Gå til innhold

Restauranter/butikker plutselig stengt konkurs hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan folk klarer å forstå og skjønne hva folk egentlig liker å spise..

Vet ikke hvordan jeg skal kalle det men eieren holder kebab kjapp tvers over gaten som har åpnet i liten lokal eller hva skal jeg kalle. Det er ikke stort inne når du kommer inn og det er bare 5-6 spiseplass hvor folk kan sette seg å spisse. Så godt jeg har sett så er det barstoler det er snakk om ikke vanlig restaurant stoler eller noe bra.

Det er åpnet i denne sommeren og har sett selv at dem har spist der men når sommeren er plutselig borte så ser jeg at dem holder bare i 2-3 dager i uken åpent... Er det noe penger mann kan tjene seg hvis det skal bli bare 2-3 dager åpent i uken..

Jeg veder på at DER er det ikke mange som kommer til å spise mat! Det er bare "Nudle kjapp" mini restaurant og folk er ikke interessert til å spise nudler. Har stort troa på at det kommer til å legges ned ikke om par måneder.

Hvorfor ikke åpne noe som ikke finnes i byen? hmm



Anonymous poster hash: 87360...6b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at det lokale kjøpesenteret (som sliter med å fylle tomme lokaler) tilbyr nye leietakere veldig lav husleie og svært gunstige betingelser det første året. Når det året er over øker leien drastisk.

De sliter med gjennomtrekk og jeg tror denne typen leiebetingelser er årsaken. De klarer seg greit så lenge leia er lav, men det øyeblikket den høyere husleia slår inn begynner de å slite og etter noen måneder er det stopp.

Man kan jo argumentere for at disse bedriftene sannsynligvis ikke hadde livets uansett, siden de var avhengige av lav husleie, men jeg føler på en måte at senteret lurer eierene til å starte noe de ikke burde startet.



Anonymous poster hash: 3adee...81b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Der ja nå begynner det!!

Leste i avisa at NÜ i Fredrikstad var dørene stengt i dag. Der hang en gul lapp i vinduet med kontaktinformasjon til en dansk e-postadresse.

nabobutikk skal ta over butikken! I Norge er det ikke enkelt nei!



Anonymous poster hash: 87360...6b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mva skal vel betales annenhver måned, altså 6 terminer i året, eller er det andre regler for restauranter enn for alle andre bedrifter?

Hvis bedriften har under en viss omsetning i året (husker ikke beløpet i hodet) kan den søke om å kun betale mva en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg må bare si at ting blir jo stengt fordi at folk blir frustrert fordi at de må jo betale parkeringsbillett hvis de skal feks på shopping center.

Samme er det hvis de skal litt lengre i sentrum så er det vanskelig finne parkering plasser, da må de parkere langt unna. Jeg er ganske forbanna på politikere hva de gjør i Norge når det gjelder dette spørsmålet.

Her hvor jeg bor så ble det lagt ned 1 resturant og 1 klesbutikk hvor den har vært der i over 15 år skriver avisa. Grunnen til det er at det er alt for lite for parkering plasser i sentrum pluss at det er dyrt.

Som i Oslo feks innen 2016/2017 om jeg ikke tar feil så blir det ingen biller som skal kjøre i sentrum.  Da kommer de som eier noe å kjenne på lommeboka. Noen ønsker ikke å ta seg liten gå tur lengre ned. :S



Anonymous poster hash: 87360...6b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...