Gå til innhold

Dere med usikker inntekt før/under graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan la dere opp løpet med å bli gravid? Jeg tok utdanning sent og i mitt yrke er det desverre mye vikariat frem til fast stilling. Nå skifter jeg arbeidsplass for å komme tilbake til hjembyen min, har endelig fått en fot innenfor men her vil det bli år med vikariat og muligens perioder som tilkallingsvikar..

Er det klin umulig å få barn i en slik situasjon? Vil gjerne høre fra andre som har vært eller er i samme situasjon.

Jeg er 32 år så føler tiden løper litt ifra meg. Hvordan er det med nav, man må vel ha jobbet minst 6 mnd men kan dette være i perioder? 3 mnd her og 3 mnd der i løpet av ett år? Beklager dumme spørsmål.

Anonymous poster hash: 45a28...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se halveis bort fra spørsmålet angående nav, var lett å finne ut på egenhånd. Spørsmålet ble bare skrevet i farta.

Men la oss si jeg har jobbet ett helt år for så å gå 3 mnd uten jobb hvor jeg etter disse tre månedene føder, da har jeg krav på foreldrepenger siden jeg iløpet av de siste 10 mnd har vært yrkesaktiv mer enn 6 mnd? Har jeg forstått det riktig?

Anonymous poster hash: 45a28...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student så har en lav inntekt ved siden av. Planen er å få barn nå og flytte dit hvor vi får jobb fra ungen er 1 år. Mannen jobber fullt.

Jeg flytter dit det er jobb, uavhengig av hvor det blir. Jobb er viktigere enn hvor vi bor.

Anonymous poster hash: 3a612...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var ferdig utdannet i desember og begynte å jobbe i januar. Typisk her også er at man får vikariater. Jeg fikk et vikariat på 11 mnd. Vi også ønsket barn i nær fremtid og begynte å prøve i mars. Ble gravid med engang og venter nå en liten jente i midten av desember :) Jeg jobber nesten ut hele vikariatet mitt og har fått en kjempe flott jobb erfaring dette året. Etter permisjon blir det jobbsøking igjen.

Angrer ikke på valget vi tok og gleder oss kjempe masse. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk hvor i landet du har støtt sjanse for jobb, og flytt dit. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 6aebb...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har rett på dagpenger etter en viss periode, og får foreldrepenger utfra den summen.

Vi planla barn når min jobbsituasjon var usikker pga alder og at vi hadde utsatt endel år. Det ble virkelig stress, spesielt for meg ifht mye bekymringer. Fikk svangerskapsdepresjon av det faktisk, var virkelig fortvilende å ikke vite at jeg hadde en jobb å gå til.

Det ordnet seg og jeg fikk jobb(og halv mill i lønn), men det var tøft.

Hadde ikke endret på situasjonen, men klart det bidrar på ekstra bekymringer.

Anonymous poster hash: fb4f4...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått to barn i en slik situasjon. Har gått i vikariater (korte og lange) og enkelte perioder som tilkallingsvikar. Venter nå på fast jobb som jeg har rett på etter så mange år som vikar.

For meg gikk det fint, og jeg angrer ikke. Det var ikke aktuelt å vente i mange år på å bli gravid, så da hoppa vi bare i det. Men det har tidvis vært tøft, særlig da jeg ble sykmeldt i første svangerskap. Den første permisjonen var jeg også ganske stressa fordi jeg ikke visste om jeg hadde en jobb å gå tilbake til.

Anonymous poster hash: 3203c...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble planlagt gravid mens jeg var i vikariat. Var ikke villig til å vente i årevis på fast jobb. Man bør selvsagt vite at man klarer seg økonomik om alt går galt selvsagt.

Jeg var heldig, fikk fast jobb to mnd før permisjon for de ville gjerne ha meg tilbake.

Anonymous poster hash: 3eb67...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...