Gå til innhold

Vanskelig med uregelmessig syklus


Ida33

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg sliter veldig med uregelmessig syklus. Jeg kan ha mensen i flere måneder uten stopp. Jeg kan ha pause fra mensen også i flere måneder. Jeg kan ha kun en uke pause så mensen igjen. Mensen kan vare alt i fra 1 dag til 4 måneder. Pausen kan også vare alt i fra 1 dag til 4 måneder.
Jeg og samboeren prøver å bli gravid, har ikkje prøvd veldig lenge. 2-3 måneder nå. Jeg tar eggløsningstester annen hver dag, ennå ikkje slått ut at jeg har eggløsning :(

Noen andre med samme erfaring som har blitt gravid ?

Tips fra dere som har blitt gravid ?

Hvordan overleve prøvetiden ?

Hvor lang tid prøvde dere med samme erfaring ? Også dere andre med normal syklus ?

Takk på forhånd for svar ! Trenger virkelig litt tips ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg blodde i 4 mnd, så ville jeg ha død. Man har vel ikke mer enn 4-5 liter blod.

I løpet av menstruasjon mister man ca 250 ml blod. Hvis du har mens i 120 dager istede for 5, så mister du hele 6 liter blod!!!



Anonymous poster hash: 40bd5...b28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosser vel ikke ut blod ;)


Har du dratt til legen?
Har du nylig vært på prevensjon slik at dette har vært med å forstyrre syklusen eller er det noe du alltid har hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok bedt legen min om henvisning til gynekolog. Det kan være greit å få kartlagt om du faktisk har eggløsning med en så ustabil syklus.

Syklusen min er på ca 28-42 dager, noe som også betegnes som ustabil, men ikke egentlig kan sammenlignes med din. Jeg ble gravid etter ca 6, 12 og 18mnd prøving, mistet i SA og MA de to første graviditene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anses som stabil syklus dersom den er mellom 28 og 35 dager. Ettersom din er helt ustabil ville jeg gått til legen og evt fått henvisning videre til gynokolog.

Anonymous poster hash: 3d3a0...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik som deg for rundt syv år siden, var hos legen og ble sendt videre til gynekolog. Fikk ppiller for å stabilisere ting. Sluttet på ppiller for over tre år siden, men fikk ikke noe fornuftig syklus, endte opp hos legen etter nesten et år (kan jo ta en stund etter man har sluttet på piller før ting skjer) og ble henvist videre til gynekolog igjen (annen fastlege og gyn enn første gang) fikk påvist PCOS (stor sansynlighet det var det som gjorde at jeg hadde lange blødninger/lange sykluser tidligere og) har vært gjennom tre kurer på pergotime og venter på andre prøverørsforsøket nå.

Ta turen til fastlegen og be om å bli henvist videre til gynekolog, eller ta kontakt med privatpraktiserende gynekolog (koster mer, men kortere ventetid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blødde selvfølgelig ikkje like mye hver dag når jeg hadde mensen i flere måneder. Det går veldig opp å ned, men ja jeg mister veldig mye blod. I perioder så hadde jeg så lite blod igjen at legene forstod ikkje at jeg kunne stå oppreist. Men jeg har vært masse hos lege, hos gynokolog også selvfølgelig. Er ikkje noe gale som de kan finne. Har gått på ppiller i mange år. Har før hatt pauser. Jeg måtte begynne på ppiller pgr uregelmessig å smerter, men det hjalp lite. Legen vil ikkje hjelpe meg nå, har ikkje prøvd lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at det ikke er uvanlig å prøve 7-8 måneder, og noen lengre. Men du har ganske ustabil syklus, så kom deg til gynekolog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos gynekolog, jeg har vært hos lege. Har gjort alt, men de finner ingenting gale. Jeg har testet eggløsning ca annenhver dag men finner ingen eggløsning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos gynekolog, jeg har vært hos lege. Har gjort alt, men de finner ingenting gale. Jeg har testet eggløsning ca annenhver dag men finner ingen eggløsning :(

Det er forskjell på å søke hjelp for ustabil syklus, og å søke hjelp for ustabil syklus og sannsynlig manglenoe eggløsning når en har barneønske. Prøv igjen, evt hos privat gyn hvis du vil ha friske øyne på saken og ikke vil holde på slik i et helt år. Det kan ta lang tid å få hjelp offentlig, og lang tid å prøve ulike behandlinger, så greit å komme inn i systemet hvis du er 33. Tegn til pcos (google)?

Anonymous poster hash: c28b2...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...