Gå til innhold

"Frekt" svar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med å fjerne matchen? Vitner om en utrolig usikkerhet. Du klarer vel å gå videre uten å fysisk fjerne den? Det kan være utallige grunner til at hun skrev det hun gjorde, og ikke har skrevet videre ennå, og det trenger ikke ha noe med det å gjøre.



Anonymous poster hash: 387ea...4b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, da er spørsmålet mitt: hva skulle jeg gjort i den situasjonen, da, med en jente som ikke virker veldig interessert i kontakt, som svarte på en måte jeg ikke tolket som positiv, og hvor jeg ikke så veldig mange muligheter for videre kommunikasjon?

Anonymous poster hash: c8a22...76d

At hun ikke virker interessert eller svarer positivt er en antagelse du selv gjør. Jeg vet ikke hvorfor du tar det som blir sagt i verste mening. Noe bevis for at hun ikke er interessert har du i alle fall ikke.

Man må ikke slette selv om man ikke får svar i løpet av en dag. Hva ville skjedd om du lot være å svare eller slette henne i en uke? Tviler på at telefonen ville gått i selvdestruksjonsmodus eller at det ville oppstått noen slags krise. Slapp av. Om noen ikke svarer deg kan det være uendelig mange gode grunner til det, og ingen av dem trenger å være at personen ikke var interessert i deg.

Prøv å tenk at dette skal være en liten, gøy aktivitet du kan slå ihjel et par minutter med per dag. Kanskje finner du tonen med noen, kanskje ikke. Og skulle du få et ekte avslag så ikke ta det personlig. Personen på den andre siden kjenner deg ikke!

Anonymous poster hash: a71e3...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Så, da er spørsmålet mitt: hva skulle jeg gjort i den situasjonen, da, med en jente som ikke virker veldig interessert i kontakt, som svarte på en måte jeg ikke tolket som positiv, og hvor jeg ikke så veldig mange muligheter for videre kommunikasjon?

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Vel, jeg hadde snakket om noe annet. Hadde hun virket totalt uinteressert hadde jeg ikke skrevet mer til henne før hun tok kontakt igjen.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du fått en hel haug med folk som mener svaret hennes var positivt, så da er det kanskje tolkningene dine du må revurdere.

Det er godt mulig jeg har gjort feil her. Og fordi man ikke alltid ser sine egne feil, så poster jeg her.

Hva er poenget med å fjerne matchen? Vitner om en utrolig usikkerhet. Du klarer vel å gå videre uten å fysisk fjerne den? Det kan være utallige grunner til at hun skrev det hun gjorde, og ikke har skrevet videre ennå, og det trenger ikke ha noe med det å gjøre.

Anonymous poster hash: 387ea...4b1

Poenget med å fjerne matchen er at jeg ikke er veldig glad i løse tråder. Er jenta uaktuell, av forskjellige årsaker, så vil jeg rydde henne vekk fra listene.

Vel, jeg hadde snakket om noe annet. Hadde hun virket totalt uinteressert hadde jeg ikke skrevet mer til henne før hun tok kontakt igjen.

Prøvde forsåvidt det, men ingen respons tilbake. Og siden jeg allerede satt med en dårlig magefølelse, så ble det slik.

At hun ikke virker interessert eller svarer positivt er en antagelse du selv gjør. Jeg vet ikke hvorfor du tar det som blir sagt i verste mening. Noe bevis for at hun ikke er interessert har du i alle fall ikke.

Man må ikke slette selv om man ikke får svar i løpet av en dag. Hva ville skjedd om du lot være å svare eller slette henne i en uke? Tviler på at telefonen ville gått i selvdestruksjonsmodus eller at det ville oppstått noen slags krise. Slapp av. Om noen ikke svarer deg kan det være uendelig mange gode grunner til det, og ingen av dem trenger å være at personen ikke var interessert i deg.

Prøv å tenk at dette skal være en liten, gøy aktivitet du kan slå ihjel et par minutter med per dag. Kanskje finner du tonen med noen, kanskje ikke. Og skulle du få et ekte avslag så ikke ta det personlig. Personen på den andre siden kjenner deg ikke!

Anonymous poster hash: a71e3...fe8

Manglende respons fra type Tinder og steder som Sukker tolker jeg som et tegn på manglende interesse. Jenter jeg føler ikke er interesserte i å prate med meg ser jeg ingen grunn til å ha på mine lister, derfor fjerner jeg dem også. Vanligvis, på f.eks. sukker har jeg pleid å slette/blokkere hvis det har gått en uke fra meldingen har vært lest av mottaker. Kanskje var jeg litt kjapp på avtrekkeren denne gangen, men var egentlig litt lei hele greiene, og ville bare gjøre en ende på det. Forsåvidt hadde jeg uansett mistet mesteparten av interessen til videre kontakt, så ser ikke på det som et veldig stort tap. Hva hun tenker og mener om det, det får jeg nok sikkert aldri vite.

For all del, er jo litt moro når jeg en sjelden gang får match, og sånn sett kan man si at responsen har vært langt bedre på Tinder enn f.eks. på Sukker (på sistnevnte har det vært sten dødt det siste året, med knapt noen besøkende i det hele tatt, det skal sies). Det nærmeste jeg har kommet en date har riktignok vært en kort telefonsamtale. Noen ganger lurer jeg på om jeg er 100% usynlig for damer...

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du overanalyserer for mye og tilnærmer deg kjærligheten på en rimelig kald og analytisk måte? Jeg regner med at du ikke er enig med meg, og kommer til å si at det er sånn det fungerer for deg. Men du virker mer opptatt av å luke bort, enn å finne noen. Du snakker om å være usynlig, du må gjøre deg synlig.

Du må fokusere på en, gi henne tid til å bli kjent med deg, gi henne oppmerksomhet, og å ikke anta at hun ikke er interessert slik at du kan sette henne på "hun er det feil med lista" så fort som mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du overanalyserer for mye og tilnærmer deg kjærligheten på en rimelig kald og analytisk måte? Jeg regner med at du ikke er enig med meg, og kommer til å si at det er sånn det fungerer for deg. Men du virker mer opptatt av å luke bort, enn å finne noen. Du snakker om å være usynlig, du må gjøre deg synlig.

Du må fokusere på en, gi henne tid til å bli kjent med deg, gi henne oppmerksomhet, og å ikke anta at hun ikke er interessert slik at du kan sette henne på "hun er det feil med lista" så fort som mulig.

Skal ikke si meg uenig i alt av det du sier. Ja, det er helt riktig at jeg har en analytisk måte å tenke på. Tenker stort sett med hodet, bruker fornuften. Jeg har fått det inntrykket, etter å ha vært på nettdating-steder en stund at ikke svar -> ikke interessert, og da fjerner jeg de fra listene. Rett og slett. Dessuten, hvordan kan man fokusere på å gi noen tid og oppmerksomhet når man ikke får noe feedback tilbake, som gjerne har vært tilfellet? Har jeg ikke fått respons fra en jente, vel, da har jeg fjernet henne og lett videre. Eller jeg har blitt lei hele greiene og fokusert på andre ting i perioder.

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det veldig godt, men det er noe med at selve jaget, og skuffelsene får for mye fokus av og til, tror jeg. Har du forsøkt å slette alle profiler en periode og å forsøke å treffe noen i det virkelige liv? Eller til og med bare forsøke å nyte og være bare en? Gjøre alt det du kan gjøre fordi du ikke er to? Dra en tur alene, finn en sær hobby du digger, og kan gjøre alene osv. Tidvis er det ikke dumt å flytte fokus helt bort fra ønsket og jaget etter å finne en partner.

Endret av KateW
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, da er spørsmålet mitt: hva skulle jeg gjort i den situasjonen, da, med en jente som ikke virker veldig interessert i kontakt, som svarte på en måte jeg ikke tolket som positiv, og hvor jeg ikke så veldig mange muligheter for videre kommunikasjon?

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Jeg er uenig i grunnlaget ditt for at hun ikke var interessert, og tenker at du må jobbe med å være så utålmodig og ha en så negativt rettet tankegang mot en date du fortsatt lærer å kjenne...

Men hey, hva vet vel jeg:) hvis dette fører deg mot kjærligheten, så er det jo bare å keep it going;)

Anonymous poster hash: ac43c...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si meg uenig i alt av det du sier. Ja, det er helt riktig at jeg har en analytisk måte å tenke på. Tenker stort sett med hodet, bruker fornuften. Jeg har fått det inntrykket, etter å ha vært på nettdating-steder en stund at ikke svar -> ikke interessert, og da fjerner jeg de fra listene. Rett og slett. Dessuten, hvordan kan man fokusere på å gi noen tid og oppmerksomhet når man ikke får noe feedback tilbake, som gjerne har vært tilfellet? Har jeg ikke fått respons fra en jente, vel, da har jeg fjernet henne og lett videre. Eller jeg har blitt lei hele greiene og fokusert på andre ting i perioder.

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Men tenk om du hadde hatt dame nå hvis du ikke hadde slettet folk så fort da? Dette høres det jo ut som du har et mønster for å gjøre..

Er du en av de som vil møtes omtrent etterførste "Hei" og blir utålmodig og irritabel hvis folk ikke svarer iløpet av en halvtime?

Anonymous poster hash: ac43c...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jo, det scenariet du beskriver syns jeg også er komplisert, Harry. Enkelt og greit.

Lurer man på om noen er interessert, så spør da, eller si "jeg er interessert". Det er ikke så veldig vanskelig.

Videre, så spør TS om daten er frekk, når hun skriver det hun skrev. Nei, hun var ikke frekk når hun skrev det hun skrev.

Jepps...er helt enig i at hun ikke var frekk. Jeg tolket akkurat det svaret henne som positivt jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det veldig godt, men det er noe med at selve jaget, og skuffelsene får for mye fokus av og til, tror jeg. Har du forsøkt å slette alle profiler en periode og å forsøke å treffe noen i det virkelige liv? Eller til og med bare forsøke å nyte og være bare en? Gjøre alt det du kan gjøre fordi du ikke er to? Dra en tur alene, finn en sær hobby du digger, og kan gjøre alene osv. Tidvis er det ikke dumt å flytte fokus helt bort fra ønsket og jaget etter å finne en partner.

Ja, det har jeg faktisk gjort. Hadde en lang pause fra å logge inn på noe som helst dating-sted fra desember i fjor til august i år. Profilen på Sukker ble tømt for alt av tekst, bilder og fakta. Byturer har handlet om å ha det hyggelig med venner, har ikke tenkt på å sjekke. Faktisk har jeg nesten gått inn for å komme meg hjem alene, legge seg i egen seng, våkne opp på søndagen til fred og ro, alene. Til helgen skal jeg på en alene-tur hvor jeg kun skal fokusere på en eneste person: meg selv. Fylla er overhodet ikke et mål, tar meg kanskje en øl eller vin til maten. Regner ikke med å komme i kontakt med noen, skal nyte mitt eget selskap. Hittil i år har jeg ikke vært på en eneste date. Er knapt pålogget på Sukker lenger, og kommer til å slette profilen når medlemsskapet utløper.

Jeg er uenig i grunnlaget ditt for at hun ikke var interessert, og tenker at du må jobbe med å være så utålmodig og ha en så negativt rettet tankegang mot en date du fortsatt lærer å kjenne...

Men hey, hva vet vel jeg:) hvis dette fører deg mot kjærligheten, så er det jo bare å keep it going;)

Anonymous poster hash: ac43c...0bf

Jeg vet ikke, er ikke bombesikker på at det jeg gjør fungerer. Dette er kanskje det området hvor det har sviktet. Det meste annet har jeg ganske god kontroll på.

Men tenk om du hadde hatt dame nå hvis du ikke hadde slettet folk så fort da? Dette høres det jo ut som du har et mønster for å gjøre..

Er du en av de som vil møtes omtrent etterførste "Hei" og blir utålmodig og irritabel hvis folk ikke svarer iløpet av en halvtime?

Anonymous poster hash: ac43c...0bf

Har gitt dem en uke fra meldingen er lest (sukker). Svarer man ikke innen en uke, er man mest sannsynlig ikke interessert. Og da har jeg pleid å blokkere. Så jeg gir dem mer enn en halvtime...

Jepps...er helt enig i at hun ikke var frekk. Jeg tolket akkurat det svaret henne som positivt jeg også :)

Kanskje ikke isolert sett. Men spørsmålet kom helt ut av lufta, hvor jeg egentlig hadde spurt henne om noe helt annet, som hun da ikke svarte på. Og svaret på det, da jeg svarte på det hun lurte på, inneholdt bare den kommentaren, ikke noe annet. Så jeg leste svaret som "så heldig du er da, fint for deg, liksom". Men siden kommunikasjonen brøt sånn sammen er det tydelig at vi ikke var ment for hverandre. Så det positive er at jeg slapp å kaste bort masse tid på noe som kanskje uansett ikke hadde ført til noe mer.

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, nå har det gått så lang tid siden sist jeg virkelig var interessert i noen, så kanskje jeg bærer litt preg av det (les "skadet")?



Anonymous poster hash: c8a22...76d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Skal ikke si meg uenig i alt av det du sier. Ja, det er helt riktig at jeg har en analytisk måte å tenke på. Tenker stort sett med hodet, bruker fornuften. Jeg har fått det inntrykket, etter å ha vært på nettdating-steder en stund at ikke svar -> ikke interessert, og da fjerner jeg de fra listene. Rett og slett. Dessuten, hvordan kan man fokusere på å gi noen tid og oppmerksomhet når man ikke får noe feedback tilbake, som gjerne har vært tilfellet? Har jeg ikke fått respons fra en jente, vel, da har jeg fjernet henne og lett videre. Eller jeg har blitt lei hele greiene og fokusert på andre ting i perioder.

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Men hvor ofte forventer du svar da? Folk har da et liv og utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor ofte forventer du svar da? Folk har da et liv og utenom.

Hvis man skal bruke Sukker som eksempel, i hvert fall innen en uke etter at meldingen er lest. Er det for strikt?

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvis man skal bruke Sukker som eksempel, i hvert fall innen en uke etter at meldingen er lest. Er det for strikt?

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Ja det er jo litt lenge da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man skal bruke Sukker som eksempel, i hvert fall innen en uke etter at meldingen er lest. Er det for strikt?

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Jeg har et rimelig hektisk liv, men jeg har ikke problemer med å svare noen i løpet av i hvert fall en dag eller to. Spesielt ikke hvis jeg er interessert, da TAR du deg tid... Det vitner om liten interesse når det går lang tid før svar. Har jeg dager jeg er utilgjengelig, sender jeg en kjapp hilsen der jeg sier at jeg vil komme tilbake til henne i løpet av kort tid, men at jeg ikke har tid akkurat nå. Da vet hun hva som ligger til grunn for at hun ikke hører fra meg.

Du (ts) skrev at du er i 30-årene, hva slags forhold har du erfaring med fra tidligere? Virker som du kanskje er litt nærtagende, og heller avviser i frykt for å bli avvist selv?

Anonymous poster hash: f8c20...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe å henge seg opp i.

At hun sammenligner deg med tidligere gutter hun har møtt tyder på at hun ikke er helt uinteressert.

Bare snakk videre med henne, uten å henge deg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare snakk videre med henne, uten å henge deg opp i det.

Akkurat det er litt vanskelig nå, siden jeg faktisk har slettet matchen.

Anonymous poster hash: c8a22...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...