Gå til innhold

barseltiden på sykehuset..


monkey

Anbefalte innlegg

Noen babyer reagerer på koffein. Og noen reagerer på løk. Kål. Krydder. Kullsyre... Det må man bare finne ut av.Men greit å ta det rolig i begynnelsen, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor jeg fødte er det en isbitmaskin i gangen, og et kjøleskap i et annet rom hvor man kunne forsyne seg av mat o drikke (brødmat, melk og juice) utenom de faste måltidene, fikk ikke med meg om man kunne legge noe der.

Var veldig greit å slippe å bruke egne klær på barsel, blant annet fordi de ble noen bleielekasjer (mye bek/nyfødtbæsj), men også fordi vi hadde kjøpt så lite i str 50 fordi alle sa at str 50 er bortkastet, men str 50 var for stort for mini. Så slapp å stresse med å kjøpe nye klær der og da, da vi lå på sykehuset i 5 dager etter fødselen. Bleier fikk vi der. Jeg fikk alt jeg trengte av bind og engangstruser (brukte bare et par engangstruser og hadde klart meg uten, men trur de er kjekke etter keisersnitt), men noen sykehus deler det ikke ut så da må man ha med selv. Undersøk om du må ha med bind selv.

Etter fødselen føler man seg superslank, men er ikke det :fnise: (de fleste av oss iallefall) Men klart man føler seg lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor jeg fødte er det en isbitmaskin i gangen, og et kjøleskap i et annet rom hvor man kunne forsyne seg av mat o drikke (brødmat, melk og juice) utenom de faste måltidene, fikk ikke med meg om man kunne legge noe der.

Etter fødselen føler man seg superslank, men er ikke det :fnise: (de fleste av oss iallefall) Men klart man føler seg lettere.

Ååh, det kjøleskapet la jeg faktisk ikke merke til!! :P Hvis jeg var sulten mellom måltidene så sendte jeg samboer ned i kiosen. Hadde jeg visst om det kjøleskapet så hadde jeg jo forsynt meg. :P

Og ja, kan signere på den. Følte meg fryktelig slank dagen etter fødsel. :fnise: Men jeg tror livmoren min trakk seg fortere tilbake enn mange andre også (fikk noe ekstra medisin tror jeg, fordi jeg blødde mer enn normalt), for jeg la merke til at mange enda så gravide ut, men det gjorde ikke jeg..Slank var jeg uansett ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det kjøleskapet la jeg faktisk ikke merke til!! :P Hvis jeg var sulten mellom måltidene så sendte jeg samboer ned i kiosen. Hadde jeg visst om det kjøleskapet så hadde jeg jo forsynt meg. :P

Og ja, kan signere på den. Følte meg fryktelig slank dagen etter fødsel. :fnise: Men jeg tror livmoren min trakk seg fortere tilbake enn mange andre også (fikk noe ekstra medisin tror jeg, fordi jeg blødde mer enn normalt), for jeg la merke til at mange enda så gravide ut, men det gjorde ikke jeg..Slank var jeg uansett ikke. :P

Det rommet som kjøleskapet stod på var ellers helt tomt :P Pga ombyggingen, trur det var det tidligere besøksrommet. Men jeg ble drittlei av brødmat så samboer lagde noen matpakker og handlet annen mat til meg og :)

Syns ikke at jeg så gravid ut etterpå, men hadde den lekre bolledeigmagen :P Veldig rar mage som heldigvis forsvant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rommet som kjøleskapet stod på var ellers helt tomt :P Pga ombyggingen, trur det var det tidligere besøksrommet. Men jeg ble drittlei av brødmat så samboer lagde noen matpakker og handlet annen mat til meg og :)

Syns ikke at jeg så gravid ut etterpå, men hadde den lekre bolledeigmagen :P Veldig rar mage som heldigvis forsvant!

Du kan tro jeg følte meg høy i hatten da den kjekke legestudenten skulle kjenne på magen for å undersøke livmoren! :fnise: Hehe, neida. Der og da brydde det meg ikke, selv om magen var skikkelig deigete. :P Er merkelig hvor lite sjenert man er under fødsel, og dagene etter. Jeg er vanligvis ganske reservert av meg. At mamma så meg sitte der og prøve og prøve å koble gutten på puppen...Det skjedde ikke siden for å si det sånn, men der og da brydde det meg ikke.

Men fint å vite om kjøleskapet! Skal lete etter det i februar.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...