Wolfmoon Skrevet 23. november 2014 #81 Del Skrevet 23. november 2014 Det her med strømper er interessant. Kanskje jeg også må ta meg en tur innom noen strømpetråder ... Jeg er bare redd for at det fort kan bli litt dyrt Godt å høre at du hadde det fint på julebord. Alltid best å sitte ved noen man kjenner, synes jeg. Jeg kan fint ha small talk-samtaler, men gjerne ikke under en hel middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. november 2014 Forfatter #82 Del Skrevet 23. november 2014 Middagen går som regel greit, men det er verre når jeg skal sitte og smalltalke etterpå når "fæst & dainns" begynner. Da havner jeg som regel alene ved et bord. Denne gangen gikk det imidlertid bra siden de jeg hektet meg på også ble sittende. Strømpetråder er absolutt verdt en sjekk dersom du som jeg ikke er fan av strømpebukser . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 23. november 2014 #83 Del Skrevet 23. november 2014 Tja, jeg er litt både òg når det gjelder strømpebukser. Finner jeg noen som sitter ordentlig, så er det helt greit, men problemet er at veldig mange ikke er så gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. november 2014 Forfatter #84 Del Skrevet 24. november 2014 Jøss, jeg begynner så smått å føle meg i bra form. Det går opp for meg at nå ikke bare overlever jeg spinningtimene, men jeg tråkker også i vei ca. like ivrig som alle de andre. Litt seinere går det, for jeg er "naturlig treeeeeg", men innsatsen er aldeles ikke verst, om jeg selv skal si det. Føles ganske greit i grunnen. Omtrent like greit som å faktisk være i stand til å snøre på seg joggeskoene og faktisk jogge noen km uten å føle at jeg er i ferd med å kollapse halvveis. Jeg blir bare normalt andpusten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 24. november 2014 #85 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Lystig lesing Endret 24. november 2014 av brutal_mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 25. november 2014 #86 Del Skrevet 25. november 2014 Du er utrolig flink, Cata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. november 2014 Forfatter #87 Del Skrevet 25. november 2014 Flink og flink Sau Blom.... "Trener du noe annet?" lurte spinninginstruktøren på. Joda, jeg ramset opp den ukentlige merittlisten og jammen fant han ikke et hull i rekka. "Hva med torsdag da?" Shit... Her trener man altså fire ganger i uka og så skal man påføres dårlig samvittighet.... I en alder av snart femti????? Svarte svingende! Men på en måte hadde fyren et poeng. På torsdager er det en yogatrening som starter på et tidspunkt som burde være mulig å få til. Riktignok hater jeg yoga. Har prøvd det et par ganger før og blitt halvveis invalidisert den neste uka, men det er et faktum at jeg er stokk stiv overalt så jeg burde faktisk prøve meg på noe som innebærer en del tøyning. Synes fremdeles 5 treninger i uka blir litt i meste laget, men vurderer faktisk å gi yogaen en sjanse til. Muligens går det lettere nå når jeg er generelt sterkere og når omkretsen har minsket? Stokk stiv er jeg jo okke som, men det er noe mindre flesk å bøye på. Får se om jeg har et snev av motivasjon når torsdagen kommer, så kan jeg jo prøve en gang. Tross alt så har jeg jo hatet både løping og spinning også..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 25. november 2014 #88 Del Skrevet 25. november 2014 Yoga, gi det fire uker, merk latterlig stor fremgang. Får ikke til yoga sånn logistikkmessig, dessverre, men har rutiner som gjør at jeg gjør bevegelser hele dagen som fører til tøying og bøying. Merker at kroppen tåler mer trening. Vinn vinn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. november 2014 Forfatter #89 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg tror "latterlig" kan være nøkkelordet her . Sist jeg prøvde meg på yoga så klarte jeg bare så vidt stavre meg over gulvet dagen derpå. Men som sagt - jeg er jo i bedre grunnform i dag enn jeg var da, så pågangsmotet er større. Får se hvordan morgendagen forløper. Har jeg en liten dæsj overskudd så tror jeg at jeg prøver. Litt stolt av meg selv i dag. Klarte 5 noenlunde anstendige armhevninger fra tærne før jeg måtte gi meg og fortsette fra knærne på de resterende. Framgang. En eller annen gang må vel jeg også få armmuskler som er litt bedre enn overkokt spaghetti? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 26. november 2014 #90 Del Skrevet 26. november 2014 Innimellom lurer jeg på om det ikke ville vært bedre å bare kutte av meg armene eller å trene dem, for når jeg prøver å trene dem kjennes det ikke akkurat ut som det hjelper :å Men du er flink. Tror ikke jeg har tatt 5 strake armhevinger siden videregående, og selvom jeg gikk på idrettslinja, var det tungt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. november 2014 Forfatter #91 Del Skrevet 27. november 2014 Yoga utgår med øyeblikkelig virkning av timeplanen.... Men jeg gav det en sjanse. Sjelden har jeg sett så lettet menneske som instruktøren da hun etter timen spurte hvordan det gikk, og jeg svarte: "Det gikk på et vis, men det blir nok med denne gangen." Jeg er rett og slett for stiv til å kunne utføre brorparten av øvelsene noenlunde skikkelig. Det var ikke det at jeg ikke prøvde, men jeg klarer for eksempel ikke rette ut albuene så jeg får helt strake armer. Det kunne jeg ikke som barn en gang, og aldeles ikke nå. Selvsagt er det ikke sånn at jeg går aldeles sammenkrøket og med bøyde armer bestandig, men helt rette blir de ikke. Ironisk nok var den eneste øvelsen der det ble lagt fram et alternativ for oss som ikke var helt trent, en jeg klarte. Selv jeg klarer å "stå på skuldrene". Det har jeg kunnet siden vi brukte den øvelsen under uttøyning etter judotrening i ungdommen. Men alt annet gikk på halv tolv. Det er egentlig irriterende, for jeg skjønner jo at det kan være en fin treningsform når man klarer gjøre øvelsene riktig. Men for meg er det rett og slett risiko for skade siden jeg er så stokk stiv. Et hvert tips til bok/DVD/nettside med få, enkle og gode tøyeøvelser for å bli mer smidig, mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 27. november 2014 #92 Del Skrevet 27. november 2014 Tja, nå er jeg ikke like glad i alle instruktørene, men noen her inne er ikke så verst. Jeg har brukt nybegynnerprogrammet, og liker det så lenge de ikke blir altfor ... spirituelle De har også et for folk som jobber på kontor, tror kanskje jeg burde prøve det også, for stiv er jeg definitivt jeg også Det fine er at du kan laste ned programmet gratis, det baserer seg på donasjoner som du selv bestemmer størrelsen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. november 2014 Forfatter #93 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg tror kanskje jeg skal legge lista enda litt lavere. Kom over denne og den ser ut til å dekke det grøvste av muskelgrupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 27. november 2014 #94 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg gikk på pilates en periode og det likte jeg veldig godt. Det er ikke noe man blir myk av, men god kjernemuskeltrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. november 2014 Forfatter #95 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg trener basisball en gang i uka og det går også bra på kjernemuskulaturen. Pilates har vi ikke her. Kunne tenkt meg å prøve Tai-Chi, men det har vi selvsagt heller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. november 2014 Forfatter #96 Del Skrevet 29. november 2014 Man shopper igjen. SportsBH'er er rett og slett utslitt. Hektene begynner å gi seg både her og der. Hvem skulle trodd jeg klarte det. Heldigvis har jeg en som var for liten liggende i skuffen. Tipper den kan komme til heder og verdighet nå, og så har jeg bestilt en til på nett. Må ha to som jeg kan bytte mellom skal jeg ikke måtte vaske hver dag. Hvem skulle trodd jeg klarte å slite ut sådanne plagg? Men blir ikke sliting riktig enda. Foreløpig koser jeg meg med morgenkaffen mens vaskemaskinen surrer og går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. november 2014 Forfatter #97 Del Skrevet 29. november 2014 Har nå vært ute og jogget og testet både vintertights og uttøyningsprogrammet jeg linket til lenger opp. Begge deler fungerer. Tightsen er vel ikke riktig så varm som ullongs og vanlig tights, men nesten - og den er betydelig lettere å få på . Uttøyningene fungerte også. Tøyde legg og akilles før jeg gikk inn (har en stein borti her som er akkurat passe å lene foten mot mens jeg tøyer legg ) og så tok jeg resten av skrotten etter jeg kom inn. Må prøve å få til to sånne tøyeseanser i uka, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. november 2014 Forfatter #98 Del Skrevet 30. november 2014 Nedover går det. *peker på ticker* Gjorde store øyne da jeg så tallet i morges. Det er visst all time low, tror jeg. Utilsiktet, sådant. Trodde egentlig jeg nå ville få se "julebordstillegget" fra forrige helg, men neida. 19 kg ned på et drøyt år. Jadda.... Jeg som trodde jeg aldri ville klare å gå ned 10 kg en gang, men kanskje håpet på 5-6 hvis jeg var skikkelig flink... Sånn i rettferdighetens navn må jeg nesten føye til at dette nok er en "naturlig variasjon", siden jeg har ligget stabilt en halv kg over dette nå siden august, men var litt merkelig følelse da 19-tallet åpenbarte seg på tickeren likevel. Tar det ellers med stor ro og spiser som jeg har gjort det siste året. Savner dypdykk i brus og chips en gang i blant, men for det meste tenker jeg ikke over at jeg "ikke spiser sånt" lenger. Dessuten spiser jeg jo sånt, bare mye sjeldnere . I går hadde jeg f.eks. kjøpt en pose superchips, men da kvelden kom viste det seg at gårsdagens lunch hadde tatt litt for mye av kaloribudsjettet så da utgikk chips fra kveldskosmenyen med øyeblikkelig virkning. Av gammel og vond erfaring vet jeg hvor lett det er å havne på galeien igjen, så her telles kalorier dag ut og dag inn, med mindre det er noe helt spesielt som foregår (f.eks. julebord eller forretningsmiddager). Tror det er eneste måten å få knadd det inn på, etter så mange år med utskeielser. Har heldigvis blitt en racer til å anslå mengder på øyemål etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. desember 2014 #99 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg bøyer meg i støvet for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #100 Del Skrevet 4. desember 2014 Skulle ikke denne måneden liksom bli lettere???? Kjennes neigu ikke sånn ut. Synes jeg jobber akkurat like lange dager som i forrige måned. Litt spesielt i går da, siden jeg "måtte" bli med på middag med noen kunder. På den ene siden er jeg dårlig på small talk, på den annen side er det greit å ha møtt dem i litt uformell setting før møte, så det er litt greit å bli bedt med også. Fikk nå i det minste stæsjet meg litt . Og maten var virkelig god. Men jeg kjente i skrotten at det hadde gått i ett fra åtte morgen til ti på kvelden. (Forsov meg, så kom meg ikke på jobb før åtte....) I kveld fikk jeg somlet meg til en joggetur i kveldsmørket. Nesten litt deilig for hodet å få frisk luft og kjenne at beina fikk rørt seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå