Gå til innhold

Magnhilds antiblogg om casual sex og Tinder.


Betty Blue

Anbefalte innlegg

Haha ;).

Er litt uenig i hennes beskrivelse av Tinder som en sexapp, men hun har gode poeng og skriver som alltid glimrende :)

Inspirasjonen kom fra artikkelen om jenta som karikerte dem som sjekket henne opp på Tinder med utleverende tegninger av mennene på Instragram

"Jeg må bare si at jeg ofte tenker på å pule og syns det er helt ok. Det er dritslitsomt å måtte late som man er interessert i noe annet bare for å holde seg innafor utdaterte samfunnsnormer. Ikke er det fair play overfor hverandre heller. Kan vi ikke bare glemme Jane Austens romantiske fantasier snart og skape noen nye? Det kan faktisk være dritromantisk med et bra ligg med en fyr du har møtt over internett. Det er heller ingenting farlig med en one night stand. Du kommer til å være glad for de du hadde når du lander i et forhold av litt lengre varighet.

Denne greia med å henge ut menn som går rett på sak i en setting som tillater nettopp det, må vi kvinner også bare slutte med. Menn er ikke per definisjon onde vesener som vil oss noe vondt om de lover oss pikk og grønne skoger. Vær med på leken eller skaff deg en annen lek.

Selv vurderer jeg å skifte kjønn og bli med på homseappen Grindr. Der er alt så mye enklere. Du får en henvendelse av typen “Ser du også liker menn og er ute på byen i nærheten. Skal vi møtes og pule?”. Så svarer du enten ja, nei eller vet ikke.

Du vil aldri gjette hva som hender etterpå."

http://www.antibloggeren.com/2014/10/07/kvinne-ble-med-pa-en-puleapp-du-vil-aldri-tro-hvor-fornaerma-hun-ble/

Endret av Ibsenfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sletter og flytter til rett underforum :).

Endret av Ibsenfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av Magnhilds følgere, og ja, hun har rett i det hun skriver her:) Det er bare denne forbaskete "pene" oppdragelsen jeg fikk som er problemet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke hun "har rett" i fet hele tatt, jeg. Tilfeldig sex er bare ekkelt og nedrig.

Anonymous poster hash: f688d...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke hun "har rett" i fet hele tatt, jeg. Tilfeldig sex er bare ekkelt og nedrig.

Anonymous poster hash: f688d...436

Med all respekt for dine meninger.. Personlig ser jeg ingen grunn til at to som ønsker sex sammen har det. Om forholdet er avklart og de begge vil, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg personlig foretrekker å ha en langvarig sexpartner om gangen og misliker ONS (med misliker mener jeg at jeg ikke liker å ha ONS, men at andre som synes det er gøy selvsagt skal få lov til det, uten at jeg dømmer dem. Men jeg er enig i det hun sier. Om en mann bare vil ha et knull, blir jeg mer glad for at han informerer om det umiddelbart, slik at jeg ikke bygger opp noen forventninger om noe som ikke er der. I enkelte tilfeller hender det at jeg også bare vil ha et knull. Det er en ærlig sak, og jeg tar det ikke som nedverdigende eller diskriminerende på noen måte. For eksempel har jeg tinder og andre sjekkeapper. Jeg bruker dem ikke, men har dem som underholdning om jeg kjeder meg. Jeg forventer jo da at jeg kan få slibrige forespørsler. Men det er jo ikke verre enn å ignorere dem, eller svare ja eller nei.

Jeg føler meg ikke nedverdiget om noen kommer med et spørsmål om et knull på byen, eller en enkelt berøring. Jeg føler meg imidlertid litt trakassert dersom en mann gjentatte ganger klår og sier nasty ting i øret mitt, etter at jeg har bedt ham om å slutte flere ganger. På byen kler jeg meg ikke utfordrende, og jeg drikker nesten aldri. På byen, på klubber, er det jo nesten som på tinder. Det er fulle, kåte mennesker som er ute etter et ligg, og man må jo tåle at noen er litt mer direkte enn andre. Jeg mener likevel at når det gjelder gjentatt klåing eller gjentatt forsøk på å kneppe opp blusen eller løfte på skjørtet eller prøve å åpne BH'en min utenfor blusen, har jeg rett på en unnskyldning. For da har jeg gitt tydelig beskjed om at dette ikke er OK for meg.



Anonymous poster hash: f87f7...6c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enig med mesteparten av det Magnhild skriver. Jeg tror hun er mer opptatt av at hun skal oppfattes som liberal, kul og laid back uten at hun egentlig vet hva hun snakker om.

"Det er ingenting farlig med en one night stand".

Jo, det er det. Du kan si hva du vil om seksuell frihet og at kvinner skal kunne ha sex med fremmede om det er noe de selv vil. Og det greit. Men å hevde at det er uten kostnad eller risiko er simpelthen feil.

Utifra fysiske forskjeller har menn stort sett overtaket om en situasjon skulle eskalere. Om en kvinne ombestemmer seg ang. sex, er hun den fysisk svake part ift. voldtekt.

Om prevensjon skulle feile, står hun overfor potensielle sykdommer (noen kurerbare, andre ikke) som lettere overføres fra menn til kvinner enn motsatt. Skulle det ende med graviditet, står hun overfor valget mellom en potensielt traumatiserende abort eller en graviditet og det livslange ansvaret ved barn.

Utover dette vet vi at rent biologisk produserer kvinner hormoner under sex som skaper tilknytning og ender derfor oftere opp med å 'stresse' over et ligg enn menn gjør. Resultatet er klart; kvinner angrer i større grad på sex enn menn.

Om du vil ignorere eller akseptere risikoen og knulle fritt - be my guest. Men ikke gå rundt og lat som om den ikke eksisterer, og ikke prek det til andre kvinner.

Menn er ikke per definisjon onde vesener som vil oss noe vondt om de lover oss pikk og grønne skoger.

Dette stemmer. En jente må se an mennene som kontakter henne, filtrere ut og ta det derfra.

Må vi virkelig pakke det inn i en drøm om hus, hytte og volvo før vi kan ta av hverandre trusa?

Nei, og det har heller ingen sagt. Det handler ikke om at noen er så vanvittig kjipe at de må ha A4-livet Magnhild hater, det handler om at noen vil ha sex og noen vil ha forhold. Hvis man vil ha et forhold gir det mening å vente med sex. Det er fornuftig.

Ingen skal "pakke inn" sine intensjoner og kvinner som reagerer på sexforespørsler ønsker heller ikke at disse mennene skal late som de vil noe annet enn de vil. Men det er mulig å gjøre det klart at man bare ønsker noen casual treff og ikke er ute etter et forhold uten å bli aggressiv og si at man skal "straffe deg med pikken min". Dette er forespørselene "Anna" har mottatt og reagerer på. Med rette. Det er litt som å si at menn som roper til deg fra en forbipasserende bil etterfulgt av høylytt latter, bare vil gi deg et kompliment. Kvinner som opplever denne type oppmerksomhet, vet hva det handler om, og det er at de vil gjore deg ukomfortabel - det er mobbing.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med mesteparten av det Magnhild skriver. Jeg tror hun er mer opptatt av at hun skal oppfattes som liberal, kul og laid back uten at hun egentlig vet hva hun snakker om.

Det stemmer, for hun er jo en fiktiv person skapt av to damer for å markedsføre en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...