Gå til innhold

Er det ikke sykt ekkelt å skifte bæsjebleie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke så veldig...

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Jo, veldig vanlig.

Jeg har jobbet 10 år i barnehage og de fleste 3 åringer og noen 4 åringer bruker bleie.

Anonymous poster hash: 6050f...ed6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, veldig vanlig.

Jeg har jobbet 10 år i barnehage og de fleste 3 åringer og noen 4 åringer bruker bleie.

Anonymous poster hash: 6050f...ed6

Er det sant? De fleste jeg kjenner har avvendt barna den sommeren de er 2, evt nesten 3. Men 4åringer? Dvs i sitt 5.år?

Jeg vet at noen er sene, og at det ikke er alle det er så lett for. Men å si at det er vanlig blir vel litt feil? En ting er bleie om natten for tiss, men å bæsje i den på dagtid i barnehagen?

Og å skifte bæsjebleie på en 4åring tror jeg er veldig mye eklere enn en 2åring altså.

Anonymous poster hash: 3269d...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, veldig vanlig. Jeg har jobbet 10 år i barnehage og de fleste 3 åringer og noen 4 åringer bruker bleie. Anonymous poster hash: 6050f...ed6

Det har jeg og, og min erfaring er at de fleste har sluttet med bleie når de er tre år. Unntaket er selvsagt barn med spesielle behov.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? De fleste jeg kjenner har avvendt barna den sommeren de er 2, evt nesten 3. Men 4åringer? Dvs i sitt 5.år?

Jeg vet at noen er sene, og at det ikke er alle det er så lett for. Men å si at det er vanlig blir vel litt feil? En ting er bleie om natten for tiss, men å bæsje i den på dagtid i barnehagen?

Og å skifte bæsjebleie på en 4åring tror jeg er veldig mye eklere enn en 2åring altså.Anonymous poster hash: 3269d...9ce

Enig. De andre barna reagerer når det lukter bæsj av en tre-fireåring. Det kan gi grunnlag for mobbing og utestengelse. Om ungen ikke har utviklingsfortyrrelser, så kan man hevde at foreldrene ikke har gjort jobben sin. Det er noe som heter pottetrening...

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. De andre barna reagerer når det lukter bæsj av en tre-fireåring. Det kan gi grunnlag for mobbing og utestengelse. Om ungen ikke har utviklingsfortyrrelser, så kan man hevde at foreldrene ikke har gjort jobben sin. Det er noe som heter pottetrening...

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

For en latterlig påstand. Min gutt blir tre I november og har sluttet å tisse I buksa - stort sett, men bæsje I buksa? Der Gjør han nesten hver dag dessverre. Verken jeg eller bhg har gjort noe feil, og han har langt fra spesielle behov. Ei er han ikke alene om å slite med enten tissing eller bæsjing. Det er faktisk ganske vanlig,uavhengig av hva du måtte synes. Endret av Teriyaki
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. De andre barna reagerer når det lukter bæsj av en tre-fireåring. Det kan gi grunnlag for mobbing og utestengelse. Om ungen ikke har utviklingsfortyrrelser, så kan man hevde at foreldrene ikke har gjort jobben sin. Det er noe som heter pottetrening...

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Og det er noe som heter at barnet må være fysisk klar for det. Har aldri hørt noe om at barn reagerer på at det lukter bæsj av jevnaldrene, hvis det fører til mobbing er det foreldrenes jobb å forklare at alle ikke slutter samtidig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til de har omgangssyken og minsten kaster opp oppå deg du. Det er saker det! Særlig når det skjer ute (1. gangen med oppkast i løpet av en sykdomsperiode) når du ikke har med ekstra klær til deg selv! Bæsj i bleia er ingenting.



Anonymous poster hash: 00687...c4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er noe som heter at barnet må være fysisk klar for det. Har aldri hørt noe om at barn reagerer på at det lukter bæsj av jevnaldrene, hvis det fører til mobbing er det foreldrenes jobb å forklare at alle ikke slutter samtidig.

Det skjer. Selvsagt skal de voksne stoppe det, men når et barn skiller seg veldig ut, for eks ved å gå med bæsjebleie som treåring, legger alle de andre barna lettere merke til dette. De fleste treåringer ville fint kunne lære å bæsje på do, om foreldrene haddet goddet å lære dem det.

Men her var det et par såre sjeler, som ikke vil høre sannheten.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en latterlig påstand. Min gutt blir tre I november og har sluttet å tisse I buksa - stort sett, men bæsje I buksa? Der Gjør han nesten hver dag dessverre. Verken jeg eller bhg har gjort noe feil, og han har langt fra spesielle behov. Ei er han ikke alene om å slite med enten tissing eller bæsjing. Det er faktisk ganske vanlig,uavhengig av hva du måtte synes.

Det er da på tide å rette en aktiv innsats inn på å lære han det. Om han er et normalt oppegående barn, lærer han dette raskt. Det er feil når normale treåringer bæajer i buksa.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da på tide å rette en aktiv innsats inn på å lære han det. Om han er et normalt oppegående barn, lærer han dette raskt. Det er feil når normale treåringer bæajer i buksa.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Hva I all verden vet du om hvilken innsats vi og bhg gjør? Mitt barn er høyst oppegående, du derimot ser ut til å mangle innsikt og kunnskaper om hva som er normalt og ikke. Endret av Teriyaki
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer. Selvsagt skal de voksne stoppe det, men når et barn skiller seg veldig ut, for eks ved å gå med bæsjebleie som treåring, legger alle de andre barna lettere merke til dette. De fleste treåringer ville fint kunne lære å bæsje på do, om foreldrene haddet goddet å lære dem det.

Men her var det et par såre sjeler, som ikke vil høre sannheten.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Og du sitter på fasiten, hører jeg? Med hviken basis?

Det er da på tide å rette en aktiv innsats inn på å lære han det. Om han er et normalt oppegående barn, lærer han dette raskt. Det er feil når normale treåringer bæajer i buksa.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Og her var enda en fasit fra deg. Det som er feil, er foreldre som er så opptatt av at barnet skal bli bleiefri, at de tvinger det igjennom. Tror du virkelig at Teriyaki (og jeg, blant annet), bare sitter på rumpa og venter på at barnet skal slutte selv? Selvsagt må foreldrene hjelpe frem bleieslutt, men det nytter ikke å tvinge og stresse med det.

Endret av Harlekin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du sitter på fasiten, hører jeg? Med hviken basis?

Og her var enda en fasit fra deg. Det som er feil, er foreldre som er så opptatt av at barnet skal bli bleiefri, at de tvinger det igjennom. Tror du virkelig ikke Teriyaki (og jeg, blant annet), bare sitter på rumpa og venter på at barnet skal slutte selv? Selvsagt må foreldrene hjelpe frem bleieslutt, men det nytter ikke å tvinge og stresse med det.

Eller det er kanskje deg som mener du sitter på fasiten? Siden du snakker om tvang i sammenheng med dette. Jeg tror dere sitter litt på rumpa, ja, er litt passive og venter på at ungen skal finne ut av det selv (Newsflash, de må lære det).

Det er forskjell på tvang og på motivasjon. Man kan trene ungen til å gå uten beleie ved å gi masse positiv respons ved pottebruk og når ungen greier å tisse/bæsje på do/potte. Det er forkjell på pisk og gulrot, det tror jeg de fleste har fått med seg.

Men i dag er det mange foreldre som er så travle at de ikke gidder å trene på dette, eller de har misforstått og tror at ungen må "modnes" av seg selv. Det kreves faktisk en aktiv innsats. Men når ungen er tre år, er den mer enn intelligent nok til å lære seg dette.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller det er kanskje deg som mener du sitter på fasiten? Siden du snakker om tvang i sammenheng med dette. Jeg tror dere sitter litt på rumpa, ja, er litt passive og venter på at ungen skal finne ut av det selv (Newsflash, de må lære det).

Det er forskjell på tvang og på motivasjon. Man kan trene ungen til å gå uten beleie ved å gi masse positiv respons ved pottebruk og når ungen greier å tisse/bæsje på do/potte. Det er forkjell på pisk og gulrot, det tror jeg de fleste har fått med seg.

Men i dag er det mange foreldre som er så travle at de ikke gidder å trene på dette, eller de har misforstått og tror at ungen må "modnes" av seg selv. Det kreves faktisk en aktiv innsats. Men når ungen er tre år, er den mer enn intelligent nok til å lære seg dette.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Igjen; hva vet du om innsatsen? Vi roser og motiverer hver dag, og bleie har han ikke på seg, selv om det hadde blitt mye enklere å slippe vaske truser som har blitt bæajer i. Det er ganske tydelig at du ikke har peiling sånn som du sitter og både påstår og antar.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; hva vet du om innsatsen? Vi roser og motiverer hver dag, og bleie har han ikke på seg, selv om det hadde blitt mye enklere å slippe vaske truser som har blitt bæajer i. Det er ganske tydelig at du ikke har peiling sånn som du sitter og både påstår og antar.

Jeg har mer peiling enn du tror. Men det er tydelig at du kommer i forsvarsposisjon med en gang.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det er kanskje deg som mener du sitter på fasiten? Siden du snakker om tvang i sammenheng med dette. Jeg tror dere sitter litt på rumpa, ja, er litt passive og venter på at ungen skal finne ut av det selv (Newsflash, de må lære det).

Det er forskjell på tvang og på motivasjon. Man kan trene ungen til å gå uten beleie ved å gi masse positiv respons ved pottebruk og når ungen greier å tisse/bæsje på do/potte. Det er forkjell på pisk og gulrot, det tror jeg de fleste har fått med seg.

Men i dag er det mange foreldre som er så travle at de ikke gidder å trene på dette, eller de har misforstått og tror at ungen må "modnes" av seg selv. Det kreves faktisk en aktiv innsats. Men når ungen er tre år, er den mer enn intelligent nok til å lære seg dette.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Du er ikke så lur som du tror, når du ikke vet at dette ikke har noe som helst med intelligens å gjøre. Det er fysisk modning det dreier seg om.

Du vet jo heller ingenting om hva foreldrene med såkalte "sene barn" gjør, du bare antar at de er late fordi barna deres ikke passer inn i "slutte med bleie før 3 år"-boksen din. Vi begynte med pottetrening ved fylte to år, men vår datter sluttet ikke helt før hun var nesten 4. Da var hun til gjengjeld helt tørr både dag og natt og vi hadde knapt et eneste uhell. Til sammenligning var det barn i barnehagen som slutte et år før, de hadde fortsatt stadige uhell mens vår datter var tørr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mer peiling enn du tror. Men det er tydelig at du kommer i forsvarsposisjon med en gang.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Fortell da! Hvor kommer den store visdommen din fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer nevøen til svigers og måtte nettopp skifte bleie på han da han stinket sånn. Han blir snart 3 år.

Og det jeg finner i bæsjebleia er ikke noe å glede seg over.. for å si det sånn :P jeg måtte holde pusten litt for å ikke brekke meg og/eller spy.

Og så tenkte jeg.. hvor mange ganger må man gjennom dette hver dag? Og blir man vant til lukta og i det hele tatt skifte en svær bæsjebleie? Haha..

Føler meg nesten litt traumatisert her! :O poster som anonym jeg... Haha Anonymous poster hash: 1f086...a8d

Det er mindre værre å skifte på egne barn sier de... Og, da blir man gradvis vant til lukta, fra ingenting, til værre og værre.

Anonymous poster hash: 65b8a...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer peiling enn du tror. Men det er tydelig at du kommer i forsvarsposisjon med en gang.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

Virker ikke som du har spesielt peiling nei. Og bare så du er klar over det, om du er ped-leder eller hva, så er det ikke underforstått at du faktisk har peiling. Finnes mange som ikke har optimale kunnskaper selv om de er utdannet i retningen.

Og nei, jeg er ikke i forsvarsposisjon, men når du kommer med så mange tåpelige (feile!) påstander, så trekker jeg fram mitt barn og våre metoder for å vise deg at nei, det er ikke så firkanta som du skal ha det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som du har spesielt peiling nei. Og bare så du er klar over det, om du er ped-leder eller hva, så er det ikke underforstått at du faktisk har peiling. Finnes mange som ikke har optimale kunnskaper selv om de er utdannet i retningen.

Og nei, jeg er ikke i forsvarsposisjon, men når du kommer med så mange tåpelige (feile!) påstander, så trekker jeg fram mitt barn og våre metoder for å vise deg at nei, det er ikke så firkanta som du skal ha det til.

Hva er det du mener er så feil med at de fleste treåringer går uten bleie? Og at de fleste treåronger faktisk er i stand til å lære det om foreldrene har den nødvendige motivasjonen og kunnskapen til å lære dem det? Det er ikke akkurat en mastergrad som kreves for å pottetrene et barn.

At du ikke har lært din egen treåring at hn kan bæsje på do får du stå for selv, slik du sier du gjør. Og jeg er i min fulle rett til å mene at det er senere enn gjennomsnittet. Så får du bare synes jeg er en dust, om det er nivået debatten skal ligge på.

Anonymous poster hash: d9e8a...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...