Gå til innhold

Hvordan foretrekker du biffen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

btw: Jeg pleier å steke biffen 5 minutter på hver side på relativt høy varme. La den så hvile 5-7 minutter før den settes midt i ovnen på 225 i 5 minutter. Dette gir en perfekt biff :) Var faktisk Arne Brimi som lærte meg dette personlig. La biffen hvile i 5-7 minutter før servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

btw: Jeg pleier å steke biffen 5 minutter på hver side på relativt høy varme. La den så hvile 5-7 minutter før den settes midt i ovnen på 225 i 5 minutter. Dette gir en perfekt biff :) Var faktisk Arne Brimi som lærte meg dette personlig. La biffen hvile i 5-7 minutter før servering.

Tid til ettersteking kommer jo alt an på hvor tykt stykket er - Arne Brimi eller ei.

Anonymous poster hash: e7dc3...be7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Rare, - til nød medium rare (hender en sjelden gang jeg må jenke meg dit når jeg spiser på steder hvor det god kutyme at hennes biff er litt mer stekt enn hans... jada, det hender man spiser i godt selskap utenfor landets grenser)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare, - til nød medium rare (hender en sjelden gang jeg må jenke meg dit når jeg spiser på steder hvor det god kutyme at hennes biff er litt mer stekt enn hans... jada, det hender man spiser i godt selskap utenfor landets grenser)

Og i hvilket univers er det?

Anonymous poster hash: 369fb...310

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare, - til nød medium rare (hender en sjelden gang jeg må jenke meg dit når jeg spiser på steder hvor det god kutyme at hennes biff er litt mer stekt enn hans... jada, det hender man spiser i godt selskap utenfor landets grenser)

Hva slags regel er det at hennes biff må være mer stekt enn hans? Noe slags misforstått macho-greier her eller?

Jeg foretrekker biffen medium rare, selv om gubben må ha sin gjennomstekt. ;)

Anonymous poster hash: 4965b...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

btw: Jeg pleier å steke biffen 5 minutter på hver side på relativt høy varme. La den så hvile 5-7 minutter før den settes midt i ovnen på 225 i 5 minutter. Dette gir en perfekt biff :) Var faktisk Arne Brimi som lærte meg dette personlig. La biffen hvile i 5-7 minutter før servering.

Aha. Inni ovnen ja. Det var lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medium og medium well enkelte ganger utenfor landegrensene.



Anonymous poster hash: 0ee73...a68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

btw: Jeg pleier å steke biffen 5 minutter på hver side på relativt høy varme. La den så hvile 5-7 minutter før den settes midt i ovnen på 225 i 5 minutter. Dette gir en perfekt biff :) Var faktisk Arne Brimi som lærte meg dette personlig. La biffen hvile i 5-7 minutter før servering.

Hørtes ut som en oppskrift på skosåle, med mindre biffen er 15 cm tykk...

Rå må den være. Såvidt touchet pannen :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium rare eller medium.

Skjønner ikke folk som vil ha den "well done"altså. Det er jo rett og slett å ødelegge biffen og smaker ingenting.

Det er samme folk som drar til Italia fordi de vil smake "ekte"pizza og pøser på med ketchup....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...