AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #181 Skrevet 4. mai 2015 "Surv". Har bare sett det her på KG, aner ikke hva det betyr, og siden det ikke er et ord står det ikke i ordboka, så jeg kan ikke slå det opp og sjekke det. Slutt å skrive det i et forum som krever at man skriver bokmål eller nynorsk! Anonymous poster hash: d17f3...236
Gjest Bossa Nova Skrevet 4. mai 2015 #182 Skrevet 4. mai 2015 Er det noen som har et bedre alternativ til "jeg brenner for"? Kan ikke fordra det uttrykket, men bruker det selv fordi jeg ikke kommer på noe bedre.
Gjest crazycatlady Skrevet 4. mai 2015 #183 Skrevet 4. mai 2015 "Surv". Har bare sett det her på KG, aner ikke hva det betyr, og siden det ikke er et ord står det ikke i ordboka, så jeg kan ikke slå det opp og sjekke det. Slutt å skrive det i et forum som krever at man skriver bokmål eller nynorsk! Anonymous poster hash: d17f3...236 Surve er bondedialekt for å sutre. Det "ordet" irriterer meg også. Er også drittlei prinser og prinsesser om krapyl uten blått blod. 1
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2015 #184 Skrevet 5. mai 2015 Surve er bondedialekt for å sutre. Det "ordet" irriterer meg også. Nåja, jeg har hørt byfolk si det, også
Sjela Skrevet 5. mai 2015 #186 Skrevet 5. mai 2015 "Englemamma" og "englepappa", "Nå har himmelen fått en ny engel" osv.... Visst er det trist å være "englemamma" og "englepappa", men hvorfor har det blitt så vanlig å bruke slike svulmende og pompøse fantasiord som dette? Jeg har sett en sterkt økende tendens til bruk av pompøs ordbruk de siste årene. Hva er greia? Selv kunne jeg aldri ha tatt slike ord i min munn. Anonymous poster hash: 9dfc0...445 For ikke å snakke om "englevakt". Så man mener altså at en engel sørget for at man overlevde? Jeg grøsser. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #187 Skrevet 5. mai 2015 "Å klikke i vinkel" - er vel bortimot noe av det dummeste uttrykket jeg hører... Hvordan i all verden gjør man egentlig det? Anonymous poster hash: 8b6ca...d19
Okapi Skrevet 5. mai 2015 #188 Skrevet 5. mai 2015 For ikke å snakke om "englevakt". Så man mener altså at en engel sørget for at man overlevde? Jeg grøsser. ...mens en annen engel sørget for at alle de andre døde. Synes det er så sprøtt at ikke folk ser den logiske konsekvensen av å bli reddet av guder og engler. 2
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2015 #190 Skrevet 5. mai 2015 "å gønne på" (gunne). Hva betyr det? Å skyte på noen?
Gjest iGirl Skrevet 5. mai 2015 #191 Skrevet 5. mai 2015 Hva betyr det? Å skyte på noen? Nei, det blir brukt på samme måte som "å kjøre på", altså som i å gjøre noe, ta grep, sette i gang osv. 1
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2015 #192 Skrevet 5. mai 2015 Nei, det blir brukt på samme måte som "å kjøre på", altså som i å gjøre noe, ta grep, sette i gang osv. Ok .
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #193 Skrevet 5. mai 2015 Irriterende når noen bruker uttrykket "sitte på" om alt mulig. F.eks. sitte på store verdier osv. Får litt merkelige bilder i hodet da. Også "kjøre" om alt mulig, altså å kjøre en stil el. Altså, det her ingenting med kjøretøyer eller transportmidler å gjøre.... Grrr.. Anonymous poster hash: 8b6ca...d19
Okapi Skrevet 5. mai 2015 #194 Skrevet 5. mai 2015 Irriterende når noen bruker uttrykket "sitte på" om alt mulig. F.eks. sitte på store verdier osv. Får litt merkelige bilder i hodet da. Også "kjøre" om alt mulig, altså å kjøre en stil el. Altså, det her ingenting med kjøretøyer eller transportmidler å gjøre.... Grrr.. Anonymous poster hash: 8b6ca...d19 Jeg himler fortsatt med øynene når folk sitter på PCen og telefonen. 1
Gjest Elseby13 Skrevet 8. mai 2015 #195 Skrevet 8. mai 2015 Det irriterer meg når folk ikke greier å skrive det enkle ordet "jeg" i innlegg. Eksempel: Er en voksen dame, er hjemmeværende for tiden. Har søkt på jobber, men ikke fått svar. Er lei av å være fattig, håper å få bedre råd snart. Hadde det drept deg å skrive "jeg"??
Cata Skrevet 8. mai 2015 #196 Skrevet 8. mai 2015 "å gønne på" (gunne). Her kommer en til i samme kategori: "å gi jernet". Jeg satt nettopp og leste et treningsblad og la merke til at det ble brukt uforholdsmessig mange ganger i artiklene. Jeg skjønner selvsagt hva som menes, men det er like fullt irriterende. Hvilket jern? Og hvem skal egentlig få det?
The Kitten Skrevet 8. mai 2015 #197 Skrevet 8. mai 2015 "Hvis du vet" For eksempel:Jeg er fra Askøy. Hvis du vet hvor det er. Altså, du er fra Askøy enten personen du snakker ked vet hvor det er eller ei. 3
PatrickBateman_ Skrevet 8. mai 2015 #198 Skrevet 8. mai 2015 "på kjøret" brukt om helt useriøse ting. feks "på Game of Thrones kjøret"
Perelandra Skrevet 11. mai 2015 #199 Skrevet 11. mai 2015 Folk som stadig sier Herregud eller Oh my God. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #200 Skrevet 11. mai 2015 "Hvis du vet" For eksempel:Jeg er fra Askøy. Hvis du vet hvor det er. Altså, du er fra Askøy enten personen du snakker ked vet hvor det er eller ei. Betydningen her er ikke at personen bare er fra Askøy dersom den andre vet hvor det er. Derimot betyr dette at man i praksis ikke har gjort den andre oppmerksom på hvor man er fra, dersom den andre ikke har hørt om stedet som nevnes. Anonymous poster hash: 2038c...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå