Gå til innhold

Plutselig mye amming på natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er rett over 3 mnd og den siste tiden har hun plutselig begynt å spise døgnet rundt. På natta hadde hun tidligere en lengre soveøkt på 7 timer, nå er det amming 3 hver time og av og til oftere. I tillegg griner hun nå på natta når hun skal ha mat, ikke sutter på hendene som hun har pleid. På dagen er det også mye ammng, ca annenhver time. Noen som har erfaringer med dette rundt 3 mnds alder? Er så redd jeg ikke har nok melk.

Prøver å pumpe men funker desverre ikke for meg, kommer ikke melk. Kan det fungere med pumping som økedøgn selvom det ikke kommer melk?

Gjør meg ikke noe å opp på natta altså, syns bare det er rart når hun har sove så mye på natta før, fra en amming til ørten.

Anonymous poster hash: d5e43...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi er rett over 3 mnd og den siste tiden har hun plutselig begynt å spise døgnet rundt. På natta hadde hun tidligere en lengre soveøkt på 7 timer, nå er det amming 3 hver time og av og til oftere. I tillegg griner hun nå på natta når hun skal ha mat, ikke sutter på hendene som hun har pleid. På dagen er det også mye ammng, ca annenhver time. Noen som har erfaringer med dette rundt 3 mnds alder? Er så redd jeg ikke har nok melk.

Prøver å pumpe men funker desverre ikke for meg, kommer ikke melk. Kan det fungere med pumping som økedøgn selvom det ikke kommer melk?

Gjør meg ikke noe å opp på natta altså, syns bare det er rart når hun har sove så mye på natta før, fra en amming til ørten.

Anonymous poster hash: d5e43...b3b

Sikkert øke døgn/dager :) vanlig rundt 3 mnd legg babyen til når den vil ha mat så skal du se det går seg til

Anonymous poster hash: 3b0a4...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske normalt at de begynner å våkne oftere rundt den alderen der. :) I tillegg så skal du ikke se bort fra at det er økning på gang. Overfloden av melk har gjerne stabilisert seg, så derfor vil også puppene føles mye tommere enn før. Dette fører til at mange begynner å suplere med mme, noe som bare blir en ond sirkel da det som oftest regulerer seg selv etter en stund.

Hvis vektoppgagen blir dårlig, eller det fortsetter uten at det blir bedring (altså at baby virker sulten, ikke at hun våkner hver tredje time), så kan du prøve å suplere, men gi det litt tid først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så økning kan vare så lenge som en uke altså?

Ja puppene mine har lenge føltes tomme, og lekker aldri, men mener jeg har nok melk. Eller. Var på hs på 3 mndskontroll. Hadde bare gått opp 125 ml per uke, hs ville helst hatt 150. Men jenta mi har strekt seg så, 14 cm siden fødsel. Så mme har slått meg, men tror jeg skal ha is i magen og se om det går seg til. Takk for svar! Ts

Anonymous poster hash: d5e43...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...