Gå til innhold

når ble dere samboere?


Krysstina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1,5 år, jeg synes det er idioti å flytte sammen etter kun et fåtall av mnd...

Du kjenner ikke personen og hvis ting ikke skulle fungere (forelskelsen dapper av uansett) vil man sitte igjen med oppdelt bosted og kvie seg for å i det heletatt ta opp diskusjonen.

Folk bør begynne å bli litt mer sikre på sine valg og ikke handle spontant uten videre slik vi slipper den skyhøye skillesmisseraten.

Noen ganger vil forelskelse vise seg å bare være en illusjon og andre ganger vil forelskelsen føre til mer.. Hva med å sjekke ut dette FØR man får barn og flytter sammen før det har gått 3 mnd?

Så igjen skjønner jeg ikke helt at folk vil fortsette et forhold de er usikre på og har kjempet for en stund uten noen forbedringer... det er bare meg da.

Anonymous poster hash: 79979...fd4

Enig, hver gang jeg har fått meg kjæreste har det gått sykt fort. En gang bodde jeg med fyren før vi ble kjærester. Jeg tror det for mange kribler i kroppen etter å flytte sammen og gjøre andre ting som gjør forholdet seriøst veldig fort. Kanskje det er forelskelsen som gjør det? Jeg kunne ikke vente ihvertfall, og tok forhastede avgjørelser. Denne gangen har det gått superfint, og jeg er veldig tålmodig når det gjelder giftemål, barn osv. Hjelper å innse at man prøver spole fremover i livet, og at man burde spare noen store hendelser til senere også.

Anonymous poster hash: 5d5d7...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 mnd. Alt for tidlig. Skulle vært litt mindre forelsket før jeg tok avgjørelsen.



Anonymous poster hash: 67a7a...848
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 år, jeg synes det er idioti å flytte sammen etter kun et fåtall av mnd...

Du kjenner ikke personen og hvis ting ikke skulle fungere (forelskelsen dapper av uansett) vil man sitte igjen med oppdelt bosted og kvie seg for å i det heletatt ta opp diskusjonen.

Folk bør begynne å bli litt mer sikre på sine valg og ikke handle spontant uten videre slik vi slipper den skyhøye skillesmisseraten.

Noen ganger vil forelskelse vise seg å bare være en illusjon og andre ganger vil forelskelsen føre til mer.. Hva med å sjekke ut dette FØR man får barn og flytter sammen før det har gått 3 mnd?

Så igjen skjønner jeg ikke helt at folk vil fortsette et forhold de er usikre på og har kjempet for en stund uten noen forbedringer... det er bare meg da.

Anonymous poster hash: 79979...fd4

Det at man flytter sammen raskt betyr jo ikke nødvendigvis at man f.eks gifter seg eller får barn raskt.

Jeg ser det dog annerledes enn deg: hvorfor vente med å flytte sammen hvis det føles riktig? Jeg mener at det er nettopp det at man ikke kjenner hverandre så godt som taler for at det kan være riktig for noen å flytte sammen raskt. Da ser man fort om man passer sammen og går det ikke så er det ikke verre enn å flytte fra hverandre og gå hvert til sitt. På den måten slipper man å kaste vekk unødvendig tid på en kjæreste man egentlig ikke passer med.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måneder, sånn ca. Det var rett og slett der mest praktiske, og det beste økonomisk sett. Jeg var jo hos ham hele tiden uansett, så det var ganske unødvendig at jeg som student betalte husleie for et rom jeg ikke engang brukte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at man flytter sammen raskt betyr jo ikke nødvendigvis at man f.eks gifter seg eller får barn raskt.

Jeg ser det dog annerledes enn deg: hvorfor vente med å flytte sammen hvis det føles riktig? Jeg mener at det er nettopp det at man ikke kjenner hverandre så godt som taler for at det kan være riktig for noen å flytte sammen raskt. Da ser man fort om man passer sammen og går det ikke så er det ikke verre enn å flytte fra hverandre og gå hvert til sitt. På den måten slipper man å kaste vekk unødvendig tid på en kjæreste man egentlig ikke passer med.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ja men når man flytter så fort sammen, så er man gjerne i den "forelskelsesrusen" enda, at man ikke ser de negative sidene. Og igjen, jeg leser jo flere her som kjøper hus eller får barn før det gjerne ikke har gått et år en gang. Det vil jeg si er altfor tidlig. Man kjenner jo ikke personen ordentlig en gang.

Hus eller barn er ikke barebare., og det er ikke bare å gå fra hverandre.

Anonymous poster hash: 2741e...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men når man flytter så fort sammen, så er man gjerne i den "forelskelsesrusen" enda, at man ikke ser de negative sidene. Og igjen, jeg leser jo flere her som kjøper hus eller får barn før det gjerne ikke har gått et år en gang. Det vil jeg si er altfor tidlig. Man kjenner jo ikke personen ordentlig en gang.

Hus eller barn er ikke barebare., og det er ikke bare å gå fra hverandre.

Anonymous poster hash: 2741e...fee

Vel, de negative sidene vil jo komme fram uansett med tiden. Er man kun kjærester så vil det jo bare ta lenger tid å se disse negative sidene siden man tross alt lever mye tettere på hverandre hvis man er samboere. Lever man tett på så får man også sannheten tettere på. Og jeg synes det er helt greit.

Men noen av oss har ikke nødvendigvis følt denne gale forelskelsen heller. Det betyr ikke at jeg ikke har vært forelsket i min samboer, det har jeg selvsagt, men det jeg føler for ham er ganske annerledes enn for min eks (på en bedre måte). Men så har jeg vært i forhold før og er kanskje litt mer bevisst på hvordan et forhold/samboerskap er og utarter seg enn da jeg var i mitt første forhold.

At man velger å kjøpe seg bolig sammen etter kort tid, eventuelt få barn er selvsagt noe annet. Det er dog ikke det jeg tenkte på. Jeg synes dog ikke det er unaturlig å få barn/kjøpe noe sammen etter noen år sammen. Og man bør jo uansett lage en samboerkontrakt i tilfelle man skulle gå fra hverandre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med " før vi ble sammen " hvordan var det? Bodde dere i kollektiv el no?

Anonymous poster hash: a4e4a...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de negative sidene vil jo komme fram uansett med tiden. Er man kun kjærester så vil det jo bare ta lenger tid å se disse negative sidene siden man tross alt lever mye tettere på hverandre hvis man er samboere. Lever man tett på så får man også sannheten tettere på. Og jeg synes det er helt greit.

Men noen av oss har ikke nødvendigvis følt denne gale forelskelsen heller. Det betyr ikke at jeg ikke har vært forelsket i min samboer, det har jeg selvsagt, men det jeg føler for ham er ganske annerledes enn for min eks (på en bedre måte). Men så har jeg vært i forhold før og er kanskje litt mer bevisst på hvordan et forhold/samboerskap er og utarter seg enn da jeg var i mitt første forhold.

At man velger å kjøpe seg bolig sammen etter kort tid, eventuelt få barn er selvsagt noe annet. Det er dog ikke det jeg tenkte på. Jeg synes dog ikke det er unaturlig å få barn/kjøpe noe sammen etter noen år sammen. Og man bør jo uansett lage en samboerkontrakt i tilfelle man skulle gå fra hverandre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Helt enig. Vi flyttet fort sammen rett og slett fordi det var enklere, men tenker også de samme tankene som deg om at det er lettere å finne ut hvor godt man passer sammen om man bor sammen.

Vi har nå vært sammen i 4 år.

Tenker det er mye verre å være kjærester i et par år for så å flytte sammen og finne ut at man absolutt ikke passer sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde avstandsforhold i to år før vi flyttet sammen. Ble slutt etter tre år, men ikke fordi vi bodde sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3 år var vi fast sammen, men holdt på i total 5 år. Flyttet sammen 1.sept 2014 :-)



Anonymous poster hash: ed502...ded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok vel litt under ett år før vi ble ”offisielt” samboere. Etter 4 måneder begynte vi å bo en uke hos hver, for å finne ut hvor vi skulle bo. Vi holdt på med det litt under 6 måneder. Da var vi ganske lei av å bo i en bag begge to, så tok en avgjørelse på hvilken leilighet vi begge trivdes best i og som passet oss best som par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...