Gå til innhold

Dørskilt - hva skal vi skrive?


LexSuperior

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

Vi har forresten valgt å ha kun navnene våre; fornavn + etternavn. Ingen annen tekst av typen "Her bor..." eller "Velkommen". På sett og vis synes jeg at det korte og formelle ved dette skiltet signaliserer "Her bor det to som har hørt sammen lenge, og skal høre sammen enda lenger."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Takk for alle gode innspill

Skilt bestilt.

Velkommen til

Jeanette og Joakim

Matilde

Sander

Jonatan

For eksempel... Med din og mannens navn først, og så føye på navnene på barna, etter hvert som de kommer. Men nå har du bestilt skilt, så da er det kanskje skrevet på, hvis du ikke skriver det på selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, tenk å legge så mye i et dørskilt. Her bor og så fornavn og etternavn på begge.



Anonymous poster hash: d30c2...dea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Herrefred, tenk å legge så mye i et dørskilt. Her bor og så fornavn og etternavn på begge.

Anonymous poster hash: d30c2...dea

Jeg er enig med deg, bortsett fra hvorfor skal man i det hele tatt skrive "her bor"? Det sier seg vel seg selv at de bor i huset. Men å skrive opp eventuelle kjæledyr på et dørskilt, som noen foreslo, synes jeg blir tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, bortsett fra hvorfor skal man i det hele tatt skrive "her bor"? Det sier seg vel seg selv at de bor i huset. Men å skrive opp eventuelle kjæledyr på et dørskilt, som noen foreslo, synes jeg blir tullete.

Jeg har ikke sagt at man skal skrive her bor, men det virket som om TS vil ha mer enn navnene på skiltet, ellers hadde hun vel ikke startet tråden. Hun vet jo hva de heter.

Anonymous poster hash: d30c2...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har pleid å bruke et skilt som det bare står etternavn og slektsvåpen på. Har slektsvåpen i min familie som er ca. 500 år gammelt, så da er det ingen steder som passer bedre enn inngangsdøren.

"Skiltet" er for øvrig en kjøleskapsmagnet i plastikk som jeg kjøpte på eBay, med våpenskjold og etternavn. I utlandet er sånne heraldiske ting fortsatt god butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...