Gå til innhold

9 uker uten mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg er utrolig lei av å vente på mensen nå, vi skal etter planen begynne og prøve i november, men vi har hatt ubeskyttet sex de siste månedene, for det gjør ikke noe å bli gravid før november, men tenkte at vi skulle starte den skikkelige prøvingen i november da, ved å ta EL tester å prøve å få det til og klaffe..

Sluttet på p-piller tidelig i mai, syklusen kom tilbake så og si med en gang og da hadde jeg en syklus på 28-30 dager, men plutselig nå er det ikke noen som helst tegn til at mensen kommer og nå har det nesten gått 9 uker, vet at det er 4 perioder der man faktisk ikke har EL , det var jaffal det en gynokolog mente.. men, 9 uker uten er litt vel mye synest jeg, er ikke ofte jeg faktisk vil at tanta skal komme, men nå hadde det ikke vært feil i det hele tatt...

Tok noen EL tester forrige uke, og da var streken sterkest på lørdag den 27 sept, og mener at mensen pleier og komme 2 uker etter, eller tar jeg helt feil? i såfall skal vel mensen egentlig komme til lørdag,håper virkelig det. Vi hadde jo sex den dagen som det var EL da, men tok test i går og den var negativ , kanskje den er litt tidelig?

Noen andre som har gått 9 uker uten mens?, må vel bare smøre meg med tolmodighet tenker jeg :laugh:



Anonymous poster hash: b8704...581
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også sånn når jeg sluttet på p pillene. Det begynte helt fint og deretter sluttet det brått! Jeg dro til gyn. og etter hvert fikk jeg provera som skulle kickstarte mensen igjen, og etter en stund på den kuren har det nå blitt ca regelmessig igjen :)



Anonymous poster hash: e52e2...28b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk nesten tre måneder uten mens etter jeg sluttet på cerazette, nå er det tilbake til normalen. Det kan ta litt tid for kroppen å finne rytmen igjen



Anonymous poster hash: 925f6...112
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også sånn når jeg sluttet på p pillene. Det begynte helt fint og deretter sluttet det brått! Jeg dro til gyn. og etter hvert fikk jeg provera som skulle kickstarte mensen igjen, og etter en stund på den kuren har det nå blitt ca regelmessig igjen :)

Anonymous poster hash: e52e2...28b

Tusen takk for svar :)! Får håpe mensen kommer snart, vist ikke får jeg vurdere og gå til gyn jeg også :)

Anonymous poster hash: ef1b6...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk nesten tre måneder uten mens etter jeg sluttet på cerazette, nå er det tilbake til normalen. Det kan ta litt tid for kroppen å finne rytmen igjen

Anonymous poster hash: 925f6...112

Off, så kjipt da... Hvor lenge etter at du sluttet med p-pillen skjedde dette ?. for dette skjedde med meg 3 måneder etter, og jeg hadde normal syklus..

Anonymous poster hash: ef1b6...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd litt det samme selv. Slutta på p-pillene i februar, fikk mensen som normalt i både mars og april og så var det stopp helt til starten av juli, deretter ingen mens i august eller september før den dukket opp igjen nå i starten av oktober. Var hos legen ved første forsinkede mens og hun sa at det var normalt med litt unormal syklus etter noen år på p-piller. Frustrerende, men normalt :)

Anonymous poster hash: 03436...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Det kan ta opp til et år før kroppen stabiliserer seg etter pille slutt. for min del to det et og et halvt år før det var helt normalt igjen. Jeg vil ikke tro provera gjør det noe særlig bedre, det er hormoner som kan gjøre kroppen i ulage, ihvertfall gjorde den det med meg når jeg gikk på de for et år siden. Ville heller forsøkt og ikke bruke mye tid og energi på det, det var faktisk den måneden det klaffet for oss. Vi hadde rett og slett gitt opp og få til dette selv, og sto da i IVF kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd litt det samme selv. Slutta på p-pillene i februar, fikk mensen som normalt i både mars og april og så var det stopp helt til starten av juli, deretter ingen mens i august eller september før den dukket opp igjen nå i starten av oktober. Var hos legen ved første forsinkede mens og hun sa at det var normalt med litt unormal syklus etter noen år på p-piller. Frustrerende, men normalt :)

Anonymous poster hash: 03436...6aa

Ja, det er nok helt normalt! Bare veldig frustrerende ja.. men så lenge jeg får EL så er det jo faktisk håp da..

Anonymous poster hash: ef1b6...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jey! Idag kom endelig mensen. Så da er det bare å smøre seg med litt tolmodighet å starte prøvingen :)



Anonymous poster hash: ef1b6...dd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...