Gå til innhold

Dårlig på og si ifra til fremmede!!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Dette har jeg tenkt litt på.

Da jeg var i butikken idag og handlet stod jeg og kikka på jordbæra og lurte på om jeg skulle ha.

Vedsiden av meg stod det ei noe eldre dame i 50+ alderen og tok opp den ene kurva med bær etter den andre.

Hun la dem ikke i vogna si, men plukka på bærne, trykka på dem og vurderte tydelig om hun skulle ha dem.

Dette synes jeg så absolutt er en uting, og stå sånn og plukke på bærene før man skal ha dem. (Hun bestemte seg tydelig for og ikke ha)

Men, jeg fikk meg ikke til og si ifra til henne, enda jeg burde så absolutt gjort det.

Burde sagt at hun burde holde seg for god til og plukke sånn på bæra.

Som vanlig turde jeg ikke åpne munnen og si noe.

Hvorfor er jeg så feig når det kommer til stykket?

Hvorfor tørr jeg aldri si ifra?

Sukk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valhalla

Fordi noen av oss har folkeskikk og noen ikke. Du er tydeligvis utstyrt med det,den damen ikke. Noen ganger bør man allikevel si ifra selv om det sikkert er irriterende for voksne å bli oppdratt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dodgy Lady

Er akkurat sånn selv. Står der og nesten verker etter å si noe til vedkommende, og etterpå irriterer det meg skikkelig at jeg ikke sa noe...

Tror det skal veeldig mye til før jeg irettesetter folk jeg ikke kjenner, uansett hvor lyst jeg har. Sånn er det bare... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min smelte skikkelig ifra med kjeften til ei dame en gang som stod og plukket jordbær fra andre kurver oppi sin egen.

Hun damen ble så flau at hu satte fra seg jordbæra og bare gikk.

:hoho:

Skulle ønske jeg og var så tøff noen ganger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange jeg kunne tenke meg å klage på, de som kaster søppel og sneiper på gata, de som plukker mer enn nødvendig på frukt/grønt, de som sniker i køen og mange flere. :-x Godt å få ut litt frustrasjon. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det ligger til meg å si fra til fremmede jeg, for de få gangene jeg faktisk har turdt å gjøre det, har jeg bare følt meg utrolig dum og "sytete" etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når vi først er inne på det som irriterer oss på handletur: Det verste jeg ser er folk som setter ungene sine oppi selve handlevogna. :-x Synes det er så ufattelig ekkelt og uhygienisk at de sitter med skitne støvler og andre uhumskheter oppi der andre mennesker skal legge maten de handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Kunne ikke vært mer enig!Sånne "uting" som folk finner på, og som er så vanskelig å kommentere uten at man selv høres ut som DEN gneldra! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Eller folk som tar med seg DIGRE handlevogner inn i butikker med smale mellomrom mellom hyllene. Slik som i går, jeg hadde på meg sko med rem, altså åpne i tærene og her kommer det ei dame med handlevogn og tilogmed en unde oppi og kjører rett over foten min. Kjørte hun videre? Nei hun fant noe interessant å se på på hyllen og ble ståeende der, og jeg sa " unnskyld meg, men jeg tror du står parkert på foten min" og hun ble flau HAHAH det gjorde meg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" unnskyld meg' date=' men jeg tror du står parkert på foten min" [/quote']

:hoho::hoho::hoho:

Jeg må bare le altså! Kan se det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk bedte ei dame med to småunger slutte å knitre med godtepapiret på Nøtteknekker'n jeg...

Hun ble supersur, men jeg ga f..

Jeg kan finne på å si fra - men stort sett holder jeg nok kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal litt til før jeg sier noe, men folk som sniker forran meg i køen sier jeg ifra til!! uten minste snev av problem!! men stort sett så viker de, for det synes gjerne når folk har tenkt å prøve seg på sniking, og da ser jeg på dem med ganske klar mine om hva jeg synes om dem om de prøver seg!!!

Men der jeg burde bli flinkere, er i kø når dama (og ja, det er ALLTID damer!!!) bak i køen står å dytter enten vogna eller kurven INNI ryggen på meg!!! :evil: Holder på å snu meg å si ifra, men har foreløpig ikke gjort det... men det kommer til å skje!! Dette skjer så såpass ofte at det faktisk går an å jobbe med "problemet" og manne seg opp til å tørre å si fra, og når det er gjort en gang, da tror jeg jeg er igang!! stakkar de som kjører på meg bakfra igjen etter det!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det ligger til meg å si fra til fremmede jeg' date=' for de få gangene jeg faktisk har turdt å gjøre det, har jeg bare følt meg utrolig dum og "sytete" etterpå.[/quote']

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Eller fjortiser som snakker på kino... :-?

Skal vi lage en pakt, jenter? Fra nå av begynner vi å si fra! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal vi lage en pakt' date= jenter? Fra nå av begynner vi å si fra! :tommelsmil:

Japp!

Jeg burde også bli flinkere til å si fra på de rette steden og på den rette måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi lage en pakt' date= jenter? Fra nå av begynner vi å si fra! :tommelsmil:

Ja!

For hvorfor sier vi ikke ifra?

Fordi det er ekkelt?

Det er jo ikke vi som gjør noe galt!

Kan ikke love at jeg klarer og si ifra heretter, men jeg skal så absolutt prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Men der jeg burde bli flinkere, er i kø når dama (og ja, det er ALLTID damer!!!) bak i køen står å dytter enten vogna eller kurven INNI ryggen på meg!!! :evil: Holder på å snu meg å si ifra, men har foreløpig ikke gjort det... men det kommer til å skje!! Dette skjer så såpass ofte at det faktisk går an å jobbe med "problemet" og manne seg opp til å tørre å si fra, og når det er gjort en gang, da tror jeg jeg er igang!! stakkar de som kjører på meg bakfra igjen etter det!! :ler:

Ja, det der er fryktelig provoserende! :evil:

Men jeg er heller ikke flink til å si fra. Så står jeg der mens de små dunkene bakfra skyver meg fremover, og adrenalinet koker i meg! :sinna:

Jeg burde selvfølgelig sagt pent ifra. For en dag er jeg redd jeg sprekker av irritasjon. Og det er jo unødvendig, da... Bedre å si noe mens jeg ennå har en rest av saklighet tilbake. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg sier ifra..

Jeg sier som regel ifra, når folk sniker i køen og når foreldre lar barna sine bråke uhemmet i togkupeén.

Køsniking er det gjerne eldre folk og tenåringer jeg pleier å si fra til: "Her er det kø!" sier jeg og mange av dem blir sure. Tenåringene som er dårlig oppdratte ser bare teit på meg. Det driter jeg i.

Foreldre som lar barna skrike og skråle i en togkupé...makan til dårlige antenner hos mange alene-foreldre: vi andre passasjerer digger ikke ungene dine slik du gjør. Spar kruttet deres til dere kommer hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...