Gå til innhold

Er innvandring fra den tredje verden problematisk?


Ungoliant

Anbefalte innlegg

.... og til tross for at Sør-Korea er "ditt andre hjem" så vet du ikke at dette er et demokrati? Merkelig.

Merkelig at du ikke klarer å lese. Det har jeg diskutert før.

Hadde du hatt litt kunnskap om Sør-Korea hadde du kanskje forstått hvorfor ikke alle mener det er demokrati, men det er tydeligvis for mye å be om.

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nord Korea og Sør Korea er begge to definert som sovereign states. Dette er ikke det samme som bare stater. Den norske wikipedia siden er heller upresis, ta heller og les på den engelske.

Hva er så en sovereign state. Vel for å ta et eksempel så er norge definert som en sovereign state. I praksis er det liten forskjell på en sovereign state og et land.

Så jo Nord Korea og Sør Korea er to forskjellige land utifra alle kriterier. Alt annet blir bare akademisk flisespikkeri.

Nei. Lykke til med å lever en oppgave på universitetet med det der. Det er et unikt case med et land og to stater. At du synes det er flisespikkeri sier mer om deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Sofia123, on 29 Oct 2014 - 21:09, said:

Nei. Lykke til med å lever en oppgave på universitetet med det der. Det er et unikt case med et land og to stater. At du synes det er flisespikkeri sier mer om deg.

Nå må du gi deg.

http://en.wikipedia.org/wiki/North_Korea

Ser du hva det står? Det står country. Ikke State.

Hvis du går inn på Sør Korea vil du finne ut at det står Country der også.

Country betyr ikke stat, det betyr land.

Gå inn på en hvilken som helst side som omhandler land og du vil se at nord korea og sør korea står oppført som to separate land.

Eks: http://www.worldatlas.com/nations.htm

http://www.globalis.no/Land

Osv osv. Her kunne jeg fortsatt listen i det uendelige, men jeg håper at du tar tegninga uten at det blir nødvendig.

Du ser ikke ut til å forstå at disse begrepene brukes om hverandre både i hverdagslig tale og innenfor internasjonal politikk. Alt annet blir personlige preferanser. Om en eller annen professor på UiO foretrekker å bruke begrepet stat så får det være hans sak, men det er hverken galt eller rett. Det er simpelthen hans preferanse.

Vær så snill å ikke fortsett det her, du tok feil. Det skjer. Get over it.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg.

http://en.wikipedia.org/wiki/North_Korea

Ser du hva det står? Det står country. Ikke State.

Hvis du går inn på Sør Korea vil du finne ut at det står Country der også.

Country betyr ikke stat, det betyr land.

Gå inn på en hvilken som helst side som omhandler land og du vil se at nord korea og sør korea står oppført som to separate land.

Eks: http://www.worldatlas.com/nations.htm

http://www.globalis.no/Land

Osv osv. Her kunne jeg fortsatt listen i det uendelige, men jeg håper at du tar tegninga uten at det blir nødvendig.

Du ser ikke ut til å forstå at disse begrepene brukes om hverandre både i hverdagslig tale og innenfor internasjonal politikk. Alt annet blir personlige preferanser. Om en eller annen professor på UiO foretrekker å bruke begrepet stat så får det være hans sak, men det er hverken galt eller rett. Det er simpelthen hans preferanse.

Vær så snill å ikke fortsett det her, du tok feil. Det skjer. Get over it.

Det må være det dummeste forsøket på argumentasjon noensinne. Gratulerer!

At det finnes uvitende som bruker begreper feil gjør det ikke rett.

Det handler ikke om personlige preferanser, men om korrekt bruk av begrep. Ikke prøv å fornærm eller snakke nedsettende om folk som vet mer om dette enn deg. Det blir mildt sagt patetisk å se deg prøve å bagatalisere professorer som Geir Helgesen.

Korea er unik. At du ikke evner å forstå det er ingen andres problem.

Var Øst-Berlin et eget land i dine øyne?

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Sofia123, on 30 Oct 2014 - 00:18, said:

Det må være det dummeste forsøket på argumentasjon noensinne. Gratulerer!

At det finnes uvitende som bruker begreper feil gjør det ikke rett.

Det handler ikke om personlige preferanser, men om korrekt bruk av begrep. Ikke prøv å fornærm eller snakke nedsettende om folk som vet mer om dette enn deg. Det blir mildt sagt patetisk å se deg prøve å bagatalisere professorer som Geir Helgesen.

Korea er unik. At du ikke evner å forstå det er ingen andres problem.

Så du i det hele tatt på linkene jeg ga deg?

Gå inn på utenriksdepartementets sider og sjekk ut hva de skriver om Nord og Sør korea? De omtaler dem som LAND ikke som STATER. Alle omtaler dem som LAND, vel det vil si alle andre enn deg, klassen din og professoren din gjetter jeg på.

Du skjønner åpenbart ikke hvor jævla teit du virker. En ting er at man tar feil, en annen ting er at man plent nekter å innse det.

Jeg har bare et ord for det; Patetisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du i det hele tatt på linkene jeg ga deg?

Gå inn på utenriksdepartementets sider og sjekk ut hva de skriver om Nord og Sør korea? De omtaler dem som LAND ikke som STATER. Alle omtaler dem som LAND, vel det vil si alle andre enn deg, klassen din og professoren din gjetter jeg på.

Du skjønner åpenbart ikke hvor jævla teit du virker. En ting er at man tar feil, en annen ting er at man plent nekter å innse det.

Jeg har bare et ord for det; Patetisk.

Ja, jeg har sett linkene og poenget ditt er? Jeg har allerede linket til flere som sier det motsatte. Hva er poenget?

Hva du mener om meg bryr jeg meg fint lite om, så ser heller ikke vitsen med at du sier det? Skal det bety noe for meg? :skratte:

Kan du svare på spørsmålet mitt eller er det for vanskelig for deg?

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malanthor
Sofia123, on 30 Oct 2014 - 00:44, said:

Ja, jeg har sett linkene og poenget ditt er? Jeg har allerede linket til flere som sier det motsatte. Hva er poenget?

Hva du mener om meg bryr jeg meg fint lite om, så ser heller ikke vitsen med at du sier det? Skal det bety noe for meg? :skratte:

Kan du svare på spørsmålet mitt eller er det for vanskelig for deg?

Poenget mitt er at hvis institusjoner som Utenriksdepartementet omtaler nord og sør korea som forskjellige land så blir det heller teit av deg å komme hit og kritisere folk for å gjøre det samme. Folk som jobber der har faktisk en utdannelse vet du, i motsetning til deg.

Linkene du ga er irrelevant. Hvorfor? Fordi din påstand er at nord og sør korea ikke er forskjellige land, mens min påstand er at man kan bruke både land og stat om hverandre om begge to. I dine linker blir ordet stat brukt men det utelukker ikke at man også kan bruke andre utrykk. Forstår du eller blir det for komplisert for deg?

Du har allerede tapt denne diskusjonen. Du kan godt fortsette å fable ivei, men folk har allerede forlatt atriumet håpløst oppgitt over din manglende innsikt og du sitter alene igjen og snakker til veggen.

Ta hintet nå og hold kjeft. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at hvis institusjoner som Utenriksdepartementet omtaler nord og sør korea som forskjellige land så blir det heller teit av deg å komme hit og kritisere folk for å gjøre det samme. Folk som jobber der har faktisk en utdannelse vet du, i motsetning til deg.

Linkene du ga er irrelevant. Hvorfor? Fordi din påstand er at nord og sør korea ikke er forskjellige land, mens min påstand er at man kan bruke både land og stat om hverandre om begge to. I dine linker blir ordet stat brukt men det utelukker ikke at man også kan bruke andre utrykk. Forstår du eller blir det for komplisert for deg?

Du har allerede tapt denne diskusjonen. Du kan godt fortsette å fable ivei, men folk har allerede forlatt atriumet håpløst oppgitt over din manglende innsikt og du sitter alene igjen og snakker til veggen.

Ta hintet nå og hold kjeft. :fnise:

Utenriksdepartementet omtaler Nord- og Sør-Korea for land er heller ikke et bevis på at det er rett. Hadde du klart å lese hadde du fått med deg at jeg allerede har kommentert at folk bruker land og stat omhverandre og at det ikke betyr at det rett. Synd du ikke klarer å få det heller inn, men jeg er ikke spesielt overrasket. Ikke vet du et fnugg om min utdannelse heller, men det er jo ikke noe nytt at du uttaler deg om ting du ikke har peiling på :fnise: :fnise:

Linkene mine er ikke irrelevante, men du snakker om utdannelse og evner ikke å forstå at professorer har en. I tillegg så har Helgesen Nord-Korea som spesialfelt.

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Ikke klarer du å svare på om du ser på Øst-Berlin som et land engang, men jeg skal liksom ta meg nær av at du mener jeg har tapt diskusjonen? Hahahahahahaahahahahahahahahahahaha whatever makes you sleep at night :fnise: :fnise: Men er forsåvidt enig at å diskutere med deg er like fruktbart som å diskutere med en vegg! Den skal du ha :skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Noen evner simpelthen ikke å forstå noe som helst.

Gidder ikke å bruke mere tid på deg.

Putter deg likegodt på ignore listen min så jeg slipper å se mere tull fra deg.

Ha et fint liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen evner simpelthen ikke å forstå noe som helst.

Gidder ikke å bruke mere tid på deg.

Putter deg likegodt på ignore listen min så jeg slipper å se mere tull fra deg.

Ha et fint liv.

Og det må du offentliggjøre fordi? Ingen bryr seg.

Farvel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett enig i alt som trådstarter skriver.

Det positive med innvandring er at de tar på seg vaskejobbene og frisørjobbene, men det er sikkert bedre å få polakker og andre europeiske innvandrere til å gjøre denne jobben istedenfor somaliere, irakere og pakistanere, da de er lettere å assimilere.

Det er ingen som kan komme og fortelle meg at bestefaren til en kompis var polsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også i USA har man begynt å forstå at innvandringen må begrenses. Smeltedigelen gjelder ikke lengre:

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/politics/2014/10/american_melting_pot_how_slowing_down_immigration_could_help_us_build_a.html

Anonymous poster hash: 02cff...a81

Det fungerte tidligere som en smeltedigel da 90% av amerikanere før 1950 var europeere og etterkommere av europeere, de fleste hadde samme verdisyn og man sydde ikke puter under armene på dem som kom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord- og Sør-Korea er ETT land, men to stater. Ikke nødvendig å diskutere med folk som så til de grader mangler grunnlegende historie.

Nord - og Sør-Korea er like lite ett land som Sverige og Norge er ett land.

Kina, Japan, Nord- og Sør-Korea = ekstremt homogene. Demokrati? Nei.

Japan og Sør-Korea er blant verdens mest demokratiske land, du lirer av deg så jævlig mye tull at det skulle knapt vært lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord - og Sør-Korea er like lite ett land som Sverige og Norge er ett land.

Japan og Sør-Korea er blant verdens mest demokratiske land, du lirer av deg så jævlig mye tull at det skulle knapt vært lov.

Sier du som går inn på profilen min og drar opp gamle innlegg som jeg allerede har svart på.

Få deg et liv :fnise:

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det lønner seg å ta inn innvandrere, de bidrar til å berike samfunnet og skape flere arbeidsplasser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord - og Sør-Korea er like lite ett land som Sverige og Norge er ett land.

Japan og Sør-Korea er blant verdens mest demokratiske land, du lirer av deg så jævlig mye tull at det skulle knapt vært lov.

Og hvilken demokrati-teori er det du bruker når du sier de er demokrati? Hadde du vært noenluende oppdatert hadde du visst at det er diskusjoner innen det statsvitenskapelige miljø om det er riktig å bruke demokrati-teorier med basis i definisjoner som er tuftet på vestlig liberal demokrati i Europa og Nord-Amerika.

Dette er intet nytt for mennesker som er interessert eller studerer faget, noe du tydeligvis ikke gjør. Da hadde du kanskje forstått hva jeg skriver og ikke kommet med "du lirer av deg så jævlig mye tull at det skulle knapt vært lov". Det sier jo mer om ditt kunnskapsnivå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilken demokrati-teori er det du bruker når du sier de er demokrati? Hadde du vært noenluende oppdatert hadde du visst at det er diskusjoner innen det statsvitenskapelige miljø om det er riktig å bruke demokrati-teorier med basis i definisjoner som er tuftet på vestlig liberal demokrati i Europa og Nord-Amerika.

Demokrati etter den klassiske definisjonen som er den som benyttes i så og si i alle akademiske kretser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demokrati etter den klassiske definisjonen som er den som benyttes i så og si i alle akademiske kretser.

Det brukes ulike. Hvilken bruker du og hvilke kriterier er det du mener som må oppfylles for at man skal være et demokrati?

Siden jeg "lirer av meg så jævlig mye tull at det skulle knapt vært lov" gleder jeg meg til du skal lære meg mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...