AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Har jo fått med meg at gærningene fra IS har henrettet flere utenlandske menn i det siste. Blant annet amerikanere og engelskmenn. Det jeg lurer på er hvorfor dro disse utenlandske folka dit in the first place? Man drar vel ikke akkurat på ferie til Syria/Irak og de landa der? Er vel dårlig med både shopping og uteliv etter det jeg har skjønt. Man oppsøker jo ikke farer på den måten der. Anonymous poster hash: a0e65...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Anonymous poster hash: f8405...e8e Hva mener du? Hadde du reist på storby-weekend til Syria kanskje? Jeg har googlet men finner ikke noe svar på hvorfor de gadd å dra til Syria eller hvor de var. Man bader ikke der det er haier liksom.. blir litt samme greia. Anonymous poster hash: a0e65...2f7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Søk etter vedkommendes yrker. Anonymous poster hash: 1ee3a...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Hva mener du? Hadde du reist på storby-weekend til Syria kanskje? Jeg har googlet men finner ikke noe svar på hvorfor de gadd å dra til Syria eller hvor de var. Man bader ikke der det er haier liksom.. blir litt samme greia. Anonymous poster hash: a0e65...2f7 De var ikke turister. Følger du overhodet med på nyhetene? Anonymous poster hash: f8405...e8e 4
herzeleid Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Hva mener du? Hadde du reist på storby-weekend til Syria kanskje? Jeg har googlet men finner ikke noe svar på hvorfor de gadd å dra til Syria eller hvor de var. Man bader ikke der det er haier liksom.. blir litt samme greia. Anonymous poster hash: a0e65...2f7 Lite hint: De dro ikke på storby-weekend.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #8 Skrevet 4. oktober 2014 Har jo fått med meg at gærningene fra IS har henrettet flere utenlandske menn i det siste. Blant annet amerikanere og engelskmenn. Det jeg lurer på er hvorfor dro disse utenlandske folka dit in the first place? Man drar vel ikke akkurat på ferie til Syria/Irak og de landa der? Er vel dårlig med både shopping og uteliv etter det jeg har skjønt. Man oppsøker jo ikke farer på den måten der. Anonymous poster hash: a0e65...2f7 Et slikt tåpelig og respektløst innlegg fortjener egentlig ikke en kommentar, men jeg klarer ikke å la være. Hvis du troller, må du åpenbart mangle noen hjerneceller. Slikt kødder man ikke med. Hvis ikke er du sjokkerende uvitende. De menneskene som er henrettet er journalister og hjelpearbeidere som i alle vanlige konflikter ikke blir angrepet av noen parter. Det sier bare hvor barbariske og grusomme ISIL er. Det er kun én måte å stoppe dem på, nemlig å utslette dem. Anonymous poster hash: f8030...30a 4
Drizzt Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Journalistene for eksempel drar ikke på ferie til områder med krig når de jobber der. Visste du det, TS? Endret 5. oktober 2014 av Drizzt
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Journalistene for eksempel drar ikke på ferie til områder med krig når de jobber der. Visste du det, TS? Et slikt tåpelig og respektløst innlegg fortjener egentlig ikke en kommentar, men jeg klarer ikke å la være. Hvis du troller, må du åpenbart mangle noen hjerneceller. Slikt kødder man ikke med. Hvis ikke er du sjokkerende uvitende. De menneskene som er henrettet er journalister og hjelpearbeidere som i alle vanlige konflikter ikke blir angrepet av noen parter. Det sier bare hvor barbariske og grusomme ISIL er. Det er kun én måte å stoppe dem på, nemlig å utslette dem. Anonymous poster hash: f8030...30a Hva er problemet ditt? Du trenger ikke være så jævla frekk! Jeg visste vel faen ikke at de jobba der!!!!!!!! Anonymous poster hash: a0e65...2f7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Hva er problemet ditt? Du trenger ikke være så jævla frekk! Jeg visste vel faen ikke at de jobba der!!!!!!!! Anonymous poster hash: a0e65...2f7 Da burde du heller ikke laget en så jævlig dum tråd. Jeg er vikar i åttende klasse om dagen, og der har alle elevene fått med seg henrettelsene og vet at de ikke var der "på ferie". Det hadde også tatt deg under ett minutt å sjekke dette. Selvsagt kan man lage en tråd og spørre om ting, men dette er det så enkelt å finne ut at det er håpløst å la være. Og når du først ikke har giddet å sjekke det du snakker om, da kunne du jo bare spurt vanlig fremfor å skrive et så spydig innlegg som du gjorde. "Er vel dårlig med shopping og uteliv der", for svarte, det skriver man da ikke når flere mennesker har fått hodene skåret av for åpent kamera. Anonymous poster hash: b677e...98d 4
Mann 42 Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Et slikt tåpelig og respektløst innlegg fortjener egentlig ikke en kommentar, men jeg klarer ikke å la være. Hvis du troller, må du åpenbart mangle noen hjerneceller. Slikt kødder man ikke med. Hvis ikke er du sjokkerende uvitende. De menneskene som er henrettet er journalister og hjelpearbeidere som i alle vanlige konflikter ikke blir angrepet av noen parter. Det sier bare hvor barbariske og grusomme ISIL er. Det er kun én måte å stoppe dem på, nemlig å utslette dem. Anonymous poster hash: f8030...30a Barbariske er de. Men ikke dumme. De ønsker at de vestlige land, med USA i spissen, skal sende tropper, slik at de kan få en liten krig på egen jord. Det var poenget med 11.sept-angrepene også. Al Quaida ville ha en amerikansk krig på muslimsk jord, og bedre reklame for rekrutteringen har de aldri kunnet få. Al Quaida FØR 11. sept var relativt obskur, Al Quaida etter de amerikanske invasjonene i Afghanistan og Irak er en makt å regne med. De har ganske brysomme filialer over alt, de dominerer stammeområdene i Pakistan, de fins i Afrika, og IS, som er en avlegger av dem, er den sterkeste aktøren i opprøret i Syria. De trekker til seg tusenvis av ekstremister fra hele verden. Blir det en ny krig i Irak med alt det medfører av sivile tap på amerikanernes konto, så kommer det til å bli en vitamininnsprøytning for IS. Pt er det nesten ingen som like dem, men det kommer til å endre seg ganse kjapt når den første irakiske landsbyen forsvinner fra kartet for amerikanernes hånd. I afghanistan var behovet for hevn en av de sterkeste motivasjonene for folk som sluttet seg til Taliban. Når amerikanerne hadde drept noen sivile, måtte slektningene deres henve dem, og den eneste måten å gjøre det på, var å slutte seg til Taliban. De var "the only show in town" for folk som hadde en høne å plukke med amerikanske styrker. Endret 5. oktober 2014 av Mann 42
Drizzt Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Hva er problemet ditt? Du trenger ikke være så jævla frekk! Jeg visste vel faen ikke at de jobba der!!!!!!!! Anonymous poster hash: a0e65...2f7 Nå vet du det. Jeg er ikke frekk, du har behov for anger management. Google that.
Gjest Meeh Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Det burde vel være lov til å spørre hva i all verden flere av disse gjorde der. De kaster bort egne liv, gir IS et ekstremt godt forhandlingskort, kidnappingene krever enormt med ressurser hos vestlige etteretningstjenester og forsvar og de risikerer livene til vestlige eller irakiske soldater i en eventuell redningsaksjon. Særlig når det gjelder hjelpearbeidere, skaff deg heller en godt betalt jobb i vesten, lev spartansk og send pengene dine til etablerte hjelpeorganisasjoner som også gjerne har bevæpnede vakter/er frontet av folk som ikke er like attraktive gisler. Endret 5. oktober 2014 av Meeh
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Hvorfor skrives det i norske medier og her inne IS, og ikke ISIS? Anerkjenner dere en Islamsk Stat? Anonymous poster hash: 961b9...8aa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 Anonymous poster hash: f8405...e8e Tror ikke TS noen gang ville hjulpet noen i nød..... Anonymous poster hash: 40922...b26
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 Hvorfor skrives det i norske medier og her inne IS, og ikke ISIS? Anerkjenner dere en Islamsk Stat? Anonymous poster hash: 961b9...8aa De har kalt seg både ISIS og ISIL. At man nå sier IS istedenfor ISIS/ISIL (som de ikke kaller seg lenger) er vel ikke det samme som å anerkjenne en islamsk stat? Anonymous poster hash: 64bf6...4f3
Gjest Meeh Skrevet 5. oktober 2014 #18 Skrevet 5. oktober 2014 Hvorfor skrives det i norske medier og her inne IS, og ikke ISIS? Anerkjenner dere en Islamsk Stat? Anonymous poster hash: 961b9...8aa De byttet navn.
Mann 42 Skrevet 5. oktober 2014 #19 Skrevet 5. oktober 2014 Hvorfor skrives det i norske medier og her inne IS, og ikke ISIS? Anerkjenner dere en Islamsk Stat? Anonymous poster hash: 961b9...8aa ISIL står for islamsk stat i irak og levanten ISIS står for islamsk stat i irak og syria IS står for islamsk stat. Same shit, slightly different label.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #20 Skrevet 5. oktober 2014 Det burde vel være lov til å spørre hva i all verden flere av disse gjorde der. De kaster bort egne liv, gir IS et ekstremt godt forhandlingskort, kidnappingene krever enormt med ressurser hos vestlige etteretningstjenester og forsvar og de risikerer livene til vestlige eller irakiske soldater i en eventuell redningsaksjon. Særlig når det gjelder hjelpearbeidere, skaff deg heller en godt betalt jobb i vesten, lev spartansk og send pengene dine til etablerte hjelpeorganisasjoner som også gjerne har bevæpnede vakter/er frontet av folk som ikke er like attraktive gisler. Og hvem skal dokumentere krigens grusomheter, om ikke disse journalistene? Og hvem skal hjelpe krigsorfrene, om ikke disse hjelpearbeiderne? Skjønner du ikke hvor viktig dette er, at det som skjer i kriger rundt om i verden blir kjent for almenheten? Hvor historieløs går det an å bli?Anonymous poster hash: 2a5fb...3d0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå