Gå til innhold

Tegn på graviditet eller bare "hormonforstyrret"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg på et innlegg her, da det er 16 år siden jeg var gravid og håper noen her kan svare meg :)

Har ikke planer om å bli gravid, så jeg har brukt p piller hele tiden og kjenner kroppen min ganske godt med tanke på hvordan den oppfører seg i syklusen, før under og etter mens.

Pga arbeidsituasjon bruker jeg og utsette mensen med ca 1 uke hver gang (dvs tar 1 ekstra uke med p piller) så jeg har mensen ca hver 30 dag.

Dette er rådført med lege og skal ikke være noe problemer med ( jeg bruker microgynon)

Jeg merker på brystene når det nærmer seg mens, selv om jeg ikke har tatt siste pille på brettet, og hvis jeg skal utsette mensen en uke, så merkes det på hele kroppen at den egentlig skulle hatt mens den uka.

Denne mnd har kroppen oppført seg litt annerledes enn vanlig..

Som ved hver mnd, så får jeg mens 2-3 dg etter siste pille og perioden varer i ca 4-5 dg.

Siste mens varte knapt 3 dg og med litt for lite blødninger etter det jeg er vant til. Jeg følte også det ikke "kom "ut ordentlig, det ble bare på papiret om jeg hadde på bind, og synes det var lite da jeg brukte ob (virkelig unnskyld alle detaljer :fnise: )

Jeg tenkte ikke så mye over det og var egentlig fornøyd med at "uka" mi var så kort og enkel..

Etter et par uker ble brystene veldig ømme og jeg tenkte for meg selv at nå var det kanskje å tide med uka mi igjen, helt tll jeg så på kalenderen og så at det var 13 dg siden første dag i siste mens..

Tenkte da at det kanskje var eggløsning ettersom jeg hadde litt vondt og følte meg litt "full"/oppblåst nederst i magen. Smertene ga seg etter noen dager, men den "fulle"/oppblåsheten er der enda.

Men samtidig skal jo ikke vi ha eggløsning vi som går på piller, så det kunne ikke være det heller..

Tenkte da hormonforstyrelse eller noe sånt, men da jeg googlet så kom bare "tegn på graviditet" opp..

Nevnte det til kjæresten at brystene var så ømme og han tenkte graviditet med en gang, men jeg mener det ikke kan være det da jeg ikke har glemt en eneste pille de siste mnd..

Litt skeptisk tok jeg likevel en test, som viste negativ (Dag 15 etter siste mens)

Tenkte da at jeg skulle bli roligere og at "symptomene" skulle forsvinne, men den gang ei,de har egentlig bare blitt sterkere.

Brystene blir bare ømmere og magen er lik som den siste uka, småkvalm og ekkel smak i munnen, fantastisk bra luktesans ( alt lukter fælt og sterkt)

Etter litt mer googling ser jeg at dette er symptomer på graviditet, men jeg klamrer meg litt fast til den negative testen, selv om den helt sikkert ble tatt altfortidlig.

Men..er det da vanlig med symptomer sååå tidlig?

Noen som har erfaring med det samme?

Takknemlig for svar :)



Anonymous poster hash: ddf29...b88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sluttet på pillen i desember i fjor - da ble vi prøvere. Ganske raskt fikk jeg mange symptomer på graviditet. Ekstremt vonde og hovne pupper, murringer, trøtt, oppblåst, kjentes ut som jeg hadde eggløsning i flere uker (ja, jeg har alltid kjent EL). Mensen kom 2 uker for sent. I januar skjedde det samme. Negativ test. Og i februar samme regla. Syns det var slitsomt å gå rundt med alle symptomer på å være gravid, men ha negative tester.

I mars var jeg gravid :) merket ikke før i uke 6 fordi jeg hadde blitt vant til gravidsymptomene mine og forsinket mens. Tok en test fordi jeg da hadde fått så voldsom avsmak på visse matvarer jeg er glad i, samt kvalme. Så hadde jeg.magekeamper med diaré på nattestid husker jeg, og jeg ble utslitt av fysisk aktivitet. Måtte slutte å løpe og sykle til jobben. Fikk dårlig kondis.

Ellers samme alle symptomer som da jeg sluttet på pillen.

Så pilleslutt kan helt klart gi sterke gravidsymptomer i seg selv, så vær forberedt på å kunne bli skuffet et par ganger :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 23ed7...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du det er graviditets symptomer du har ville det slått ut på en positiv test.

Anonymous poster hash: 6ce6a...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på pillen i desember i fjor - da ble vi prøvere. Ganske raskt fikk jeg mange symptomer på graviditet. Ekstremt vonde og hovne pupper, murringer, trøtt, oppblåst, kjentes ut som jeg hadde eggløsning i flere uker (ja, jeg har alltid kjent EL). Mensen kom 2 uker for sent. I januar skjedde det samme. Negativ test. Og i februar samme regla. Syns det var slitsomt å gå rundt med alle symptomer på å være gravid, men ha negative tester.

I mars var jeg gravid :) merket ikke før i uke 6 fordi jeg hadde blitt vant til gravidsymptomene mine og forsinket mens. Tok en test fordi jeg da hadde fått så voldsom avsmak på visse matvarer jeg er glad i, samt kvalme. Så hadde jeg.magekeamper med diaré på nattestid husker jeg, og jeg ble utslitt av fysisk aktivitet. Måtte slutte å løpe og sykle til jobben. Fikk dårlig kondis.

Ellers samme alle symptomer som da jeg sluttet på pillen.

Så pilleslutt kan helt klart gi sterke gravidsymptomer i seg selv, så vær forberedt på å kunne bli skuffet et par ganger :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 23ed7...1a9

Nå er det slik at vi ikke er prøvere, jeg går fortsat på p-piller, men kroppen har denne mnd gitt meg signaler som nevnt ovenfor :vetikke:

ts

Anonymous poster hash: 3dbb6...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du det er graviditets symptomer du har ville det slått ut på en positiv test.

Anonymous poster hash: 6ce6a...000

Testen ble tatt på dag 15, første dag e siste mens..som jeg har forstått det, er det altfor tidlig og at jeg burde ha ventet til den dagen jeg ventet mens..

Anonymous poster hash: 3dbb6...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen ble tatt på dag 15, første dag e siste mens..som jeg har forstått det, er det altfor tidlig og at jeg burde ha ventet til den dagen jeg ventet mens..

Anonymous poster hash: 3dbb6...477

Men har du symptomer som skyldes graviditet produserer du hcg, og det vil da slå ut på en test.

Er jo bare å ta en test til, og evt. Kontakte legen din.

Anonymous poster hash: 6ce6a...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har du symptomer som skyldes graviditet produserer du hcg, og det vil da slå ut på en test.

Er jo bare å ta en test til, og evt. Kontakte legen din.

Anonymous poster hash: 6ce6a...000

Jeg hadde symptomer 4 dager før jeg fikk positiv test. Ikke det store, men brystene var tunge og vonde og jeg var veldig trøtt.

Anonymous poster hash: 2b726...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...