Gå til innhold

foreldrepenger spørsmål.... taaakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jaaa jeg vet.. nav hjelper med spørsmål men sikkert noen vordene glupinger som har satt seg inn i dette.

Jeg har jobbet i over ett år med bittelitt fast (3hver helg).. ellers ekstra i to forskjellige jobber.

Den stillingen slutter jeg i nå, men vil fortsette og jobbe omtrent like mye som før, men som "vikar"..
Vil dette fortsatt være nok til foreldrepengegrunnlag?

  • Jeg regner med det er pensjonsgivende arbeid(det meste er vel det...) :vetikke:
  • Jeg har tjent over 44000(halvparten av grunnbeløpet i folketrygden)

Og selvom arbeidet mitt skulle minske nå imot da det eventuelt blir aktuelt med en baby, forhåpentligvis innen 1 år.. så er det vel i bunn og grunn det at du har arbeidet 6 av 10 mnd som utgjør om du får foreldrepenger??

Pappan jobber fast i eget firma og tjener godt fast i mnd og har hatt gode årslønner site 3 årene.

takk på forhånd



Anonymous poster hash: d727a...06d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner alt dette på NAV.no

Mannen din sin inntekt har ikke noe å si, annet enn hva han får utbetalt når han er i permisjon.

Du må ha tjent minimum 1/2 G og ha jobbet 6 av siste 10 mnd før permisjonen.

Anonymous poster hash: 440cc...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd NAV chat ? Er helt enig at det sitte ikke akkurat noen glupinger der, men det er verdt et eller flere forsøk.



Anonymous poster hash: 02766...dbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før permisjonen starter, og årsinntekten må være minst 0.5G. I og med at du ikke er gravid, og kommer til å jobbe mindre? de nærmeste månedene blir også grunnlaget som nav beregner støtten av mindre. I utgangspunktet ser de på lønnen du har når du går ut i permisjon, men de kan også se på snittet fra de tre siste år.



Anonymous poster hash: 0ed60...d0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...