Gå til innhold

Jeg bruker 3000 kr på Pepsi Max i måneden. Hvordan slutte? Vann smaker jo ingenting!


HerKommerMummi

Anbefalte innlegg

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: og jeg som trodde JEG var avhengig av Pepsi Max

HiHi! Hvor mye drikker du da? Jeg åpner en Pepsi med en gang jeg står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HiHi! Hvor mye drikker du da? Jeg åpner en Pepsi med en gang jeg står opp.

Kanskje 3 flasker i uken, og jeg synes det er mye :sjokkert: :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp billig vann med kullsyre (den fra first price?), og kjøp heller en flaske fun light i måneden. Så har du "brus". Bare husk at selv om ting ikke inneholder sukker er det heller ikke bra for kroppen, og skader tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med Pepsi Max egentlig, som gjør at så mange blir avhengige? Kjenner meg igjen selv, drikker sikkert en liter til dagen. Syns det var lettere å slutte å røyke enn å kutte den hersens brusen! :klo::fnise:

Ja, har aldri hørt om folk som er avhengig av Cola eller Cola Light/Zero, men folk som MÅ ha Pepsi Max er ikke sjelden. Tror kanskje det inneholder mer koffein eller noe? Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg drar til Sverige å kjøper for at det skal bli billigere. Fyller opp bilen for 3000 og det holder ca en måned. Jeg drikker hele tiden. I bilen, på jobb, hjemme. OVERALT!

:hakeslepp: Wow, just wow!

Endret av Savannah87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne her: https://www.kitchn.no/nettbutikk/elektrisk/kjokkenmaskiner/332082/ og som du ser lenger nede på siden finnes det forskjellige smakstilsetninger- deriblant med colasmak. ^^,

Takk for link! Jeg tror jeg skal kjøpe den. Har virkelig lyst til endre meg, men det er så vanskelig. Men dette virker jo litt realistisk. Kullsyre og smak og samtidig billig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp billig vann med kullsyre (den fra first price?), og kjøp heller en flaske fun light i måneden. Så har du "brus". Bare husk at selv om ting ikke inneholder sukker er det heller ikke bra for kroppen, og skader tennene.

Ja, det skal jeg prøve! Noen spesiell smak du anbefaler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med Cola og startet med vann. Synes ikke vann smakte noe spesielt godt jeg heller den gang. Men nå 15 år etter går jeg heller tørst enn å drikke Cola, for nå synes jeg Cola smaker dritt. Og drikker stort sett vann. Hender jeg tar meg et glass saft innimellom.

Så altså - kutt brutalt, så venner du deg til det ganske raskt.



Anonymous poster hash: 7fc42...134
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det rottegift. Men nå er jeg kanskje i overkant mer opptatt av hva jeg stapper i meg enn gjennomsnittet. Er som regel edru, ja. Nå handler ikke dette om meg, men om TS som gjerne vil ha råd om hvordan hun kan snu denne trenden sin, eller tenke i andre baner. Og jeg prøvde å billedliggjøre mitt syn på saken. Og det var ikke vitenskapelig, men hva så?

Klarer du ikke selv se hva som er galt med den setningen der? Du har tydeligvis fått det for deg at pepsi max virker som en gift og at det ødelegger kroppen din, selv i små mengder. Det er jo ikke tilfelle i det hele tatt. Sikkert fint for deg å tenke sånn for å unngå det hele, men å spre dette på den måten du gjør uten noe belegg er for meg helt utrolig.

Anonymous poster hash: 06d2e...7ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskning viser utrolig nok at store mengder lettbrus ikke er skadelig for helsa. Faktisk kan en kvinne drikke opp til 5 liter om dagen, i følge Aftenposten.

Dog trenger ikke kroppen mer enn 2 liter væske om dagen, så det blir mange unødvendige turer på do.

En bekjent av meg misbruker også Pepsi Max i samme mengder som TS, og vedkommende har dårlig helse i mine øyne. Vet ikke om noen slanke mennesker som drikker mye lettbrus hver dag faktisk - dette er kanskje litt høna og egget. Drikker overvektige folk mye lettbrus fordi de er overvektige og vil gå ned i vekt, eller har de blitt overvektige nettopp pga lettbrus og uvanene den fører med seg?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke selv se hva som er galt med den setningen der? Du har tydeligvis fått det for deg at pepsi max virker som en gift og at det ødelegger kroppen din, selv i små mengder. Det er jo ikke tilfelle i det hele tatt. Sikkert fint for deg å tenke sånn for å unngå det hele, men å spre dette på den måten du gjør uten noe belegg er for meg helt utrolig.

Anonymous poster hash: 06d2e...7ce

Ha nå litt humor, da, for God sake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du har bilen / huset fullt etter tur til Sverige så har du altfor lett tilgang til Pepsi Max. Begynn med å slutte å kjøpe inn i stort. Slutt i det hele tatt å ha Pepsi i huset.

Anonymous poster hash: 8dc1c...ed0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en trakt og en brusmaskin. Fyll en dl vann på en tom 1,5 liters flaske, og etterfyll med pepsi max til flaska er full. Gjør dette hver gang tu tar en ny flaske. Neste uke fyller du 1,5 dl vann i. Uka etter 2 dl. Ja, du skjønner.

På et gitt tidspunkt smaker det bedre med rent vann med ei sitronskive enn pepsiblandingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...