Gå til innhold

Erfaring med modningsakupunktur?


applecider

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ingenting som tyder på at det har en effekt. De som mener det har hjulpet er jo såpass nærme fødsel at de uansett kan poppe når som helst. Men fordi de har hatt modningsakupunktur i forkant tror de at det er utløsende årsak.

Det er helt naturlig at vi leter etter sammenhenger, men ingen studier har påvist noen effekt. Det eneste som KAN ha en effekt er å ha sex, siden spermen inneholder prostaglandiner. Det er samme virkemidlet de bruker ved igangsettelse. Om du ikke er moden nok er det ikke garantert at det heller har noen effekt.

Anonymous poster hash: f4dcb...b0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med akupunktur i uke 36. Det er vel anbefalt å begynne i uke 36 - 37. De setter litt ulike nåler avhengig av hva kroppen virker klar for. I uke 39+0 sa akupunktøren at nå virket kroppen min moden og satt nåler deretter. 5 min etter jeg tok ut nålene så gikk vannet. Jeg har definitivt tro på at dette funker og vil anbefale det for alle. Grunnen til at jeg prøvde det var at de anbefalte det på Rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med akupunktur i uke 36. Det er vel anbefalt å begynne i uke 36 - 37. De setter litt ulike nåler avhengig av hva kroppen virker klar for. I uke 39+0 sa akupunktøren at nå virket kroppen min moden og satt nåler deretter. 5 min etter jeg tok ut nålene så gikk vannet. Jeg har definitivt tro på at dette funker og vil anbefale det for alle. Grunnen til at jeg prøvde det var at de anbefalte det på Rikshospitalet.

Du fikk akupunktur i tre uker og SÅ plutselig var du moden? Det hadde ingenting med at du etter tre uker var tre uker nærmere termin og egentlig fødeklar når som helst?

Det er nettopp sånne tilfeldigheter som fårfolk til å trekke feil konklusjoner og som har fått folk til å tro på overtro i årevis. Oi, en svart katt løp over veien og jeg snublet rett etterpå. Da må det bety ulykke å se svarte katter løpe over veien! Det har ingenting med at jeg var så opptatt av katten at jeg ikke så det store hullet i veien...

Jeg er ikke ute etter å ta deg, altså. Jeg bare vil frem til at vi mennesker er konstruert for å lete etter sammenhenger, selv der det ikke finnes noen.

Heldigvis har vi dobbeltblindete tester.

Anonymous poster hash: f4dcb...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med akupunktur i uke 36. Det er vel anbefalt å begynne i uke 36 - 37. De setter litt ulike nåler avhengig av hva kroppen virker klar for. I uke 39+0 sa akupunktøren at nå virket kroppen min moden og satt nåler deretter. 5 min etter jeg tok ut nålene så gikk vannet. Jeg har definitivt tro på at dette funker og vil anbefale det for alle. Grunnen til at jeg prøvde det var at de anbefalte det på Rikshospitalet.

Akkurat det er et stort problem. Det gir legimitet til alternative "behandlinger" som har null effekt annet enn placebo.

Anonymous poster hash: 7f302...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er et stort problem. Det gir legimitet til alternative "behandlinger" som har null effekt annet enn placebo.

Anonymous poster hash: 7f302...fd2

Jordmora mi anbefalte både modningsakupunktur og akupunktur under fødselen. Jeg takket pent nei likevel. Da velger jeg heller å tro iherdig på sjokolade.

Anonymous poster hash: f4dcb...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...