Gå til innhold

Ekstrem hodepine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er i uke ni og er sterkt plaget med hodepine så langt i svangerskapet.

Til å begynne med var det "vanlig" vondt i hodet, men levelig. Den siste uka har det tatt helt av. Det kjennes til tider ut som øynene er i ferd med å poppe ut av hodet. Når jeg kjenner det er på vei er det ingen ting som virker, kun å legge seg ned og det går gjerne ikke over før dagen etter. Jeg klarer ikke lese, se på tv osv. Hvis jeg reiser meg opp og går, eller lignende, blir det bare værre. Virker som det øker i takt med pulsen. Jeg har gått fra jobb når det blir så ille, men siden det er ingen andre som tar over så blir det enda mer å gjøre når jeg er tilbake.

Noen av dere som har hatt det sånn? Og tips på hva som hjelper? Medisin? Akupunktur? Noe? Jeg drikker masse vann, frisk luft, spiser sunt og er i god fysisk form. Har tatt paracet, men det har overhodet ingen virkning når denne monsterhodepinen slår til...

Anonymous poster hash: 10634...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en tur og prat med fastlegen om dette.

Anonymous poster hash: d6141...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til legen, noen blir dessverre mye plaget med hodepine i graviditeten.. Har hørt at akupunktur har hjulpet for noen. Hvis det i tillegg er muskulært og kommer fra nakken så kan kiropraktor hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette høres ut som noe jeg kunne skrevet selv for et par uker siden. Vil råde deg til å snakke med legen din.

Hodepinen min kom uke 13-14, ble sykmeldt uke 17 pga hodepine og noe høyt blodtrykk. Er fortsatt sykmeldt for dette (22 uker), men håper jeg kan begynne å jobbe litt gradert etter legetime denne uka.

De verste dagene hjalp det bare å legge meg rett ut, helst i mørket, med lite lyd/støy rundt meg. Det kunne lindre litt med en kald klut el i panna. Det er nå 8 dager siden jeg hadde en sånn dag, og håper derfor at jeg ferdig med det. Har fortsatt "vanlig" hodepine hver dag, men det er en befrielse i forhold til hvordan det var. Jeg tror hvile/sykmelding var det som hjalp, og håper jeg kan begynne å jobbe gradert uten å provosere hodepinen igang igjen.

Jeg har tatt paracet på de verste dagene, mest fordi jeg har har vært helt desperat - men har vel til gode å merke noen effekt på denne hodepinen. Har vært inne på tanken på å prøve akupunktur, og kommer nok til å gjøre det dersom jeg skulle bli mer plaget igjen. Smører også nakke og skuldre med ibux gel, da jeg har hatt en del hodepine relatert til muskelplager tidligere.

Lykke til, og god bedring!

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ville tatt en tur til kiroprakto for og få sjekket om det er noen låsninger som plager deg. Det har hvertfall hjulpet for meg de siste gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg fikk helt invalidiserende hodepine.

Hadde så vondt at jeg ikke fikk sove.

Men smurte på EIS-GEL 2000, som jeg kjøpte på apoteket. Smurte i nakke og tinning, og da tok det det værste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Tusen takk for gode tips!

Var hos legen i dag. Han mente det kunne være migrene og ga meg resept på migrenemedisin. Kom i prat med en lege som mente at jeg ikke måtte ta det.. Så nå vet jeg ikke helt.

Så har bestilt ny time til en annen lege på onsdag, så får vi høre hva han sier. Skal ikke være enkelt. Er i alle fall et slit å trykke seg gjennom dagen med monsterhode!

Anonymous poster hash: 10634...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å være litt skeptisk:) hvilken migrenemedisin fikk du?

Fikk resept på Sumatriptan Bluefish.

Har du kjennskap til den?

Anonymous poster hash: 10634...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resept på Sumatriptan Bluefish.

Har du kjennskap til den?Anonymous poster hash: 10634...a4c

I følge det jeg har lest er det den som anbefales at gravide bruker om det trengs :) tok den før svangerskapet og har måttet tatt en gang etter jeg ble gravid.

http://www.relis.no/Publikasjoner/2010/Triptaner_under_graviditet_og_amming

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...