Gå til innhold

Kroppen etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk du noen gang kroppen din tilbake etter fødsel? Ble den sånn nogenlunde den samme igjen?

Jeg fødte i forrige uke og magen er nesten flat igjen. Bare en liten bul/fettramse som stikker ut nå. Men huden er så innmari bløt og deigete! Blir den bedre av seg selv eller må jeg legge meg i hardtrening etterhvert? Ikke at jeg gidder å stresse med det på en god stund, er bare nyskjerrig!

Anonymous poster hash: ce3c3...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du noen gang kroppen din tilbake etter fødsel? Ble den sånn nogenlunde den samme igjen?

Jeg fødte i forrige uke og magen er nesten flat igjen. Bare en liten bul/fettramse som stikker ut nå. Men huden er så innmari bløt og deigete! Blir den bedre av seg selv eller må jeg legge meg i hardtrening etterhvert? Ikke at jeg gidder å stresse med det på en god stund, er bare nyskjerrig!

Anonymous poster hash: ce3c3...bf4

Ja det gjorde jeg. Sånn ca ett år etter var jeg tilbake i god gammel shape.

Anonymous poster hash: 6f98b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også tilbake kroppen etter fødsel. Det tok ikke mange ukene før magen var nesten flat, men deigmagen tok lengre tid fordi man må jo rekke å få trent seg opp. Så det tok vel ca 9 mnd. Men må jo legge til at jeg ikke trente så mye før det, så hadde sikkert fått det til før også.

Jeg har fortsatt litt slappere hud enn jeg hadde før da, men det må man jo regne med :) Nå er jeg gravid igjen, så er veldig spent på kroppen denne gangen. Men jeg er lykkelig bare jeg får babyen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Fikk tilbake kroppen etter fødsel.

Men du må jo også huske på at magemusklene dine blir delt under en graviditet, så du kan ikke forvente å være like stram og flat etter en uke! 😊

Endret av RompeRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått to måneder nå, og jeg har mistet alle kiloene jeg gikk opp, men magen er absolutt ikke som den var før. Her stikker den enda ut som bare det, og ikke engang med en skikkelig hold-in kan jeg bli kvitt den. Ikke for å kuppe tråden eller noe, men må bare spørre. Kan det være at livmoren enda ikke har trekt seg helt tilbake? Den er jo fremdeles hard, på en måte.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det gått to måneder nå, og jeg har mistet alle kiloene jeg gikk opp, men magen er absolutt ikke som den var før. Her stikker den enda ut som bare det, og ikke engang med en skikkelig hold-in kan jeg bli kvitt den. Ikke for å kuppe tråden eller noe, men må bare spørre. Kan det være at livmoren enda ikke har trekt seg helt tilbake? Den er jo fremdeles hard, på en måte.. :P

Som sagt lenger opp så deler magemusklene seg under en graviditet. Det tar tid før disse er på plass igjen. Derfor man ikke skal trene magemusklene før 12 uker etter fødsel. Sånn som sit up og slikt, for da kan de forbli delt. I tillegg vil det jo være nødvendig å stramme de opp litt også, for de har tross alt vært strukket ganske mye etter en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk ikke tilbake kroppen. Det er tross alt presset ut en unge der nede! Selvsagt blir ikke tissen det den var før, verken utvendig eller innvendig. Derfor går fødsel nr 2 lettere ofte.

Strekkmerkene forsvinner ikke, magemusklene er herpa, et stort heng.

Anonymous poster hash: 305c3...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Nei, fikk ikke tilbake kroppen. Det er tross alt presset ut en unge der nede! Selvsagt blir ikke tissen det den var før, verken utvendig eller innvendig. Derfor går fødsel nr 2 lettere ofte.

Strekkmerkene forsvinner ikke, magemusklene er herpa, et stort heng.

Anonymous poster hash: 305c3...826

Plis, du trenger ikke drive skremselspropaganda. Dette er langt ifra normalen, at man blir helt ødelagt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte for 9dager siden og magen min faktisk ganske bra ut! Ingen strekkmerker, bare litt slappere i fisken. Deler magemusklene seg hos alle? Hos meg kjennes de liksom så vanlige ut. Nedentil er et annet kapittel da. Klipt og sydd 14 sting. Tar nok en stund før jeg føler meg bedre der. Håper ikke jeg blir et bunnløst hull der nede:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overhodet ikke fått tilbake kroppen etter fødsel. Delvis etter første svangerskap/fødsel, men når det ble flere svangerskap så har den blitt veldig annerledes. Veier det samme, men har mye mer rundt magen nå enn før. Bolledeigmage, på godt norsk. Trente intensivt i et halvt års tid og så enorm bedring, så det er fullt mulig å opprettholde fast og stram kropp med disiplinert trening 4-5 dager i uka og et sunt kosthold. Men med det livet jeg lever nå med flere småbarn, jobb, mengder av husarbeid/klesvask/oppvask, bhg-logistikk, generelt arbeid i hus/hage/uteområder, så faller 9-10 t med trening i uka lett bort til søvn i stedet. Trenger faktisk det og. Er fornøyd så lenge jeg opprettholder en BMI på 22,0 selv om kroppen og da spesielt magen er dvask som f.



Anonymous poster hash: 4ddba...74c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden på magen ble normal igjen ja, var først som en bolledeig, men ble fin igjen. Føler dog puppene har blitt litt mer slunkne (etter amming) og at hoftene/bekkenet er breiere.

Anonymous poster hash: 9a755...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...