Gå til innhold

Dårlig på og si ifra til fremmede!!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Eller fjortiser som snakker på kino... :-?

Sist jeg var på kino presterte en idiot foran meg å snakke i telefonen to ganger under filmen! :evil: Ærlig talt, ingen er så betydningsfulle at de ikke kan slå av telefonen i to timer. Jeg burde ha sagt noe der, men turte ikke. Heldigvis var det noen andre som tok affære, selv om jeg hadde all rett. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...

Foreldre som lar barna skrike og skråle i en togkupé...makan til dårlige antenner hos mange alene-foreldre: vi andre passasjerer digger ikke ungene dine slik du gjør. Spar kruttet deres til dere kommer hjem!

aleneforeldre?

har aleneforeldre dårligere antenner en andre?

Hvordan vet du at de du oppfatter har dårligere antenner er aleneforeldre? tåplig utsagn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller fjortiser som snakker på kino... :-?

Skal vi lage en pakt, jenter? Fra nå av begynner vi å si fra! :tommelsmil:

Jeg var på kino en gang og så en skrekkfilm, som blei helt ødelagt av 5-6 fjortiser som satt å fniste og flirte. Det må ha vært midt i pms'n min, for jeg klikka og ropte så alle i salen hørte: Kan dere være så snill å holde kjeft sånn at vi andre i det minste kan få med oss filmen!!! Gjett om det blei stilt :kul:

Ellers er jeg dårlig på å si fra. Jeg bruker heller "the look". Ser så stygt jeg klarer på vedkommende.

Er med på pakten den greeny. Fra og med i dag skal jeg si fra til ukjente ekle mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er flink og sier i fra (om jeg har en sånn selvtillitdag iallefall).

på kino (må alle fnisefjortisser på kino dø en sakte død :evil: ) har jeg som regel med meg sambo. og han er flink på å si i fra om folk bråker. han snur seg (eller prikker dem på skulderen om de sitter foran oss) og sier høyt og tydelig "kan dere være så snille og være stille sånn at vi andre kan få se filmen i fred?". det blir alltid stille da ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt ifra en del ganger til fjortiser på kino..

Den ene gangen var på "Atter en konge",det satt tre fjortisgutter rett bak oss der en snakka gjennom hele filmen.Teite kommentarer hele tiden...

Jeg klarer stort sett å blokkere slikt ut,men mannen min er litt hyper på lyder,så han satt og :sinna: ved siden av meg.Og av en eller annen grunn mente han at jeg burde si fra,sikkert fordi jeg jobber med tenåringer.Men akkuratt i det jeg snur meg så snur mannen min seg også, klarte tydeligvis ikke å holde seg lenger. "Du kan bare dra deg til h...... ut herfra om du ikke holder kjeft!" også litt videre om drittunger og at han eventuelt kunne hjelpe ham ut osv... Det ble rimelig stille bak oss... :ler:

Jeg har mer problem med å si fra til eldre som tydeligvis mener de har rett på å snike i enhver kø... Hva er det der for noe?! Trodde de var godt oppdratt jeg... Men kjører noen i meg med vogn osv så snur jeg meg og glor,ikke så stygt, men nok til at de forstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile
Jeg bruker heller "the look". Ser så stygt jeg klarer på vedkommende.

Jeg er veldig god på "the look"! Pleier egentlig å holde. Men skulle vært flinkere til å si ifra også, melder meg derfor på pakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker heller "the look". Ser så stygt jeg klarer på vedkommende.

"The look" kan være ganske effektivt ja. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha litt mer guts til å si ifra til fremmede når jeg syns de har gått over streken.

Var med ei venninne og handlet kjøtt, og da pakket dama bak disken inn kjøttet i tre lag papir før hun veide det! dvs at vi betalte for mer kjøtt enn vi fikk. venninna mi sa ifra om hva hun syntes om det, men jeg sa ingenting. er nok litt for sjenert ja ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer problem med å si fra til eldre som tydeligvis mener de har rett på å snike i enhver kø... Hva er det der for noe?! Trodde de var godt oppdratt jeg...

Ja, hav er det egentlig med disse kjærringene? Det er faktisk eldre damer som er verst til å snike, og de smyger seg liksom forbi med slik en selvsagt mine... Da er jeg flink til å si ifra, for det er så ufordragelig frekt. Har faktisk opplevd å få til svar at vedkommende har opplevd krigen, så jeg må ikke snakke sånn til henne stakkar... Snakk om å gjøre seg selv patetisk på sine eldre dager du... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Gamle mennesker som sniker, ja. Lurer på hvorfor. Fordi de føler de har krav på det, siden de er gamle? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Gamle mennesker som sniker' date= ja. Lurer på hvorfor. Fordi de føler de har krav på det, siden de er gamle? :forvirra:

Kanskje de tenker at de har krav på det, at vi egentlig skylder de såpass siden "de tross alt bygde opp landet i de harde 30-åra" :roll: Eller kanskje de tenker de har dårlig tid siden de er så gamle og snart skal dø, eller kanskje de tenker at de har leddgikt og benskjørhet og ordinær gikt og liktær slik at de bør få slippe til foran unge, friske mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg er ganske flink til å si ifra når noen sniker. Har jeg den rette dagen, sier jeg det høyt og tydelig. Har jeg ikke "dagen", sier jeg høyt til den jeg er sammen med: "Du verden som den mannen sniker" eller noe lignende. (Å si høyt det man ikke liker til den man er sammen med er en ganske effektiv, dog ganske feiging metode :wink: )

Leste her at noen har lyst til å tørre å si fra når noen har barn i handlevognen :oops: Jeg må kanskje belage meg på å få en syrlig kommentar neste gang jeg er på butikken jeg da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste her at noen har lyst til å tørre å si fra når noen har barn i handlevognen :oops: Jeg må kanskje belage meg på å få en syrlig kommentar neste gang jeg er på butikken jeg da :(

Lurer på om de som har skrevet dette har barn selv?

Når det gjelder å si ifra: Noen ganger er det helt på sin plass. Andre ganger synes jeg man godt kan bære over med andre mennesker. Som foreksempel med gamle damer (jeg innrømmer at de får meg til å se rødt også).

Må si jeg reagerer litt på de som føler for å irettesette andre. En ting er å si ifra når man blir påkjørt med handlevogner. Men hva får dere igjen for å si ifra til damen som klemmer på frukten? Er det for å få en liten utblåsning? -eller at hun skal føle seg forlegen og flau? Eller er det et moralsk spørsmål for dere?

Jeg mener, du personlig blir ikke skadelidene for at hun klemmer på frukten. Du kan jo bare ta en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener, du personlig blir ikke skadelidene for at hun klemmer på frukten. Du kan jo bare ta en annen?

Jeg blir kanskje ikke skadelidende for akkurat den frukten. Men hva med alle som har vært i butikken før meg og plukket på den frukten jeg skal kjøpe da? Jeg hadde vært glad for at noen hadde prøvd å sette en stopper for det i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene!

Det er EKKELT når andre tafser på mat i butikken som nevnt. Jeg synes det vitner om mangel på folkeskikk, og når jeg selv er interessert i en vare som noen tafsere har kastet seg over, så blir jeg faktisk sur!

Tenk om jeg skulle gå rundt å skvise jordbær og brød for så ikke ta noe med i handlevogna mi ?

Vandalisme nesten jo!

Har vært borti ei kjærring en gang på en Prixbutikk ved der jeg gikk på vgs. Skulle ha en ostebriks/tebriks-sak og en skillingsbolle til lunsj, og da jeg kom bort til hyllene med melmat, så ble jeg overraska over at ei kjærring tok på alle for så å legge de tilbake til kurvene igjen :o :sjokk:

Da villle jeg virkelig si "unnskyld meg, eier du ikke vett?" eller noe sånt. Men jeg turte jo ikke. Som alltid.

Nå skal det bli andre boller!

Takk for en liten tankevekker, MarianneE!

Ellers er det også svært irriterende at folk sniker i kø, akkurat som om de er mer verdifulle enn meg og trenger det mer enn meg, å komme først. Jeg synes det er idiotisk og sleskt. Den som kommer først, blir ekspedert først.

Folk burde virkelig lære seg å oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Embla s

Enig i at det er ekkelt og undøvendig at folk skal ta på brødvarer andre skal kjøpe, men når det gjelder frukt og grønt blir det litt annerledes: man ønsker jo ikke å kjøpe dårlig frukt? Og man vasker jo grønnsaker og frukt når man kommer hjem (Sånne produkter har jo blitt tatt på av ganske mange før de kom i butikken og, de har ofte jordrester på seg som sikkert ikke er så mye bedre enn fingrene til en medkunde..

Hvis noen hadde kommentert måten jeg handlet frukt og grønt på, ville i allefall jeg sett rødt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Enig med Embla - etter å ha kommet hjem med korger med jordbær hvor bare det øverste laget er brukbart, så undersøker jeg innholdet i korgene nøye før jeg kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i vinter så jeg en skikkelig forkjølet dame, som gikk og snøt seg rundt fruktdisken. Flere ganger. Deretter plukket hun på frukten.

Hadde lyst til å si fra til henne, men gjorde ikke det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Dette er noe jeg også irriterer meg over. Spesielt de eldre er av den typen som må klå. Jeg forstår ikke hvorfor de må være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...