Gå til innhold

2 negative tester og mensen uteblir ?


Bollemor12

Anbefalte innlegg

Hei. Fatter ikke hva det feiler meg.

Mensen skulle kommet rundt en 20-23 September, og den har ikke kommet ennå. Tatt en test på mandag og en i dag, begge var negative.

Tror dere det er en sjangs for at jeg er gravid eller er det bare tull med syklusen min? Flere har inne som har fått negative tester men fremdeles vært gravid?

Har symptomer som: Trøtthet, tisser mye, hodepine.
Kan være at jeg innbiler meg dette fordi jeg ikke har fått mensen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjedde med meg denne måneden også. Jeg gikk 8 dager over tiden, og bare negative tester. JEg har som regel ganske regelmessig syklus, men denne gangen var den da veldig lang, men mensen kom til slutt :P Du får vente noen dager til og teste på nytt eller så kommer mensen etter hvert :) Er det lenge siden du har sluttet på p piller da? For da er det lett for å få syklustull.



Anonymous poster hash: b01f8...66b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at man har en uregelmessig mens - det hender at den kan bli forflyttet et par uker fremover. Har du vært under mye stress eller opplevd underernæring/spiseforstyrrelsen i det siste? Kanskje går du på p-piller?

Endret av Mersh23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at el har vær senere enn vanlig denne mnd, derfor sen mens eller sen positiv test.

Stress/ernæring og den psykiske delen spille også inn.

Tissetrang kommer helst ikke før ett godt stykke på vei ut i graviditeten mtp at magen blir stor og tung på blæra ;)

Anonymous poster hash: 4290b...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er sene innimellom, det er helt normalt. Eggløsning har vært senere enn vanlig, og det kan både bety graviditet og forsinket mens. Men om du hadde hatt eggløsning som normalt ville du fått en positiv test nå.

Symptomer ved forsinket og uteblitt mens er veldig like som graviditetssymptomer. Som regel fordi man går og tenker på dette, men også fordi hormonene ofte er litt på tur og derfor gir bivirkninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Jeg gikk ni dager over IKM før jeg fikk positiv test, og jeg visste når EL var. Noen får positiv test senere enn andre. Jeg har ikke opplevd tissetrang selv, ikke engang med stor mage, men jeg har lest at hormoner også kan utløse hyppig tissing tidlig i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå godt over 2 måneder uten at mensen har kommet, skjønner ikke det helt. Testene er negative, men tror jeg hadde EL forrige lørdag da :laugh:



Anonymous poster hash: e00f0...00c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...