Gå til innhold

Trenger svar på noen spørsmål ang pergotime..


ritaen

Anbefalte innlegg

Jeg har fått pergotime fra gynekologen for å få eggløsning og at mensen kommer til normalen igjen. Men siden mensen min bestemmer helt selv hvortid den gidder å komme, så tok jeg primolut-n forrige uke når jeg var ferie til Rhodos for å slippe mensen der. Og idag dukket tante rød opp, så skal i teorien begynne med pergotime på 5. syklusdag. MEN så har jeg fått svar på noen blodprøver og folsyren hos meg er 5.0 og den skal ligge på 8.0. Så jeg har fått tabeletter for b12, b3 og folsyren.

Så spørsmålet mitt er om jeg burde vente med å ta pergotime siden vi ikke burde bli gravid nå siden folsyren min er så lav?
Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jo ikke noe lege, men kan du ikke bare begynne på folsyre-tablettene og fremdeles bruke pergotime? Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal ha noe å si. Det er jo enda ca 14 dager til en evt. befruktning og innen da har jo folsyrenivået steget pga medisinene.



Anonymous poster hash: d453a...1e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på tablettene. Men tenkte siden folsyren min er så veldig lav i forhold til "normalen", om det var lurt å bli gravid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe gynekologen som har skrevet ut pillene. Vi vet ingenting om din medisinske situasjon, og vurderingene som er gjort knyttet til at pergotime er skrevet ut og folsyrenivået ditt blir fulgt opp, så du kan ikke stole på svarene du får her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...