Gå til innhold

Definisjonen på oversminket?


Ariel69

Anbefalte innlegg

Så mesteparten her inne mener at man ikke kan ha et hint av glitter i øyenskyggen til vanlig? Jeg tenker at det er viktig å sminke seg etter bryna egentlig. Har man veldig kraftige bryn kan det se rart ut hvis man ikke komplimenterer dem med å fremheve øynene, og gjerne ha litt highlight på brynsbenet.

Hvis dere går inn i tråden "hvordan sminker du deg", så er det mange som er utrolig flinke med blending av øyenskygge, og de har gjerne en del på. Vil trekke frem Gjest her, som et eksempel som er utrolig flink. Hun tar på øyenskygge som synes godt, og som fremhever de vakre øynene hennes.

Jeg får følelsen i denne tråden at mange her inne ikke liker at andre damer sminker seg mer enn dem gjør, og er "jålete", siden vi damer sammenligner oss med hverandre alt for mye, og dømmer alt for mye.

Og det er stor forskjell på for mye foundation i feil hudtone og litt glitter i øyenskyggen.

Anonymous poster hash: f164e...9dc

Veldig enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at en må sminke seg etter hvilken jobb en har. F.eks som selger i klesbutikk eller noen som jobber med make up, kan ha mye mer sminke til vanlig enn noen som jobber tett på mennesker eller med tilberedning av mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at en må sminke seg etter hvilken jobb en har. F.eks som selger i klesbutikk eller noen som jobber med make up, kan ha mye mer sminke til vanlig enn noen som jobber tett på mennesker eller med tilberedning av mat.

Jeg er enig på ett vis, men jeg jobber med barn, og kan godt bruke øyeskygge med litt glitter til daglig hvis jeg vil. Jeg bruker ikke tykke lag med sminke eller som om jeg skal på fest, men har jeg lyst til å pynte meg en dag så gjør jeg det.

Anonymous poster hash: e3efe...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sort liner oppe og nede, gjerne en strek som går ut fra øyet .

Solpudder (siden jeg har en brun hud)

Svart øyenskygge. Og maskara...

Kan gjerne ta på med en rød lip gloss også...

Tenker ikke på meg selv som oversminket, har venner som er musikere og har

Sin egen stil.

Vi går i hva vi vil, at folk er forskjellige er kult.

Ingen skal liksom ikke skille seg ut lengre...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten aldri sminke for det gidder jeg ikke bruke tid på. Ser sikkert alltid syk og trøtt ut fordi jeg er veldig lys. De gangene jeg sminker meg er det fordi jeg selv vil så får alle andre bare syns at jeg er stygg. Orker ikke bruke noe energi på å tenke over hva andre syns da det finnes utrolig mye annet som det faktisk er verdt å bruke energi på.

Anonymous poster hash: 8e66b...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker nesten aldri sminke for det gidder jeg ikke bruke tid på. Ser sikkert alltid syk og trøtt ut fordi jeg er veldig lys. De gangene jeg sminker meg er det fordi jeg selv vil så får alle andre bare syns at jeg er stygg. Orker ikke bruke noe energi på å tenke over hva andre syns da det finnes utrolig mye annet som det faktisk er verdt å bruke energi på.

Anonymous poster hash: 8e66b...4d3

Slik tenkte jeg hele forrige skoleår. Orket liksom ikke gjøre noe for å sminke eller pynte meg, tenkte at det ikke betydde noe. Så begynte jeg å sminke meg mer og ordne meg mer nå i det nye skoleåret. Og det økte selvtilliten min på mange plan. Og det kommer jeg til å fortsette med.

Kanskje ikke sånn det ville vært for deg. Men jeg tenkte akkurat slik som deg før jeg fant ut at jeg ville føle meg litt fin på daglig basis, for min egen del.

Anonymous poster hash: e3efe...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tenkte jeg hele forrige skoleår. Orket liksom ikke gjøre noe for å sminke eller pynte meg, tenkte at det ikke betydde noe. Så begynte jeg å sminke meg mer og ordne meg mer nå i det nye skoleåret. Og det økte selvtilliten min på mange plan. Og det kommer jeg til å fortsette med.

Kanskje ikke sånn det ville vært for deg. Men jeg tenkte akkurat slik som deg før jeg fant ut at jeg ville føle meg litt fin på daglig basis, for min egen del.Anonymous poster hash: e3efe...5b0

Jeg har prøvd begge deler og jeg føler meg bedre uten. De 15 min ekstra søvn om morningen og 10 min spart på kvelden er mye viktigere for meg. Jeg har ganske god selvtillit uten sminke og bryr meg virkelig ikke om hva andre tenker om meg. Jeg blir mer usikker med sminke enn uten.

Jeg føler meg fin ved å dusje, gre håret og ta på meg ordentlige klær, hygiene er jeg veldig nøye på for det er det som gjør at jeg føler meg fin og velstelt.

Anonymous poster hash: 8e66b...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge deler og jeg føler meg bedre uten. De 15 min ekstra søvn om morningen og 10 min spart på kvelden er mye viktigere for meg. Jeg har ganske god selvtillit uten sminke og bryr meg virkelig ikke om hva andre tenker om meg. Jeg blir mer usikker med sminke enn uten.

Jeg føler meg fin ved å dusje, gre håret og ta på meg ordentlige klær, hygiene er jeg veldig nøye på for det er det som gjør at jeg føler meg fin og velstelt.

Anonymous poster hash: 8e66b...4d3

Ja, det er det jo du som føler på selv :)

Men for min del er det ikke at jeg bryr meg om hva andre tenker, jeg føler meg mer vel med meg selv, så jeg gjør det bare for min del, ikke for andres.

Anonymous poster hash: e3efe...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det kommer nok veldig an på tid og sted. Man kommer unna med mer sminke på fest enn på jobb, liksom.

På dagtid synes jeg man er oversminket hvis man legger merke til at personen har på seg sminke... Synes mascara og litt markering av bryn holder på dagtid, pluss concealer etc for å dekke til urenheter hvis man har det. På kveldstid er det greit med øyeskygge og leppestift også, men overdriver man, blir det oversminket. Man skal fortsatt se ut som seg selv, og sminken skal ikke være det første man legger merke til.

Falske øyevipper kommer alltid innunder "oversminket"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok veldig an på tid og sted. Man kommer unna med mer sminke på fest enn på jobb, liksom.

På dagtid synes jeg man er oversminket hvis man legger merke til at personen har på seg sminke... Synes mascara og litt markering av bryn holder på dagtid, pluss concealer etc for å dekke til urenheter hvis man har det. På kveldstid er det greit med øyeskygge og leppestift også, men overdriver man, blir det oversminket. Man skal fortsatt se ut som seg selv, og sminken skal ikke være det første man legger merke til.

Falske øyevipper kommer alltid innunder "oversminket"...

Så fremst du ikke har øyevipper :fnise:

Anonymous poster hash: 8d4c5...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt forklart: Du er oversminket når du tar av sminka og ser ut som et helt annet menneske.

Alle damer gjør jo det. Akkurat som at de ser ut som et annet menneske hvis de har hestehale vs løst hår. Ller farger håret... Eller tar på biller

Anonymous poster hash: 9ab91...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Så fremst du ikke har øyevipper :fnise:

Anonymous poster hash: 8d4c5...eaa

Alle har vel øyevipper (med mindre man har fått cellegift eller har en sånn håravfallssykdom) ;) Så ei skolejente på bussen her om dagen, 15-16 år gammel, så ut som en dragqueen med 4-5 cm lange øyevipper... Hun får vel være unnskyldt fordi hun er ung, men har dessverre sett voksne kvinner med omtrent like lange falske vipper. Ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok veldig an på tid og sted. Man kommer unna med mer sminke på fest enn på jobb, liksom.

På dagtid synes jeg man er oversminket hvis man legger merke til at personen har på seg sminke... Synes mascara og litt markering av bryn holder på dagtid, pluss concealer etc for å dekke til urenheter hvis man har det. På kveldstid er det greit med øyeskygge og leppestift også, men overdriver man, blir det oversminket. Man skal fortsatt se ut som seg selv, og sminken skal ikke være det første man legger merke til.

Falske øyevipper kommer alltid innunder "oversminket"...

Det behøver ikke være så konkret heller, hva man nå enn bruker av sminke. Sålenge man ser naturlig ut og at man ser ut som seg selv, tenker jeg at alt er ok på dagtid/jobb. (Vi er forsåvidt enige, måtte bare kommentere det)

Anonymous poster hash: e3efe...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det behøver ikke være så konkret heller, hva man nå enn bruker av sminke. Sålenge man ser naturlig ut og at man ser ut som seg selv, tenker jeg at alt er ok på dagtid/jobb. (Vi er forsåvidt enige, måtte bare kommentere det)

Anonymous poster hash: e3efe...5b0

Joda, enig i det. Mulig noen bruker mye greier på dagtid også, men så lenge det er lite og diskret, er det jo OK. Generelt synes jeg at på dagtid bør man se ut som om man egentlig ikke har på sminke, bare er ekstremt heldig med utseendet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan dere ikke bare sminke dere som dere vil? Blir helt matt av alle som spør om det er greit å sminke seg "sånn". Selvsagt er det det!

Skulle vel tatt seg ut å la seg diktere av folk på et forum. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hverdags (forutsatt at du ikke jobber innen mote/sminke):

Du sminker deg for å skjule skavanker og fremheve det du liker. Hvis noen sier: Så pene øyne du har, så har du passe sminke. Hvis noen sier: Så fin maskara du har på, så er du oversminket. Du skal legge merke til de pene trekkene ved en kvinne om hun har sminket seg riktig. Hvis det du legger merke til er foundationen, eller hvilken vinkel eyelineren har, så kommer fokuset på feil sted. Det er meningen at folk skal tenke; "wow, hun har jo perfekt hud. Og DE katteøynene". katteøynene fikk hun pga at hun var en racer på eyelineren. Men pga at hun gjorde det diskret nok, så kom fokuset på øynene istedet for selve streken.

Til fest kan man tillate seg litt mer fokus på sminken; "så kul øyenskyggekombinasjon" etc. Ihvertfall for spesielt interesserte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i dette :) Forøvrig synes jeg det er skremmende med de som bruker så mye sminke at jeg ikke kjenner dem igjen etterpå som dette bildet :

Wow :-0

Ser jo ut som ansiktsformen er anerledes og!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...