Gå til innhold

Fortelle at jeg er overvektig, eller la han finne ut selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har det seg slik at jeg skal snart på date med en som jeg traff på en datingside.

Han har jo sett bildene der, pluss at jeg har bilder av meg selv i full figur på Facebook, som han sikkert har sett i gjennom.

Jeg er 165 høy, veier rundt 90 kg. Er ikke en stor rund klump (tror jeg) men har former, i form av hoster, liv og bryst, så er vel proposjonert. Er frisk og rask og har ingen problemer med å være aktiv og gjøre det jeg vil.

Har ikke lyst til at han skal bli skuffet når han ser meg, på en måte. Så burde jeg informere han mer om at han ikke skal forvente seg 60kg og en flott kropp?



Anonymous poster hash: c81d6...d45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han har sett fullfigurbilder er det vel ikke noe du trenger å informere om?



Anonymous poster hash: a4752...e4f
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har sett fullfigurbilder er det vel ikke noe du trenger å informere om?

Anonymous poster hash: a4752...e4f

Så lenge disse ikke er veldig missvisende eller noe...

Du kan jo også bare snakke med han om det, er han noe å ta vare på så er jo ikke det noe farlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Hei Nå har det seg slik at jeg skal snart på date med en som jeg traff på en datingside. Han har jo sett bildene der, pluss at jeg har bilder av meg selv i full figur på Facebook, som han sikkert har sett i gjennom. Jeg er 165 høy, veier rundt 90 kg. Er ikke en stor rund klump (tror jeg) men har former, i form av hoster, liv og bryst, så er vel proposjonert. Er frisk og rask og har ingen problemer med å være aktiv og gjøre det jeg vil. Har ikke lyst til at han skal bli skuffet når han ser meg, på en måte. Så burde jeg informere han mer om at han ikke skal forvente seg 60kg og en flott kropp? Anonymous poster hash: c81d6...d45

Nei!

Så lenge han har sett bilder av deg, så holder det.

For min egen del syns jeg det er ok at damer har noen kilo for mye.

Og jeg har møtt damer som har villet "advare" meg på forhånd. Og det bli bare kleint.

Hva skal man liksom svare når noen sier "ja, og bare så det er nevnt, og du ikke bli skuffa, så må du ikke forvente noen barbiekropp!"?

Uansett hva man svarer på det, blir det bare teit....

-"slapp av, jeg liker feite damer!"

-"det går sikkert bra, ingen er perfekte, sjøl har jeg litt skeiv nese"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du at ikke han er overvektig og?

Eller.. han lyver sikkert om høyden sin. Og skostørrelsen. Typisk.



Anonymous poster hash: 47c4a...e12
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bilder av han å selvfølgelig, av hele han, og er nok ikke morbid overvektig.

Nå har jeg hverken spurt om høyde eller skostrørrelse. Har ikke så mye å si for min del.



Anonymous poster hash: c81d6...d45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor tror du at han ikke vet at du er overvektig? Ser du slankere ut på bildene du har liggende ute? Det er aldri noe morro å bli skuffet fordi man har andre forventinger, så hvis du tror han forventer at du er slankere enn du er, så bør du gi beskjed om det.

Endret av Nettinettet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Hadde aldri sagt fra om noe sånt. Han liker deg jo godt nok til å ønske å treffe deg. Hvis han lar seg skremme av noen ekstra kilo så er han jo åpenbart ikke riktig fyr for deg. Dette hadde jeg ikke lagt vekt på i det hele tatt, men bare møtt opp slik jeg er. Man har da virkelig ikke informasjonsplikt for hvor mye man veier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri sagt fra om noe sånt. Han liker deg jo godt nok til å ønske å treffe deg. Hvis han lar seg skremme av noen ekstra kilo så er han jo åpenbart ikke riktig fyr for deg. Dette hadde jeg ikke lagt vekt på i det hele tatt, men bare møtt opp slik jeg er. Man har da virkelig ikke informasjonsplikt for hvor mye man veier.

Det som er problemet er at veldig mange føler seg lurt når de treffer en dame som er større enn de forventet. Det er sjeldent menn mener og sier det samme om noe, men absolutt alle som har fortalt meg om sine opplevelser med dette sier at hadde hun bare fortalt det i forkant så hadde det ikke vært noe problem. Om de mener det, eller det er noe de sier som etterpåklokskap vet jeg ikke, men det jeg vet er at de tar avstand fra henne så raskt som mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det som er problemet er at veldig mange føler seg lurt når de treffer en dame som er større enn de forventet. Det er sjeldent menn mener og sier det samme om noe, men absolutt alle som har fortalt meg om sine opplevelser med dette sier at hadde hun bare fortalt det i forkant så hadde det ikke vært noe problem. Om de mener det, eller det er noe de sier som etterpåklokskap vet jeg ikke, men det jeg vet er at de tar avstand fra henne så raskt som mulig.

Så lenge hun ikke bevisst har prøvd å overbevise han om at hun er tynnere enn hun er, ser jeg ikke hvordan de skal ha blitt "lurt". Alle legger jo ut bilder hvor de selv mener de ser best ut. Jeg anser ikke det som lureri, og hadde syntes det var veldig rart å skulle si "bare så du vet det, så er jeg tjukk altså". Som om det er noe de skal advares mot. Må man si fra om man har andre skavanker også da? Eller er det bare antall kilo som er viktig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun ikke bevisst har prøvd å overbevise han om at hun er tynnere enn hun er, ser jeg ikke hvordan de skal ha blitt "lurt". Alle legger jo ut bilder hvor de selv mener de ser best ut. Jeg anser ikke det som lureri, og hadde syntes det var veldig rart å skulle si "bare så du vet det, så er jeg tjukk altså". Som om det er noe de skal advares mot. Må man si fra om man har andre skavanker også da? Eller er det bare antall kilo som er viktig?

Jeg hører aldri noen klager over andre skavanker. Det er mange flere kilo enn de antar som blir tatt opp med meg som eksempel på dårlig nettdate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tassen10

Men hva er ett ok svar/respons på slik informasjon?

Jeg har som sagt møtt damer som har gitt meg slik info på forhånd. Og det føles som en "shittest" (som er ett begrep jeg lærte her på kg i forrige uke).

Altså... Uansett hvordan jeg responderer, så føler jeg meg dust. Det er så utrolig lett å si noe veldig dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er ett ok svar/respons på slik informasjon?

Jeg har som sagt møtt damer som har gitt meg slik info på forhånd. Og det føles som en "shittest" (som er ett begrep jeg lærte her på kg i forrige uke).

Altså... Uansett hvordan jeg responderer, så føler jeg meg dust. Det er så utrolig lett å si noe veldig dumt.

Hm.. er det lett å si noe dumt fordi du er uærlig når du sier det du sier? Det kommer vel ann på hva du tenker om det, om det er OK eller ikke. Så... hva tenker du om det? Er det dumt at hun er mer overvektig enn du tenkte deg, eller bryr du deg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gamle bilder på Facebook, mange nye fra bla sommerferien osv. Jeg tror ikke jeg har lagt skjul på det på Facebook i hvert fall. Ikke at jeg prøver å legge skjul på det generelt.

Skjønner godt at det kan være en vanskelig ting å reagere på, i forhold til at man kommer dårlig ut av det.

Nå er det jo ikke det som er meningen med at jeg informerer om det. At jeg skal finne ut om det er OK, eller om han er en god person. Om han foretrekker bittesmå jenter, så får han jo lov til det, men da hadde han kanskje ikke fortsatt å snakke med meg etter at vi la hverandre til på FB.



Anonymous poster hash: c81d6...d45
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tassen10

Hm.. er det lett å si noe dumt fordi du er uærlig når du sier det du sier? Det kommer vel ann på hva du tenker om det, om det er OK eller ikke. Så... hva tenker du om det? Er det dumt at hun er mer overvektig enn du tenkte deg, eller bryr du deg ikke?

Se post 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 kg på 165 cm er ikke former. Det er fedme. Selv om det alene ikke er en indikator på aktivitetsnivå. Men dersom han ønsker å treffe en slank jente, så kommer han til å bli skuffet når det viser seg at du veier 30 kg mer.

Om du har gitt inntrykk av at du er veldig aktiv og trener, så forventer han antakelig en tynnere person. Og du vil kanskje oppleve at han forsvinner fort ut av livet ditt. Noen er så "overflatiske" (men er jo ikke noe mer overflatisk enn om ei dame føler seg snytt fordi gubben er 10 cm lavere enn de trudde).

Trur de fleste hadde foretrukket å vite det. Handler om preferanser man har. Men så lenge man er klar til å møte noen som ikke vil gå for en andre date pga vekta, så er det jo bare å hoppe i det.

Anonymous poster hash: 7c704...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har sett bilder av deg, der kroppen syns, og de ikke er gamle, kan du slappe helt av, og IKKE si noe! :)

Anonymous poster hash: 1a377...209

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Er det slik at det er opplysningsplikt for "skavanker"? Hvis man har flat rumpe eller små pupper, bør man informere om det også? Så ikke den stakkars mannen skal bli skuffet?

Eller gjelder det bare for overvektige?

Kvalmt uansett.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...