å handle fulle bæreposer. ( Hadde ikke bil)

Sist var jeg mer plaget i svangerskapet, men jeg jobbet ca 50 % hver dag fordi dette passet bedre enn hele dager. Etter en hel dag på jobb lå jeg bare på sofaen og stavret meg frem når jeg måtte noe sted, samtidig som jeg var helt ødelagt dagen etter så det var umulig. Fikk fritak for løft og påkledning av barn, da dette tok skikkelig på. Hadde god hjelp av støttetruse som du får kjøpt hos blant annet " bare barn"

Gikk korte turer med hunden i skogen og på slutten var disse kanskje bare 500 meter, men tror de hjalp likevel. Etter dette svangerskapet var jeg heller ikke plaget etter at barnet kom ut.

Er viktig å få styrket eller i det minste å holde vedlikehold en del av styrken en allerede har i muskulaturen rundt bekkenet for å skåne selve bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Signerer forslaget om fysio.

Sliter selv med bekkenet og har en jobb hvor jeg kun står å går. Har vært sykemeldt siden uke 12 og blir det ut svangerskapet. Fysio hjelper, og jeg har lite vondt nå. Sikkert mye fordi jeg ikke gjør så mye og tar hensyn til kroppen, men desto mer kjeder jeg meg.. Fysio er forøvrig gratis til oss med bekkenløsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...