Gå til innhold

Vugge i søvn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer bare på hvordan dere legger de små. Vugger dere de til søvn eller legger dere de i sengen så sovner de selv?

Anonymous poster hash: 16df8...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom babyen din klarer å finne søvnen selv uten vugging og pupp så anbefaler jeg det på det aller sterkeste. Det vil spare både deg og babyen for utrolig mye frustrasjoner i fremtiden at babyen lærer at den klarer å sovne alene. Men dersom du har en urolig sjel som krever mer nærhet så er det helt normalt, og da hadde jeg fulgt babyens ønsker og behov. Mange babyer sliter med magen (luftsmerter), eller stiv nakke/øvrig muskulatur etter lite plass i livmoren og en tøff fødsel. En tur til manuellterapeut (fysioterapeut med videreutdanning) er å anbefale til urolige små babyer. Manuellterapeut er gratis.



Anonymous poster hash: bcc2a...fbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Ingen med vettet i behold skaffer seg stress som vugging/bæresele/trilleturer er.

Jeg begynte på den letteste utveien med å legge etter fast rutine prikklikt ekspertenes anbefalinger, og endte raskt opp med de fleste varianter utenom byssing(ungen hatet å bli holdt i bysseposisjon) og endte på letteste utvei når ungen endelig gadd det ;)

Desperate times/desperate measures og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det kommer an på hvor gamle de er. Nå er mini straks tre mnd og prøver å få henne til å sovne selv. Har frem til nå ammet eller bysset henne i søvn. Hun har tydelig trengt den nærheten når hun skal sove, og jeg har gledelig gitt det til henne. Disse to kveldene har hun sovnet av seg selv, med litt sutring. Har da trøstet henne mens hun har ligget i senga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med å amme i søvn, så amme/bysse med smokk, så bysse med smokk, til å kunne legge henne rett i senga uten byssing. Gi barnet den nærheten det trenger når det trenger det, ikke unngå byssing etc bare fordi de ikke skal "utnytte" det senere.



Anonymous poster hash: 8311d...802
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen med vettet i behold skaffer seg stress som vugging/bæresele/trilleturer er.

Jeg begynte på den letteste utveien med å legge etter fast rutine prikklikt ekspertenes anbefalinger, og endte raskt opp med de fleste varianter utenom byssing(ungen hatet å bli holdt i bysseposisjon) og endte på letteste utvei når ungen endelig gadd det ;)

Desperate times/desperate measures og så videre.

Og ingen med vettet i behold kommer med en slik påstand.

Noen babyer har behovet for nærheten. De er alle vidt forskjellige individer med vidt forskjellige behov. Selvfølgelig, dersom babyen ikke har behov for ekstra nærhet er det dumt å lære den til det behovet.

Har hatt to babyer, den ene har trengt masse masse nærhet. Hatt mye vondt i magen, og dermed trengt hjelp til å finne roen. Også etter mageproblemene ble borte.

Den andre var en rolig baby fra dag en, uten et kjempe behov for nærhet. Og uten noen vondter :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er 12 uker og sovner på armen min i senga mi med smokk. Samme på dagtid. Men det går bedre og bedre, nå kan hun sovne i vogna på tur. I begynnelsen nektet hun å ligge i den! Hun skal få lov til å sove i armkroken så lenge det er tydelg at hun trenger det.

Jeg skal heller ta kampen når hun blir eldre og skjønner hva jeg sier til henne. En liten baby skjønner ikke hvorfor de skal ligge alene.

Anonymous poster hash: ad076...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammet i søvn til han var ni mnd. Vugget/lå sammen med han til han var ett år. Etter dette har han sovnet trygt og godt i sengen sin hver eneste natt. :) Gått helt fint, men det var altså nødvendig å gjøre det på denne måten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...