Gå til innhold

Fortelle eller la vær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar denne som anonym.

Min kjære gjorde som deg på en fest. Skulle bare prate med en venn.

Det endte med klining.

Alle visste deg utenom meg.

Hxn fortalte det selv etter noen mnd. Men det svei skikkelig å være den som ikke visste. Selvfølelsen stupte da gitt.

Ikke engang den som skulle stå meg nærmest var ærlig.

Taushet er ikke alltid gull...



Anonymous poster hash: 08bb2...aec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det ikke så viktig om det var "kun et kyss" eller noe mer som skjedde. Du brøt tilliten hans, og det er respektløst å føre ham bak lyset og ikke fortelle ham. Jeg synes du skal fortelle det, og så får han avgjøre hva han vil gjøre videre. Bare fordi han er snill betyr ikke at han ikke vil gjøre det slutt.

Det er mulig å legge slikt bak seg, men du må la han ta avgjørelsen om han er villig til å prøve å gjenvinne tilliten din. Å tie tjener ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på byn og kysset litt med en annen. Vet det var slemt gjort og gjør det ikke igjen, men bør jeg si det til han?

Samboeren min er så utrolig snill, kanskje litt for snill og jeg vet han ikke kommer til å forlate meg av den grunn.. Men samvittigheten min dreper meg! Samtidig føler jeg at jeg heller bør la vær å si det for å ikke såre han?

Var kunn kyss ingen tafsing eller noe slikt!

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 89c08...560

Hva hadde du gjort hvis han kysset ei anna? Antar du hadde synes det var greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du gjort hvis han kysset ei anna? Antar du hadde synes det var greit?

Klart ikke.. Jeg hadde blitt veldig forbanna faktisk. Om jeg hadde gått i fra han, det vet jeg ikke. Tror egentlig ikke det viss det var på den måten jeg gjorde det på.

TS

Anonymous poster hash: 89c08...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, på en måte tenker jeg at det ikke er noen tvil om at du burde si ifra, men det er det.

Samboeren min gjorde som deg for noen år siden, han valgte å si det til meg. Jeg tilgav og var glad for at jeg fikk høre det fra han. Men fy faen, all den usikkerheten,tillitten som forsvant og følelser som kom frem på grunn av det, var rett og slett ikke verdt det, pga. et kyss.

Jeg setter pris på at han var ærlig og sa det selv, men tror nok vi hadde spart oss for mye unødvendig ved å bare la det ligge. (Dersom det kun var en gang, selvfølgelig.) 4 år er gått, det gjør fortsatt sårt å tenke på det.



Anonymous poster hash: 21ca9...74c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at man burde fortelle om et uskyldig kyss: hvorfor er da samlivseksperter stort sett uenig med dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som mener at man burde fortelle om et uskyldig kyss: hvorfor er da samlivseksperter stort sett uenig med dere?

Ærlighet og respekt er i mitt forhold mye viktigere enn hva "samlivseksperter" mener. Jeg mener den bedratte selv skal velge om den ønsker å fortsette i forholdet ut fra riktige premisser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at man burde fortelle om et uskyldig kyss: hvorfor er da samlivseksperter stort sett uenig med dere?

Et kyss er aldri uskyldig, det hadde aldri skjedd hvis det ikke hadde vært noe galt i forholdet. For å svare på spørsmålet ditt kunne jeg ikke brydd meg mindre hva enkelte "samlivseksperter" mener.

For min del handler det heller ikke bare om hva som er positivt for forholdet, men hva som er rett og galt. Dessverre ser det ut til at folk bryr seg mindre og mindre om det.

Anonymous poster hash: a677a...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilgav og var glad for at jeg fikk høre det fra han. Men fy faen, all den usikkerheten,tillitten som forsvant og følelser som kom frem på grunn av det, var rett og slett ikke verdt det, pga. et kyss.

Anonymous poster hash: 21ca9...74c

Jeg tror man bør se an partneren sin ja. Jeg er veldig følsom, har dårlig stresstoleranse og kan kverne på negative tanker i det uendelige hvis noen sårer meg. Derfor er det virkelig ikke verdt det for min del. Jeg ville ikke hørt om det uskyldige kysset, fordi det hadde ødelagt meg i lang tid selv om det egentlig ikke betydde noe.

Jeg syns det er rart at dere cruisaders of truth ikke forstår at mennesker er forskjellige. Noen ganger bør man faktisk holde kjeft, av kjærlighet. Ikke fordi det er letteste utvei!

Anonymous poster hash: d76b7...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man bør se an partneren sin ja. Jeg er veldig følsom, har dårlig stresstoleranse og kan kverne på negative tanker i det uendelige hvis noen sårer meg. Derfor er det virkelig ikke verdt det for min del. Jeg ville ikke hørt om det uskyldige kysset, fordi det hadde ødelagt meg i lang tid selv om det egentlig ikke betydde noe.

Jeg syns det er rart at dere cruisaders of truth ikke forstår at mennesker er forskjellige. Noen ganger bør man faktisk holde kjeft, av kjærlighet. Ikke fordi det er letteste utvei!

Anonymous poster hash: d76b7...d9d

Noen ganger bør en holde kjeften og ikke kysse andre, av kjærlighet.

Anonymous poster hash: f8943...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger bør en holde kjeften og ikke kysse andre, av kjærlighet.

Anonymous poster hash: f8943...329

Selvfølgelig kan man håpe på at ingen noen sinne kysser noen andre enn kjæresten sin. Men det var ikke tilfelle her, så konsekvensen av den situasjonen er det vi diskuterer nå. Litt sent å være etterpåklok.

Anonymous poster hash: d76b7...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man håpe på at ingen noen sinne kysser noen andre enn kjæresten sin. Men det var ikke tilfelle her, så konsekvensen av den situasjonen er det vi diskuterer nå. Litt sent å være etterpåklok.

Anonymous poster hash: d76b7...d9d

Hva er da konsekvensene når partneren finner utav dette gjennom andre? Hva er konsekvensene av å bygge forholdet videre på falske premisser? Bedre å si det selv. Så får han høre hennes versjon, ikke den som en annen forteller. For de er veldig ofte mye verre. Pluss du får løgnen i tillegg til utroskap

Anonymous poster hash: f8943...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at man burde fortelle om et uskyldig kyss: hvorfor er da samlivseksperter stort sett uenig med dere?

Fordi selv om du kan mene at kysset var uskyldig, så var ikke foranledningen til kysset det. Hadde min samboer danset så tett og intimt at det utviklet seg til et kyss med en annen dame, så hadde det vært verre enn selve kysset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi selv om du kan mene at kysset var uskyldig, så var ikke foranledningen til kysset det. Hadde min samboer danset så tett og intimt at det utviklet seg til et kyss med en annen dame, så hadde det vært verre enn selve kysset.

Det var ikke noe tafsing eller spesiell foranledning til kysset skriver ts, og det var et kyss ikke klining.

Anonymous poster hash: d76b7...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet og respekt er i mitt forhold mye viktigere enn hva "samlivseksperter" mener. Jeg mener den bedratte selv skal velge om den ønsker å fortsette i forholdet ut fra riktige premisser.

Ikke alltid ærligheten vil gagne et forhold.

Et kyss er aldri uskyldig, det hadde aldri skjedd hvis det ikke hadde vært noe galt i forholdet. For å svare på spørsmålet ditt kunne jeg ikke brydd meg mindre hva enkelte "samlivseksperter" mener.

For min del handler det heller ikke bare om hva som er positivt for forholdet, men hva som er rett og galt. Dessverre ser det ut til at folk bryr seg mindre og mindre om det.

Anonymous poster hash: a677a...407

Et kyss kan fint være uskyldig, og jo det kan skje selvom alt er bra i et forhold. Den delen jeg ikke skjønner er hvorfor noen splitter opp et ellers fint forhold basert på ett kyss feks. Ikke rart folk skiller seg ofte i våre dager!

Fordi selv om du kan mene at kysset var uskyldig, så var ikke foranledningen til kysset det. Hadde min samboer danset så tett og intimt at det utviklet seg til et kyss med en annen dame, så hadde det vært verre enn selve kysset.

Hvorfor det? Dessuten, hva har tett dansing med problemstillingen til TS å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe tafsing eller spesiell foranledning til kysset skriver ts, og det var et kyss ikke klining.

Anonymous poster hash: d76b7...d9d

Sa hun ikke at de hadde danset sammen, og at typen sikkert hadde reagert på dansingen om han hadde sett det. Eller blander jeg tråder nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke alltid ærligheten vil gagne et forhold.

Deg om det. La det være opp til meg å bestemme om det er greit min partner er utro. Det valget vil jeg ta, ikke at han tar for meg. Og uansett, betyr ikke at en gjør det slutt. Men reaksjon/konsekvenser fortjener en av en så respektløs handling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid ærligheten vil gagne et forhold.

Et kyss kan fint være uskyldig, og jo det kan skje selvom alt er bra i et forhold. Den delen jeg ikke skjønner er hvorfor noen splitter opp et ellers fint forhold basert på ett kyss feks. Ikke rart folk skiller seg ofte i våre dager!

Hvorfor det? Dessuten, hva har tett dansing med problemstillingen til TS å gjøre?

For min del er ALlTID ærlighet viktigst. Jeg har opplevd lignende, men fikk først vite det etter to år! Tillitten med meg og samboeren ble totalt brudd og jeg forlot han. Mye pga løgnen, stolte ikke på hn lengre. Helt ærlig så hadde jeg nok blitt værende om han fortalte med det, noe jeg gjorde da han kysset en venninne en gang før dette.

Er enig i at alle må finne ut hvor de står og alle er forskjellige. Men for noen er ærlighet alfaomega i et forhold. Så Ts må vurdere hva hun tror kjæresten ønsker ikke hva hun selv/vi hadde ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det. La det være opp til meg å bestemme om det er greit min partner er utro. Det valget vil jeg ta, ikke at han tar for meg. Og uansett, betyr ikke at en gjør det slutt. Men reaksjon/konsekvenser fortjener en av en så respektløs handling.

Har ikke skrevet noe sted at det ikke er ditt valg. Ikke vri om ordene mine er du snill. Var bare et enkelt spm, trenger ikke å bli så krass av den grunn :P

For min del er ALlTID ærlighet viktigst. Jeg har opplevd lignende, men fikk først vite det etter to år! Tillitten med meg og samboeren ble totalt brudd og jeg forlot han. Mye pga løgnen, stolte ikke på hn lengre. Helt ærlig så hadde jeg nok blitt værende om han fortalte med det, noe jeg gjorde da han kysset en venninne en gang før dette.

Er enig i at alle må finne ut hvor de står og alle er forskjellige. Men for noen er ærlighet alfaomega i et forhold. Så Ts må vurdere hva hun tror kjæresten ønsker ikke hva hun selv/vi hadde ønsket.

Takk for et bra svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Jeg valgte å bare si det til han. Husker vi snakket om at viss noe slikt skulle ha skjedd, så ville han viteom det. Så da sa jeg det slik det var. Han ble ikke sint, men skuffet. Og han håper virkelig ar jeg ikke finner på noe slikt igjen. Viss jeg føler forholdet er litt kjedelig eller hva det måtte være, så måtte jeg heller snakke med han om det istedenfor å fly på byn å dumme meg :-)

Tusen takk for svar fra dere som svarte :-)

Anonymous poster hash: 89c08...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...