Gå til innhold

Tør ikke hoppe i det. Vente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære ønsker barn. Han sier det er opp til meg, men jeg har fremdeles ikke klart å slutte på pillen.

Jeg tør bare ikke. Det er en skummel tanke å gå gjennom et svangerskap og fødsel med masse forskjellige forandringer som skjer med kroppen i tillegg. Er jeg ikke klar ennå? Jeg forstår ikke helt hvor den angsten kommer fra. Bør jeg bare hoppe i det? Mange sier til meg at sånne ting blir man aldri forberedt på og at man finner mange ting som kommer til å stå i veien for dette, så det er bare å prøve. Skal? Skal ikke? Redd og spent samtidig !! ;)

Anonymous poster hash: 806b4...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var veldig klar da vi begynte å prøve. Kanskje du skal la det gå et par mnd til og prøve å bli vandt med tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap og fødsel er bare en bitteliten del av det å bli foreldre. Så dersom det er dette som bekymrer deg mest burde du kanskje modnes litt til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter du til du blir klar. Enkelt og greit :)

Jeg hadde det akkurat som du helt til jeg ble 34, jeg. Turte ikke før jeg ble såpass "voksen"; syntes det var et overveldende ansvar og jeg var ikke mentalt klar.

Du bare vet det og kjenner det når du er helt klar for å bli mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener. Jeg har egentlig vært klar for barn lenge, men når det endelig var på tide (og alt passet) for å prøve så ble jeg nervøs også. Hva er det jeg egentlig går til? Skal kroppen min "ødelegges" og hva om alt går til helvete? Det roet seg etter et par måneder, vet ikke helt hvorfor. Tror jeg bare måtte frike ut litt før jeg klarte å slappe av. Jeg er fortsatt spent og synes det er litt skummelt til tider, men det er nok helt naturlig. Dessuten tror jeg det er sunt å ha tenkt over at det ikke bare blir helt fantastisk å få barn. Er nok mange som hopper i det uten å tenke nøye over det :)

Så bare frik litt ut du! Og så når du tør, så tør du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...