Gå til innhold

Dilemma mellom mann og nabo, mitt problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hun fått noe bedre signal på tv?

Anonymous poster hash: 4fab0...ca2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun fått noe bedre signal på tv?

Anonymous poster hash: 4fab0...ca2

Hun har ikke sagt noe. Jeg vet ikke.

Men det er vel de to store trærne hun tenker er årsaken. Min mann tror neppe det er det som er årsaken. Jeg tror vel dessverre for henne at det ikke er det heller. Men blir jo egentlig litt interessant å høre hva hun sier etter at de trærne også er tatt bort.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På Tuesday, October 07, 2014 den 11.58, Berit skrev:

Har laget en tråd i august der nabo vil ta ned øverste del av noen trær på vår tomt pga at de står i veien for hennes tv signal.

Loven er på vår side med hensyn til avstand og høyde på trær. Men det bør jo absolutt taes hensyn til naboen, siden de er i veien for hennes tv signal. Loven sier også at de er strengere med å ta hensyn til behov uansett 1/3 regelen om trær avstand/høyde.

Min mann vil absolutt ikke være med på å ta øverste del av noen trær på dette tidspunktet. Men kan være med på å ta dem i februar/mars.

Dypt pust, nå var nabo på døren igjen. Hun ville at vi skulle ta trærne NÅ. Nå var det blitt svart på tv hennes og fikk ikke signaler i det hele tatt, og sånn hadde det vært i minst 14 dager. Før det hadde det riktignok mange ganger bare vært sånn fra og til med noen ganger "får ikke signal".

Hm, hvorfor blitt plutselig helt svart nå når flere blader er fallt av trærne.

Videre sier hun at jeg må be mannen lese et skriv om lov om trær hun har tatt med seg. Noe jeg vet han ikke vil, fordi han mener han vet om det. Jeg har lest igjennom, og det var ikke noe nytt. Så ber hun meg si til han at han skal gå og snakke med henne, og at han kan kontakte husforbund eller et eller annet. Jeg vet at det bare er håpløst å be min mann bruke tid på det. Dessuten synes jeg ikke at det er vår oppgave.

Hvis jeg var henne og følte det sånn, hadde jeg da selv sagt at jeg kunne snakke med han, min mann (det har jeg sagt mange ganger til henne. Likevel fortsetter hun bare med å snakke med meg). Og jeg hadde aldri bedt oss om å skulle kontakte det ene eller det andre. Hun må da vise seg villig til å ta på seg oppgaven når det er på hennes tomt.

Jeg vil bare at alle skal være fornøyd. Det er det samme for meg hva som gjøres. Skal si det til min mann. Ellers tror jeg bare jeg blander meg utenom.

Hva venter hun at skal skje egentlig? Min mann gfidder ikke å kontakte henne.

Kjedelig med nabokonflikter.

Kan vi få en statusoppdatering her, @Berit

Anonymkode: 5e1a6...08f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...