Gå til innhold

Baby som ikke vil ligge alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med spedbarn som ikke vil ligge alene når dere skal på do eller lage dere mat? Jeg har en baby på 2 uker som skriker med en gang jeg legger henne ned. Jeg forstår at hun har behov for kroppskontakt når hun er så liten, men jeg får ikke to minutter til å gå på do en gang uten at hun hyler. Går lang tid mellom hver gang hun sover så det er ikke alltid jeg kan vente på det. Hvordan løser dere det? Går på do med eller uten baby?

Anonymous poster hash: 8c4f9...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært meg å gå på do mens jeg bærer henne :P

Ellers hender det at det funker å putte henne i vippestolen og sette den foran do. Mat kan jeg lage meg om jeg har henne i bæresjal. Og så er det ingen krise om hun må skrike i et lite minutt.

Anonymous poster hash: 9eee1...216

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint an å gå på do med baby på fanget eller i bæresjal. Ikke optimalt, men må man så må man?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby kan fint skrike et par min så lenge man vet at ikke noe er galt.

Anonymous poster hash: b5a29...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby kan fint skrike et par min så lenge man vet at ikke noe er galt.

Anonymous poster hash: b5a29...d58

Det tar ikke alltid 2 minutter for noen som nettopp har født å gjøre seg ferdig på badet og hvertfall ikke å lage mat.

Jeg begriper meg ikke på folk som lar spedbarn ligge alene og hylgråte alene.

Ta ungen med på badet i vippestol/gulvteppe/babynest eller i bæresjal, og gjør det samme på kjøkkenet.

Gråt = utilpasshet, usikkerhet eller mangel på følelse av trygghet, og da responderer man med å snakke til de inntil de kan tas opp.

Har vært hundre diskusjoner her hvor det virker som enkelte mener man helst skal la barn skrike alene bare "fordi", uten at jeg helt forstår problemet med å ha de med i sjal/vippestol o.l.

Man klarer fint tisse med en unge foran en, og selv i bæresjal(ja, jeg har prøvd fordi ungen sovnet og jeg holdt på å tisse i buksa :P )

Anonymous poster hash: babd4...236

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Jeg ville gitt det et par uker før jeg prøvde på nytt. Det går bra å gå på do med baby både på fanget og i sjal etc. Du kan kanskje også gå på do mens babyen sover?

Jada, en baby kan fint gråte litt uten å ta skade av det, men her er babyen to uker gammel. Jeg lot min gråte i noen minutter da han var et halvt år, men jeg ville ikke latt en to uker gammel baby ligge alene og gråte.

Endret av Snuttepi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi henne til far?

På dagtid går jo ikke det.

Anonymous poster hash: babd4...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk gått på do med ungen i bæresjal. :)

Anonymous poster hash: b99a0...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venn henne til å ligge litt alene. Her roa ungene seg alene i senga (godt inntulla i pledd) når de fikk t-skjorta jeg hadde hatt på meg inntil seg.

Anonymous poster hash: bd236...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er morsomt med nyfødte som ligger og hyler, selv om de sikkert ikke tar skade av det en kort stund. Men det kan skape ganske mye stress hos en nybakt mor, så jeg skjønner at man ikke vil det. Å lære seg å ligge litt alene kan de klare selv om de er med på do.

Jeg hadde eldstemann på fanget en del ganger da han var nyfødt, fordi jeg ikke taklet remjinga hver gang han ble lagt ned (viste seg senere at han grunnet nakkeproblemer ikke likte flatt underlag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger stellematten på gulvet på badet og der ligger babyen og følger med :)

Anonymous poster hash: 7415e...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby har ligget i mora sin mage og blitt båret i 9 måneder, hvorfor forventer noen da at en baby skal ligge alene uten å protestere når den er 2 uker? :) jeg har alltid tatt med babyen på do, på kjøkkenet i bæresjal osv.. Ikkenoe problem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...