Gå til innhold

Kan man lese av resultat på el-test med en gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er strips fra billige tester.no, og det står kun at man ikke skal lese av etter 5 min.

Betyr det at resultatet skal fremkomme med en gang?

Kontrollstreken har kommet med en gang, og har ventet et lite minutt uten at det skjer noe mer.

Jeg bør vel da kunne stole på at et eventuelt utslag skulle kommet med en gang?

Anonymous poster hash: 2d3d7...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer det ingen strek i det hele tatt? Skal jo komme en strek uansett resultat, altså 2 streker



Anonymous poster hash: 0cd54...bd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ingen strek i det hele tatt? Skal jo komme en strek uansett resultat, altså 2 streker

Anonymous poster hash: 0cd54...bd1

Dette stemmer ikke for alle. Mine EL-tester var blendahvite til det nærmer seg EL.

Anonymous poster hash: 90dd1...e2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ingen strek i det hele tatt? Skal jo komme en strek uansett resultat, altså 2 streker

Anonymous poster hash: 0cd54...bd1

Nei, der kommer ikke noe annet enn kontrollstreken. Det er slik de skal være frem til el.

Anonymous poster hash: 2d3d7...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der kommer ikke noe annet enn kontrollstreken. Det er slik de skal være frem til el.

Anonymous poster hash: 2d3d7...43a

Jeg tar nemlig billigtester og mine er 2 streker når de er negative. Det eneste forskjellen på negativ og positiv er at på den positive er kontrollstreken og teststreken like sterke og negative er teststreken veldig svak. Det står det på min pakke i alle fall:/ og at man skal vente 10min på resultat, men er sikkert forskjellige tester :)

Anonymous poster hash: 0cd54...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar nemlig billigtester og mine er 2 streker når de er negative. Det eneste forskjellen på negativ og positiv er at på den positive er kontrollstreken og teststreken like sterke og negative er teststreken veldig svak. Det står det på min pakke i alle fall:/ og at man skal vente 10min på resultat, men er sikkert forskjellige tester :)

Anonymous poster hash: 0cd54...bd1

det er noen som alltid vil få to streker uansett, da må man regne svak teststrek som negativ og når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontroll streken er den positiv.. men det er ikke alle som får to streker hele tiden.. jeg får alltid to streker, mens venninna mi får kun en strek de gangene hun ikke har positiv. det med å vente på hvor lang tid det tar før man skal lese av testen er vel individuelt for merkene :) noen skal ikke leses av etter fem minutter, altså resultatet kommer med engang (eller til fargen har trekt seg tilbake), og noen kan man lese av senere også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar nemlig billigtester og mine er 2 streker når de er negative. Det eneste forskjellen på negativ og positiv er at på den positive er kontrollstreken og teststreken like sterke og negative er teststreken veldig svak. Det står det på min pakke i alle fall:/ og at man skal vente 10min på resultat, men er sikkert forskjellige tester :)

Anonymous poster hash: 0cd54...bd1

Det er sikkert noen andre. Mine er fra billigetester.no. Ingen av de har sålangt hatt to streker, så det er nok sånn deg skal være.

Men det var tiden for anlesning jeg lurte på, siden det kun står at man ikke skal lese av etter 5 min. Vil tro at det betyr at resultatet blir klart med en gang/samtidig som kontrollstreken da.

Anonymous poster hash: 2d3d7...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt et enormt antall eggløsningstester og graviditetstester opp gjennom. Inkludert samtlige de selger hos billigtester.no.

Alle med strek skal alltid få en kontrollstrek, og så kommer teststreken i tillegg. Til og med tester med andre symboler enn strek (annet enn digitale) har en kontrollstrek eller lignende som slår ut selv om du dypper den i vann, dette slik at man skal se at urinen har trukket korrekt gjennom testen.

Dersom man ikke får opp noe ville jeg nok lest bruksanvisningen på nytt, for på meg høres det ut som om noe gjøres feil?

I det du har dyppet testen trekker urinen gjennom, dette kan man se gjennom at fargestoffet flytter på seg. Kontrollstreken vil få svak farge med en gang, og bli sterkere opp til det har gått 2-4 min. Teststreken dukker opp etterhvert, raskere hvis man har eggløsning, og vil som regel vise riktig resultat etter 1-2 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt et enormt antall eggløsningstester og graviditetstester opp gjennom. Inkludert samtlige de selger hos billigtester.no.

Alle med strek skal alltid få en kontrollstrek, og så kommer teststreken i tillegg. Til og med tester med andre symboler enn strek (annet enn digitale) har en kontrollstrek eller lignende som slår ut selv om du dypper den i vann, dette slik at man skal se at urinen har trukket korrekt gjennom testen.

Dersom man ikke får opp noe ville jeg nok lest bruksanvisningen på nytt, for på meg høres det ut som om noe gjøres feil?

I det du har dyppet testen trekker urinen gjennom, dette kan man se gjennom at fargestoffet flytter på seg. Kontrollstreken vil få svak farge med en gang, og bli sterkere opp til det har gått 2-4 min. Teststreken dukker opp etterhvert, raskere hvis man har eggløsning, og vil som regel vise riktig resultat etter 1-2 min.

Jeg får kontrollstrek hver gang, så det regner jeg med er ok. Jeg har skjønt det slik at disse testene ikke har "tilleggsstrek" før man faktisk har el.

Altså har jeg alltid 1 strek, men ikke 2.

Spørsmålet har vært om man vil få strek Nr 2 like raskt som Nr 1. Nr 1 kommer med en gang, og da har jeg ventet maks ett minutt for å se om strek 2 også kommer. Regner med det bør være lenge nok å vente :)

Anonymous poster hash: 2d3d7...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt et enormt antall eggløsningstester og graviditetstester opp gjennom. Inkludert samtlige de selger hos billigtester.no.

Alle med strek skal alltid få en kontrollstrek, og så kommer teststreken i tillegg. Til og med tester med andre symboler enn strek (annet enn digitale) har en kontrollstrek eller lignende som slår ut selv om du dypper den i vann, dette slik at man skal se at urinen har trukket korrekt gjennom testen.

Dersom man ikke får opp noe ville jeg nok lest bruksanvisningen på nytt, for på meg høres det ut som om noe gjøres feil?

I det du har dyppet testen trekker urinen gjennom, dette kan man se gjennom at fargestoffet flytter på seg. Kontrollstreken vil få svak farge med en gang, og bli sterkere opp til det har gått 2-4 min. Teststreken dukker opp etterhvert, raskere hvis man har eggløsning, og vil som regel vise riktig resultat etter 1-2 min.

Eller mener du at det uansett skal komme en test-strek hver gang?

Jeg er sikker på at jeg ikke gjør noe feil, og man ser urinen trekkes opp når kontrollstreken vises.

Jeg har derfor tolket det sånn at man ikke skal få utslag på test-streken før man faktisk har el.

Og så lenge man har utslag på kontrollstreken (det har jeg hver gang), så skal testen stemme.

Anonymous poster hash: 2d3d7...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg bruksanvisning på nett:

Negativt (ingen LH-økning): Kun en farget strek vises i kontrollsonen eller at teststreken vises, men er lysere enn kontrollstreken. Dette betyr at det ikke er noen LH-økning.

Positivt (LH-økning): Hvis to fargede streker vises, og teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, er det sannsynlig at eggløsning vil skje i løpet av de neste 24-48 timer. Hvis man prøver å bli gravid, er den best å ha samleie etter 24 timer, men innen 48 timer.

Jeg tolker det da som at man ved negativ test ENTEN får kun kontrollstrek, eller at man kan få en svak test-strek. Merkelig at de ikke har en type, eller misforstår jeg helt?

Positivt er hvis begge strekene er like sterke eller test-streken sterkere, så den biten er ok :)

Anonymous poster hash: 2d3d7...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...