Gå til innhold

Er endel kvinner "redde" for single menn med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neida. Man får sky dem som ilden...

Anonymous poster hash: af6ab...64e

Hvis det er det du tolker, så er det helt greit for meg.

Gidder ikke å forklare meg for folk som legger ord i munnen på meg, du er tydligvis interessert i å "vinne" diskusjonen om hvem jeg mener er et riktig partner for meg mer enn å prøve å forstå hvorfor jeg mener det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er det du tolker, så er det helt greit for meg.

Gidder ikke å forklare meg for folk som legger ord i munnen på meg, du er tydligvis interessert i å "vinne" diskusjonen om hvem jeg mener er et riktig partner for meg mer enn å prøve å forstå hvorfor jeg mener det.

Da misforstår du. Jeg forstår deg veldig godt. Synes bare det er synd at man stort sett bare får en sjanse i livet på dette med kjernefamilien, og ryker det er det svært få som vil gi deg en ny sjanse.

Anonymous poster hash: af6ab...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da misforstår du. Jeg forstår deg veldig godt. Synes bare det er synd at man stort sett bare får en sjanse i livet på dette med kjernefamilien, og ryker det er det svært få som vil gi deg en ny sjanse.

Anonymous poster hash: af6ab...64e

Det er jo ikke sant. Det er mange som aksepterer barn fra tidligere forhold. Og det er også mange kvinner som har barn før og menn som har barn før som finner hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at den siste plassen å spørre om dette er KG. For mitt inntrykk er at det er flere kvinner uten barn som fint aksepterer menn med barn. Jeg er mann selv og er helt åpen på at jeg har ett barn. Jeg har datet både kvinner med barn og kvinner uten barn. At jeg har barn har jeg aldri opplevd som problematisk hos kvinner uten barn. Jeg er selv i 30 årene og datene mine har vært rundt min alder. At noen ikke ønsker å date eller være sammen med menn som har barn er jo en ærlig sak. Men har jo også preferanser på hva slags kvinner dem ønsker å date. Noen ønsker å date kvinner med barn og noen ønsker å date kvinner uten barn. Sånn er det bare. Det kan kanskje for enkelte oppleves litt sårt når man får høre at en kvinne ikke ønsker å date han fordi han har barn, men det er ikke verdens undergang. At en mann har barn og at han tar seg av barnet er jo ett godt tegn vil jeg tro. Ett tegn på at dette kanskje er en ansvarlig mann?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at den siste plassen å spørre om dette er KG. For mitt inntrykk er at det er flere kvinner uten barn som fint aksepterer menn med barn. Jeg er mann selv og er helt åpen på at jeg har ett barn. Jeg har datet både kvinner med barn og kvinner uten barn. At jeg har barn har jeg aldri opplevd som problematisk hos kvinner uten barn. Jeg er selv i 30 årene og datene mine har vært rundt min alder. At noen ikke ønsker å date eller være sammen med menn som har barn er jo en ærlig sak. Men har jo også preferanser på hva slags kvinner dem ønsker å date. Noen ønsker å date kvinner med barn og noen ønsker å date kvinner uten barn. Sånn er det bare. Det kan kanskje for enkelte oppleves litt sårt når man får høre at en kvinne ikke ønsker å date han fordi han har barn, men det er ikke verdens undergang. At en mann har barn og at han tar seg av barnet er jo ett godt tegn vil jeg tro. Ett tegn på at dette kanskje er en ansvarlig mann?

Det siste du skriver der er viktig (på mobil får ikke uthevet).

En mann som er en ansvarlig far, prioriterer barnet/barna både tidsmessig og økonomisk er ikke en mann jeg vil date fordi jeg ikke ønsker et familieliv og en stemorrolle.

Samtidig ønsker jeg hvertfall ikke date en fraværende far som setter ei dame (meg) høyere enn sine egne barn. Da har man i mine øyne sviktet som menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste du skriver der er viktig (på mobil får ikke uthevet).

En mann som er en ansvarlig far, prioriterer barnet/barna både tidsmessig og økonomisk er ikke en mann jeg vil date fordi jeg ikke ønsker et familieliv og en stemorrolle.

Samtidig ønsker jeg hvertfall ikke date en fraværende far som setter ei dame (meg) høyere enn sine egne barn. Da har man i mine øyne sviktet som menneske.

Og da tenker jeg at det kanskje er bedre for deg å date mann uten barn. Du skriver selv at du ikke ønsker ett familieliv eller å være en stemor, og det er ingenting galt i det. Det er jo hva DU ønsker. Når det kommer til ansvar så finnes det jo selvfølgelig mange menn der ute som er ansvarsfulle som bare det, selv om dem ikke har barn :icon_lol: Meningen min med innlegget var vel heller at dette kanskje ikke er den rette plassen å spørre om dette, da jeg registrerer at det er mange "negative" svar her, som kanskje kan dra frustrasjonen enda mere ned. Jeg har som sagt bare hatt gode opplevelser og kjenner meg derfor ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig skeptisk til å date en mann med barn. Delvis fordi jeg hater drama, og frykter en eks som kan lage mye av det. Så det kan være litt å få frem om forholdet til barnas mor er bra. Tror ikke jeg er den eneste som tenker sånn.

I tillegg er jeg skeptisk til en mann som har vært gjennom samlivsbrudd med barn. Jeg ønsker jo å bli værende sammen med mannen jeg får barn med, og håper at han er villig til å jobbe for å få ting til å funke. Har man gitt opp en gang, gjør man det kanskje lettere igjen...?

Huff, nå høres jeg kynisk ut... Men er bare ærlig!

Anonymous poster hash: 47c72...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk til å date en mann med barn. Delvis fordi jeg hater drama, og frykter en eks som kan lage mye av det. Så det kan være litt å få frem om forholdet til barnas mor er bra. Tror ikke jeg er den eneste som tenker sånn.

I tillegg er jeg skeptisk til en mann som har vært gjennom samlivsbrudd med barn. Jeg ønsker jo å bli værende sammen med mannen jeg får barn med, og håper at han er villig til å jobbe for å få ting til å funke. Har man gitt opp en gang, gjør man det kanskje lettere igjen...?

Huff, nå høres jeg kynisk ut... Men er bare ærlig!

Anonymous poster hash: 47c72...118

Hvorfor er det nødvendigvis mannen som har gitt opp? Kanskje mannen ønsket å fortsette mens dama er den som drar?

Anonymous poster hash: e8c77...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da tenker jeg at det kanskje er bedre for deg å date mann uten barn. Du skriver selv at du ikke ønsker ett familieliv eller å være en stemor, og det er ingenting galt i det. Det er jo hva DU ønsker. Når det kommer til ansvar så finnes det jo selvfølgelig mange menn der ute som er ansvarsfulle som bare det, selv om dem ikke har barn :icon_lol: Meningen min med innlegget var vel heller at dette kanskje ikke er den rette plassen å spørre om dette, da jeg registrerer at det er mange "negative" svar her, som kanskje kan dra frustrasjonen enda mere ned. Jeg har som sagt bare hatt gode opplevelser og kjenner meg derfor ikke igjen.

Jeg begrunner jo akkurat hvorfor jeg som barnløs kvinne er "redd" for å date en mann med barn ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det nødvendigvis mannen som har gitt opp? Kanskje mannen ønsket å fortsette mens dama er den som drar?

Anonymous poster hash: e8c77...3cc

Det kan jo selvsagt stemme, men var bare ærlig om hva jeg tenker om single pappaer. Hadde jeg møtt de live, hadde det kanskje vært noe annet, men på tinder må man jo basere valget sitt på noe.

Anonymous poster hash: 47c72...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest white tiger

Jeg har ikke noe imot å date menn med barn, men jeg har barn selv og synes egentlig det er nok med to, så jeg er ikke sikker på om jeg kan tenke meg flere i fremtiden. Har en mann barn fra før er det større sjanse for at det å få flere barn ikke er et "must" og at vi kan leve med mine og dine og være fornøyde. Jeg føler også at jeg er mer på samme nivå med en mann med barn fordi vi er i samme situasjon og kommer inn i forholdet med bagasje begge to. Klart, det blir enda mer utfordrende planlegging når jeg ikke bare skal ta hensyn til når jeg har barna, men også når han har sine, men jeg har datet menn med barn og det har da gått greit å få skvist noen dates inn i timeplanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Jeg synes i grunnen det er mer attraktivt med menn som har barn, enn de som ikke har barn. Dette kommer av at jeg har barn selv. De gangene jeg har datet barnløse menn, kommer kravene om tid veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å være min førsteprioritet, og da ønsker ikke jeg å være hans 2.prioritet. Jeg vil at vi skal prioritere hverandre høyest en periode - før vi får felles barn.

Jeg ønsker ikke drama og bagasje. Jeg er ikke flink med barn, og jeg liker ikke barn nor spesielt. Vil ikke bli stemor.

Jeg vil være spontan. Jeg vil at vi kan bestemme oss på torsdag for å reise til Paris på fredag og bli en ukes tid. Uten at vi må sjekke med barnets mor om det er "greit for henne". At vi ikke kan planlegge når vi skal ha ferie uten å ta hensyn til en vilt fremmed person (for meg, barnets mor).

Selvfølglig, hvis jeg møter drømmemannen og han har barn, kan jeg nok kanskje svelge den kamelen. Men når det kommer til nettdating og tinder, så velger jeg bort de som har barn.



Anonymous poster hash: 231c6...ca2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann, men kan jo nevne at jeg i utgnagspunktet er skeptisk til kvinner med barn, fordi det finnes nok av kvinner uten. Barn hadde kanskje ikke stoppet meg hvis jeg allerede var ganske interessert, men på nettdating er det jo lett å sile ut de som sannsynligvis vil gi deg mer bry og jobb enn de andre, før man en gang har møttes. Det tror jeg jeg og hadde gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...