Gå til innhold

Tror jeg holder på å besvime.. Livredd for at jeg er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg startet en tråd tidligere i dag med tittelen Angrepille, men finner den ikke igjen, sikkert fordi jeg tuller og roter fælt nå fordi jeg er så stressa og redd. Jeg trenger råd fra dere, vær så snill.

Jeg trenger ikke å få høre hvor dum jeg er/har vært, fullstendig klar over det. Jeg hadde altså ubeskyttet sex natt til lørdag. Jeg sluttet på p-pillene i august TROR jeg, jeg har elendig hukommelse og husker ikke men det er iallefall en veldig god stund siden jeg sluttet på dem, flere uker. Jeg hadde småblødninger, to-tre dager blødde jeg ordentlig. Prøver for harde livet å huske når dette var men greier det ikke. Jeg har aldri hatt regelmessig mensen, jeg er 20 år gammel. Gikk tidligere på Cerazette.

Jeg er så redd for at jeg har blitt gravid. JEG ER SÅ REDD!!! Jeg greier ikke slutte å gråte, jeg gråter som om jeg nettopp fikk vite at jeg skal dø om en halvtime. Jeg skjelver, pulsen går i hundre og ett og jeg tenker bare FAEN at jeg sovnet i dag tidlig og ikke kom meg avgårde for å kjøpe angrepillen. Og faen ta meg selv enda mer for at jeg ikke ringte legevakten (legevakten er 2 timer unna). Jeg har alltid vært påpasselig med prevensjon, bortsett fra en gang jeg hadde hoppet over pillen med et uhell og hadde sex, men da hadde jeg ikke like kraftig panikk, jeg føler liksom at nå er jeg faktisk blitt gravid. Kjenner litt på murringer i magen også men tror det bare er innbilling fordi jeg er så redd. Verste er at jeg syns det rant lide sæd ut etter sexen i forhold til hva det har brukt, og han sa at han kom ganske mye... Huff.

Psyken min er HELT ute å kjøre nå. Jeg skal på jobb imorgen og må tidlig opp, jeg må få søvn, men jeg greier ikke slappe av. Tenk om jeg er gravid. Jeg kommer til å velge abort, er redd for dette da jeg så klart ikke ØNSKER abort men jeg må bare fordi ja. Det er mitt valg, min beslutning.

Jeg ber til gud om at jeg ikke er gravid.. Og jeg tror ikke på gud engang. Som sagt har jeg en gang hoppet over pillen/glemte å ta den, og da hadde jeg vell også ubeskyttet sex men ble ikke gravid da. Er redd for at jeg nå har blitt det. Håper de neste få dagene går fort slik at jeg kan få ta en test og se om den er positiv eller negativ.

Jeg har ingen å snakke med akkurat nå, og jeg føler at det blir for dumt å ringe legevakten om dette og jeg kjører ikke 2 timer for å snakke om et problem og så rett på jobb etterpå. Det går bare ikke. Håper noen av dere kloke her inne kan hjelpe meg og komme med noen trøstende ord. Er så redd...



Anonymous poster hash: 9e94a...920
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så enkelt å bli gravid at et nummer uten prevensjon betyr at du er det. Forsøk å slappe av. Det er ingenting du kan gjøre noe med akkurat nå. Du må bare avvente evnt menstruasjon, ta en test osv. Men sannsynligheten for at du skal være gravid er svært, svært liten.



Anonymous poster hash: bbe06...405
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å gjøre, annet enn å vente, desverre.. Hvis du hadde sex natt til lørdag, så er det ett døgn siden. Hvis du bor i en by eller nær en by, så har de vel søndagsåpent apotek hvor du kan få tak i angrepille i morgen? Evt. så kan du ta en mandags morgen (den kan ha effekt om den tas innen 72 timer). Kan jo bare håpe på at du er på feil (rett) tidspunkt i syklusen og at du ikke har eggløsning nå.. Uansett så kommer det til å ordne seg :)



Anonymous poster hash: bca0c...3f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt å bli gravid at et nummer uten prevensjon betyr at du er det. Forsøk å slappe av. Det er ingenting du kan gjøre noe med akkurat nå. Du må bare avvente evnt menstruasjon, ta en test osv. Men sannsynligheten for at du skal være gravid er svært, svært liten.

Anonymous poster hash: bbe06...405

Ikke noe å gjøre, annet enn å vente, desverre.. Hvis du hadde sex natt til lørdag, så er det ett døgn siden. Hvis du bor i en by eller nær en by, så har de vel søndagsåpent apotek hvor du kan få tak i angrepille i morgen? Evt. så kan du ta en mandags morgen (den kan ha effekt om den tas innen 72 timer). Kan jo bare håpe på at du er på feil (rett) tidspunkt i syklusen og at du ikke har eggløsning nå.. Uansett så kommer det til å ordne seg :)

Anonymous poster hash: bca0c...3f9

Tusen takk for svar. Jeg bor ikke i en by, jeg bor på et veldig lite sted der alle kjenner alle. Jeg tror kanskje de har angrepille på den ene butikken her som har søndagsåpent, men de i kassen kjenner meg. Altså de kjenner meg ikke men vet liksom hvem jeg er og ja.. Selger de angrepille til det motsatte kjønn? Kanskje jeg kan få han som jeg hadde sex med til å kjøpe til meg.. Om der er da men jeg tviler.

TUUUSEN takk for svar, det hjalp litt. Kommer til å lese innleggene deres om og om igjen, hehe.. Huff.

Anonymous poster hash: 9e94a...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger de angrepille til det motsatte kjønn? Kanskje jeg kan få han som jeg hadde sex med til å kjøpe til meg.. Om der er da men jeg tviler.

Anonymous poster hash: 9e94a...920

Angrepille selges da ikke kun til jenter nei, om jeg og en fyr ryker et kondom skal da han jaggu få dra og kjøpe pille til meg ;)

De har det ofte på bensinstasjoner også. Spør etter norlevo, så slipper du å si "angrepille" hvis det er flere i køen.

Anonymous poster hash: c6673...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan han kjøpe angrepille til deg. Men de selger vel ikke det i vanlige butikker?



Anonymous poster hash: bbe06...405
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Håper de har pillen, og håper det er tids nok.. Jeg ble litt mer rolig nå. Jeg får bare se an hvem som jobber, om det er noen som ikke vet navnet mitt liksom kan det hende jeg tør selv, om ikke så får jeg be han gå inn. Siden han er mann er det sikkert ikke like.. Eh, flaut. Misforstå meg rett, jeg syns ikke det er flaut men skummelt rett og slett.

Jeg hadde sex natt til lørdag klokka 2-3 ca. Om de har pillen, noe jeg virkelig håper og faktisk tror ettersom de selger apotekvarer (men tenk om det er tomt.. Æææææ nå ble jeg ikke fullt så rolig likevel), og jeg får kjøpt den OG tatt den i morgen ca klokka halv fire.. Da kan det hende det fungerer, sant? At den vil fungere liksom?



Anonymous poster hash: 9e94a...920
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått og kjøpt angrepille der :) Å kjøpe angrepille betyr ikke at du er dum, det betyr at du er smart. Og så lenge du ikke er der å kjøper hver søndag, så har du ingenting å være flau over ;) Jeg var selv på apoteket å kjøpte angrepille i dag, og det gikk helt fint! Ingen blikk eller noe, selv om jeg har kjøpt angrepille av samme fyren på samme apoteket før. Det finnes jo mange grunner for at man tar den: man har kastet opp (p-pilla), hatt magetrøbbel (p-pilla), vært på hyttetur men glemt pillene hjemme, sprukket kondom, rett og slett glemt en pille osv.. De i kassa tenker ikke automatisk at du er uansvarlig eller noe sånt. Og ja, gutter kan også kjøpe den. Så du kan jo spørre om noen vil kjøpe den for deg, selv om du helt sikkert klarer å kjøpe den fint selv :)



Anonymous poster hash: bca0c...3f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Men greit, da tror jeg at jeg har greid å roe nervene mine litt. Eneste er at jeg nå er redd for at de ikke har/er tomme, men får bare krysse fingrene og håpe at det går bra.

TUSEN TAKK dere aner ikke hvor godt det var med svar. Tusen tusen takk..



Anonymous poster hash: 9e94a...920
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til bensinstasjonene istedet, så vet du onde har eller ikke.

Hvis de har, så tar en av dere turen.

Anonymous poster hash: 88d4f...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tak i angrepille, tok den klokka 15:15 og har så langt ikke spydd, med andre ord har den forhåpentligvis gjort jobben sin. :) Er ikke kvalm eller noe da, som tydeligvis skal være en ganske vanlig bivirkning. Har kjent litt stikking i magen da men ikke kvalme.

Nå kan jeg endelig slappe av, fjo...



Anonymous poster hash: 9e94a...920
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...