Gå til innhold

Syk baby av dårlig rengjort pumpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så noia for at pumpa/flaskene skal være for dårlig rengjort! Noen som har opplevd at babyen ble syk av at utstyret var for dårlig rengjort? Jeg vasker det først i varmt vann med litt zalo, skyller det i kaldt vann og så koker jeg det i gryta i minst 5min. Det burde jo være bra nok det? Får bare helt noia når det står i håndboka til pumpa "for dårlig rengjøring av produktet kan i verste fall føre til død". !!!

Anonymous poster hash: 0687f...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Senk skuldrene og slapp av, du er overrenslig her, og det er ingen sjangs for at babyen din blir syk fordi du ikke har rengjort utstyr godt nok.

Patogene bakterier dør ved 72 grader i 15 sekunder, du er veldig trygg.

Jeg koka aldri noe som helst, men i starten dyppa jeg utstyr i kokvann.....det gidda jeg ikke lenge.

Det viktigste er at du starter med å skylle vekk melkerester med kaldt vann, slik at ikke proteinene stivner og fester seg. Hvis du deretter vasker med såpe, skyller....er det nok. Men, det skader ikke å koke, men du må ikke være bekymret for det.

Hva med når barnet ditt begynner å putte ting i munnen? Det er normalt å få i seg bakterier, de fleste er ufarlige.

Jeg har jobba med bakterier i ......20 år, og vasking av utstyr etter kontakt med melk, dine rutiner er mer enn bra nok.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat slik du skal gjøre det, og advarsler gjelder hovedsakelig for de som ikke har tilgang til hygieniske forhold.

Du kan være helt trygg på at den prosessen fjerner alle eventuelle farlige bakterier :)

Anonymous poster hash: 5110c...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...