Gå til innhold

Sminke til 13-åring


FantasDick

Anbefalte innlegg

TS skriver jo at interessen er der. Og om man bare får vite hvordan, så øker gjerne interessen. Ikke nødvendigvis til å bli jåledukke, men å pynte seg litt. Jeg hadde ikke snøring på sminke når jeg var ungdom. Jeg visste ikke hvordan og hadde ikke en mor som sminket seg. Lysten var der, men når jeg ikke visste hvordan, eller hva jeg skulle kjøpe, så ga jeg opp. Andre trodde at det var fordi jeg ikke brydde meg om sminke. Da hadde man ikke forumer hvor man kunne få tips om produkter, eller youtube hvor man kunne lære å sminke seg. Jeg prøvde jo litt selv, men det er begrenset hva man får til med svampapplikatorere. Jeg testet med sminkekoster, men visste jo ikke at sminkekostene de solgte på billigbutikkene var like elendige (kanskje verre) som svampapplikatorene... Så, ja, jeg gav opp.

Nå kom jeg på en ting til som TS kan kjøpe! En sminkekost eller to :) Én til å legge på skygge, og en til blending :)

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne kjøpt neglelakker, men hun spiser dessverre ned neglene sine såpass at lakk ikke er aktuelt. Hun har også relativt kort hår, så er ikke så mye pynt å få oppi der, men jeg skal sjekke etter hårstæsj. :)

Kanskje du burde kjøpe lakk til henne nettopp av en slik grunn? Jeg er også en notorisk neglebiter, men trangen til å bite blir langt mindre dersom jeg tidligere har filt neglene pene med en neglefil av glass og lakkert dem.

Kan få pene neglefiler av glass til en billig penge på matbutikken.

Anonymous poster hash: 0b37f...2b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun viser interesse, men hun vet ikke hvordan, som Jade nevner. Jeg kjenner henne veldig godt og vet at hun ikke vil føle seg presset til å bruke sminke. Hun er veldig interessert når jeg sminker meg o.l, så når jeg har fått klarsignal av faren til å kjøpe inn litt jålesaker så gjør jeg det.

Hun har en god del neglelakker fra før av, men hun kan ikke bruke de fordi hun biter neglene så korte at det nesten ikke er noe igjen. Huden rundt neglene samt fingertuppene får også gjennomgå og det er blodige åpne sår og plaster omtrent hver dag. Hun nekter å bruke sånne midler som smaker stygt og legen får ikke gjort noe med det. Her spiller noen av diagnosene inn.

Sminkekoster er kjøpt inn! Sminkepung også. Skal se etter rens og hårprodukter, takk for tips alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha noe helt annet en dag. Hva med et fint skjerf?



Anonymous poster hash: 15d31...9cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en god del neglelakker fra før av, men hun kan ikke bruke de fordi hun biter neglene så korte at det nesten ikke er noe igjen. Huden rundt neglene samt fingertuppene får også gjennomgå og det er blodige åpne sår og plaster omtrent hver dag. Hun nekter å bruke sånne midler som smaker stygt og legen får ikke gjort noe med det. Her spiller noen av diagnosene inn.

Uff, stakkars :(

De midlene som smaker stygt virket ikke for meg i hvert fall; jeg sugde det bare av og fortsatte med bitingen, så det at hun nekter å bruke det har kanskje ikke så mye å si. Er man fast bestemt på å bite, så biter man uansett om neglene skulle smake høgg.

Håper dere finner en metode som fungerer for henne, kan akrylnegler fungere? Skulle hun selv ønske at neglene så pene ut, eller er hun likegyldig? Kan hun tygge tyggis i stedet for negler dersom trangen melder seg?

Jeg har fått gode råd når det gjelser sminkesaker på Body Shop. Jeg fikk tak i leppestift som holder lenge, og med en farge som passer meg perfekt. Du kunne jo tatt henne med en tur dit en dag?

Anonymous poster hash: 0b37f...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha noe helt annet en dag. Hva med et fint skjerf?

Anonymous poster hash: 15d31...9cd

Hun har en del skjerf, men vil ikke bruke de fordi "de klør" uansett hvilke materialer de er laget av (diagnoser..).

Håper dere finner en metode som fungerer for henne, kan akrylnegler fungere? Skulle hun selv ønske at neglene så pene ut, eller er hun likegyldig? Kan hun tygge tyggis i stedet for negler dersom trangen melder seg?

Jeg har fått gode råd når det gjelser sminkesaker på Body Shop.

Anonymous poster hash: 0b37f...2b3

Vi har ikke funnet noe enda, men vi leter! Nei, støpte negler tror jeg ikke er noe for henne - at all! Hun er ganske barnslig av seg sosialt (diagnoser..) og vil helst bare løpe rundt, grave i jorda osv, så det tror jeg ikke går. Hun biter omtrent hele tiden, og klarer ikke styre det (diagnoser..) og mesteparten av tiden gjør hun det uten å vite det/tenke over.

Litt sånn på siden; Det begynner å bli litt vel mye info om henne i tråden her, så jeg vil helst bare la det være nå. Hun er veldig komplisert og jeg kjenner henne godt nok til å vite hva som ev. kan fungere og ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clip on hair extention kunne kanskje være en grei gave? De er jo lette å feste og å ta av, og kan brukes flere ganger. Fant et eksempelbilde her.

NEW-fashion-Multi-color-Colorful-Clip-on



Anonymous poster hash: 0b37f...2b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clip on hair extention kunne kanskje være en grei gave? De er jo lette å feste og å ta av, og kan brukes flere ganger. Fant et eksempelbilde her.

Anonymous poster hash: 0b37f...2b3

God idé, kjøpte en slik i rosa til henne som hun elsket, men den tror jeg har blitt rotet bort. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk julekalender da jeg var på den alderen med slike type ting inni, og det var helt supert for meg som var(og fortsatt er)veldig "jålete". Mor hadde peiling!

Lipgloss var alltid populært, noen lipbalms, en frisk blush/rouge, ørepynt(eller annen type tilbehør hun liker), en billige øyenskyggepalett i naturlige farger, highlighter(den fra H&M er kjempefin), flytende eyeliner(man skal krøkes tidlig skal man mestre en god eyeliner-vinge), et solpudder eller vanlig pudder, leppestifter i forskjellige fine farger. Jeg tenker at når man er på den alderen så kan det være morsomt å prøve ut forskjellige produkt og farger, så kjøp en miks av ting hun kan bruke litt daglig kanskje(lipgloss, blush) og ting hun kan leke seg med hjemme(spreke farger,glitter ect).



Anonymous poster hash: 4515f...b37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...