Gå til innhold

Er det galt i å være sjenert og forsiktig? Mister man draget da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en sjenert og forsiktig type person. Og det viser seg i en datingprosess også. Jeg er pratsom, så det er ikke et problem å holde samtaler med meg, men jeg er utrolig forsiktig fysisk, og er redd for å være pågående. Jeg er ikke akkurat selvsikker på det å ta fysisk kontakt, da er jeg ganske forsiktig pga frykt for avvisning. Jeg er ellers flinkere å uttrykke meg på meldinger om interesse. Og kan til tider ha øyebikk der jeg klarer å få frem at jeg er ordentlig interessert.

Er dette noe som gjør at jeg kan risikere å bli dumpet? Er dette negativt? Bør jeg forandre meg til å bi rett på, og tøffere? Jeg har ønsket å forandre meg, men når jeg prøver så blir det bare helt kunstig. Har funnet ut at jeg må føle meg frem, og plutselig så klarer jeg å vise følelser, men er ikke hele tiden jeg klarer å vise alt.



Anonymous poster hash: cb519...df4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjelder dette i forhold også eller kun datingprosessen?

For hvis det kun gjelder i datingprosessen, så ville jeg ikke bekymret meg så mye om det. Det er på en måte forståelig, men dersom du får et forhold ut av det, så burde du helt klart bli flinkere til å vise følelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette i forhold også eller kun datingprosessen?

For hvis det kun gjelder i datingprosessen, så ville jeg ikke bekymret meg så mye om det. Det er på en måte forståelig, men dersom du får et forhold ut av det, så burde du helt klart bli flinkere til å vise følelser.

Trådstarter: Ja, vi er kun i en datingprosess. Og vi har ikke kommet lenger enn det. Det har liksom stanset med at vi bare møter hveandre, og gjør alle forholdsmessige ting, men det er ingen av oss som tar intiativ til å innlede noe mer. Grunnen til at jeg ikke tar intiativ til det er at jeg føler meg usikker på hva han egentlig ønsker. Og derfor så tar jeg det med ro, og ser på situasjonen. Møter han, og viser interesse på en forsiktig måte. Tester ut responsen hans. Mens en annen dame ville gjerne bare sagt det rett ut? Jeg har lyst å være din kjæreste? Jeg vet ikke.

Anonymous poster hash: cb519...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette i forhold også eller kun datingprosessen?

For hvis det kun gjelder i datingprosessen, så ville jeg ikke bekymret meg så mye om det. Det er på en måte forståelig, men dersom du får et forhold ut av det, så burde du helt klart bli flinkere til å vise følelser.

Trådstarter: Ja, hvis vi hadde blitt et par, så hadde jeg klart å vise følelser. Men der har vi ikke kommet.

Anonymous poster hash: cb519...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du mister draget.

Trådstarter: jaja, så mister jeg draget. Men jeg er den jeg er. Jeg mister ikke interessen for et sjenert menneske. Jeg liker sjenerte folk. Jeg er pratsom, og det skulle man tro hjelper på.

Anonymous poster hash: cb519...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel falt skikkelig for ca 5-6 menn i mitt liv. Alle er i større eller mindre grad sjenerte, og jeg er sjenert selv. Ser ikke noe negativt i det, men noen ganger må man tørre å gå litt utenfor komfortsonen. Tørre å satse :)

Anonymous poster hash: 6e9e4...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være forsiktig og sjenert er ikke et problem i seg selv, men noen ganger gir kanskje folk opp personer som er av denne typen. Ikke fordi det er noe galt med dem, men fordi de er såpass krevende å komme inn på. Kanskje tolker man det kanskje som manglende interesse også.

Jeg har erfart det selv, jeg er alt for stille og forsiktig, spesielt når det kommer til dating. Tror jeg mister mange muligheter fordi jeg bruker veldig lang til på å åpne meg og bli komfortabel.

Jeg sender ut signaler om at jeg ikke er interessert, og mange gir opp allerede før de har prøvd.

En ting er å være sjenert i starten, mange er det, men hvis ukene går og det fortsetter sånn så er det vanskelig å ha en naturlig fremgang. Du må nok bare hoppe i det og tvinge deg selv til å være gradvis mer pågående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: jaja, så mister jeg draget. Men jeg er den jeg er. Jeg mister ikke interessen for et sjenert menneske. Jeg liker sjenerte folk. Jeg er pratsom, og det skulle man tro hjelper på.

Anonymous poster hash: cb519...df4

Ikke nødvendigvis, men du burde jo ikke vente på at han skal ta initiativ hele tiden. Hva om han er like sjenert og redd for avvisning slik som deg?

Du trenger jo ikke ta helt av, jeg ville aldri vært så direkte å sagt at "jeg vil være din kjæreste", først ville jeg bare sagt at jeg har det veldig bra/gøy sammen med han, venter på at han svarer på det og utifra hva han svarer si at jeg liker han ... du kan jo skrive det på melding dersom det er bedre for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: jaja, så mister jeg draget. Men jeg er den jeg er. Jeg mister ikke interessen for et sjenert menneske. Jeg liker sjenerte folk. Jeg er pratsom, og det skulle man tro hjelper på.

Anonymous poster hash: cb519...df4

Så du lager denne tråden egentlig for å få høre fra andre at du er bra nok som du er, IGJEN!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, men du burde jo ikke vente på at han skal ta initiativ hele tiden. Hva om han er like sjenert og redd for avvisning slik som deg?

Du trenger jo ikke ta helt av, jeg ville aldri vært så direkte å sagt at "jeg vil være din kjæreste", først ville jeg bare sagt at jeg har det veldig bra/gøy sammen med han, venter på at han svarer på det og utifra hva han svarer si at jeg liker han ... du kan jo skrive det på melding dersom det er bedre for deg :)

Trådstarter: Jeg føler at jeg har tatt intiativ nok på den skriftlige delen. Greit at jeg har vært litt treg på den fysiske. Men nå har jeg sendt melding til han både i går og i dag som han ikke har svart på. Så jeg viser ihvertfall engasjement. Så uansett om jeg har vært treig fysisk, så kan jeg ikke gjøre annet nå. Jeg må se om han viser engasjement skriftlig også. Kan ikke bare fortsette å skrive til en som ikke sier noe. Han må si noe han også ;)

Anonymous poster hash: cb519...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Jeg føler at jeg har tatt intiativ nok på den skriftlige delen. Greit at jeg har vært litt treg på den fysiske. Men nå har jeg sendt melding til han både i går og i dag som han ikke har svart på. Så jeg viser ihvertfall engasjement. Så uansett om jeg har vært treig fysisk, så kan jeg ikke gjøre annet nå. Jeg må se om han viser engasjement skriftlig også. Kan ikke bare fortsette å skrive til en som ikke sier noe. Han må si noe han også ;)

Anonymous poster hash: cb519...df4

Det er jeg veldig enig i :) Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg veldig enig i :) Lykke til

Trådstarter: Tusen takk. Ja, det gjelder jo han også.. Samspillet mellom to personer, og hvis han er treg i skrivingen så blir jo jeg usikker og tror at han ikke er iinteressert. Så det er vel derfor jeg er veldig forsiktig med å vise følelser , og å ta intiativ til det fysiske når jeg treffer han. Så det er nok begge to som sliter litt i samspillet tenker jeg.

Kontakten både skriftlig og i virkeligheten må gå begge veier. Men jeg prøver å vise at jeg er interessert på forsiktig måte siden situasjonen er som den er.

Anonymous poster hash: cb519...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lik deg, flinkere skriftlig enn fysisk i datefasen. Det har ikke vært noe problem før nå nylig hvor jeg har møtt en mann som er lik. Da går det treigt da. Men det går fremover likevel.



Anonymous poster hash: 9d01a...d06
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lik deg, flinkere skriftlig enn fysisk i datefasen. Det har ikke vært noe problem før nå nylig hvor jeg har møtt en mann som er lik. Da går det treigt da. Men det går fremover likevel.

Anonymous poster hash: 9d01a...d06

trådstarter: godt å høre om folk som er like... Nå sendte jeg han noen hjerter, og da svarte han med hjerte tilbake hehe. Prøver å vise litt følelser, men det er så ufattelig vanskelig.... Jeg føler mye men jo mer jeg føler jo vanskeligere er det å åpne seg.... Men jeg prøver i det små ;).

Selv om han har vært flink til å ta kontakt på den fysiske måten, så er han virkelig ikke så flink med det skriftlige mellom treffene, og dermed så tolker jeg lett han som uinteressert. Så det er nok samspillet mellom oss. Men jeg liker sjenerte menn, og håper at det er det han er. Klarer ikke pågående voldsomme menn. Not! Det er avskrekkende, så jeg må nok finne en som er lik meg selv. Men jeg håper fortsatt på daten min ;)

Anonymous poster hash: cb519...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...