Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Abstinens!!! Vinterens 4. genser er ferdigstrikket og skal sendes til venninne så snart den er blokket. Alltid spennende å se om det passer når man strikker for andre som bor langt unna. Selv om jeg får målene på forhånd så vet jeg jo at jeg ikke er 100% på strikkefastheten selv om jeg er nokså nær. Men tror det blir bra. 

Får kose meg med tøffelstrikk i helga. Tøflene jeg har trasket rundt i et år nå er stoppet i hælen (jeg tramper da virkelig ikke så hardt??? :klo:  ) så nå begynner jeg å nærme meg enden av "miljøvennlig". Har en del restegarn som med fordel kan konverteres til noe nyttig - aka tøfler. Men først: :chantielle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal strikkes her og etterhvert. :strikker: Men foreløpig nyter jeg noen timer hjemme alene med bok. :leselusa: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et pågående sjal - jeg tror jeg sist gjorde noe med det (annet enn å ta det med på tur og ta det med hjem igjen urørt) i juni... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (34 minutter siden):

Jeg har et pågående sjal - jeg tror jeg sist gjorde noe med det (annet enn å ta det med på tur og ta det med hjem igjen urørt) i juni... :plystre: 

Har du ikke et blått skjerf på gang også? Fra en tur til Sørlandet for noen år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravla skrev (38 minutter siden):

Har du ikke et blått skjerf på gang også? Fra en tur til Sørlandet for noen år siden?

Det  fullførte jeg faktisk på noen måneder og har brukt ved flere anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strikker:

Tanken var egentlig besøk i garnbutikk i går etter jobb, men utsatte til i dag. Og vipps... Ny genser på pinnene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det bok og ikke strikking i dag. Latskapen (eller forkjølelsen kanskje) tok meg… :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (13 timer siden):

Her ble det strikking og bok - fordelen med audiobok for de som liker det. 

Hm, der gir du meg en idé. Kanskje det er verdt å prøve når jeg går lei av TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (15 timer siden):

Jeg vil på det sterkeste protestere på bruken av ordet latskap i denne forbindelse :opplyser: 

Jeg har jo egentlig veldig lyst til å strikke. Men da må jeg sitte. Lese bok kan jeg gjøre liggende. Så ja, det er nok feil å kalle det latskap… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfler ferdige og står til tørk etter toving. I mangel av noe bedre å foreta meg har jeg tilbragt den siste halvtimen med å prøve å lære meg patentstrikk. Har ikke bruk for det akkurat nå, men jeg har litt lyst til å prøve meg på tofarget patentstrikk i lue en eller annen gang, og da tenkte jeg det kunne være lurt å lære seg å strikke det med én farge først. 

Venninne/kollega melder forresten om ny runde korona og vi spiste lunch sammen rett før helga. Har visst en test igjen i skapet så får være obs på uvante snufs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slapp unna. Tøfler er ferdige  - det ble like godt to par, og ny genser er på pinnene. Eksperimentalprosjekt med plötulopi i lettlopi oppskrift. Strikket for sikkerhets skyld i en farge som ikke er "min" slik at det ikke blir stor sorg i heimen om genser må doneres til Fretex eller andre instanser. 

Det er ikke som det blir stor manko på ullgensere her om det ikke funker. 

Men selv "ikke min" farge ser ut til å bli vellykket i den kombinasjonen jeg har valgt så den får nok bli dersom den ender med å passe. Gensere har man alltid bruk for, ikke sant? 

Dagen fikk en litt brå start da tidligere kollega ringte meg midt i kaffekopp nr. 2 og spurte om jeg ville bli med på kafe og da en (dagens 3. ) kaffe. Vaskemaskinen var satt på for en halv time siden og for en gangs skyld levde jeg farlig og forlot den mens den gikk. Satser på det ikke gjentar seg på noen år, selv om det gikk bra. Vanligvis går jeg ikke lenger enn til søppelkassen når den er i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe som heter for mye klær (men for lite skapplass kan vøre en reell problemstilling...) :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Det finnes ikke noe som heter for mye klær (men for lite skapplass kan vøre en reell problemstilling...) :opplyser: 

Helt sant :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...