Gjest Snuppi Skrevet 27. september 2014 #41 Del Skrevet 27. september 2014 Uansett må dette ses på som prostitusjon. Kvinnene gjør ikke noe galt, men det disse mennene gjør når de kjøper seg kvinner, er faktisk straffbart, selv om politiet sjelden eller aldri bryr seg om å slå ned på slikt.Anonymous poster hash: 5fba8...7b7 I alle dager? Er du ikke riktig klok?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violen Skrevet 27. september 2014 #42 Del Skrevet 27. september 2014 Om du skulle ønske han hadde bedre råd for å få gaver synes jeg det er tullete. Om det er fordi du ønsker stabilitet og sikkerhet så forstår jeg deg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krokodillen Skrevet 27. september 2014 #43 Del Skrevet 27. september 2014 De driver og kjøper seg dame med gaver..... Så folk med grei økonomi opplever ikke kjærlighet med de kjøper den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 27. september 2014 #44 Del Skrevet 27. september 2014 Hva vil du helst? * Være sammen med en du elsker? eller * Være sammen med en som gir deg dyre gaver? Husk at det du ser på Facebook ikke nødvendigvis reflekterer virkeligheten. Jeg vet om flere med flotte plettfrie hjem på Facebook som har rotehus i virkeligheten, og flere som sitter med rødvinsglasset i sofaen med kjæresten i armkroken på Facebook, som knapt snakker med han i virkeligheten. Og så reagerer jeg på at folk har tid til å oppdatere Facebook når de koser seg på restaurant, eller kozer seg med barn eller kjæreste. Jeg går som regel bare på Facebook på mobilen om jeg kjeder meg, f.eks. om de jeg er med er på do eller ute og røyker. Det hadde vært en interessant status; -Sitter på dass og kjede-røyker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #45 Del Skrevet 27. september 2014 Nå som vi er i alderen hvor det begynner å " haste" litt å få seg livspartner, ser jeg at de som var single også kommer etter. De får seg kjærester. Ser på fb at de flytter inn i flotte hus i Oslo, at de kjøper dyre leiligheter. Viser seg fort at disse mennene har godt med penger..dvs 500 000 -700 000 i inntekt. De er: sjefer, leger, finansfolk etc. Jeg blir litt misunnelig av å se dette på fb:) Er glad for å se dette også, for de er nyforelsket og pdnger blir en bonus. Også har vi meg. Jeg har jobben, muligheter og tjener greit. Samboern har ekstremt dårlig råd, betaler bidrag, uforutsigbar inntekt og hull i CV'n . Han er kkke lat, men har ikke lykkes karrietemessig. Jeg er utrolig glad i han og vi har det bra sammen. Vært sammen i 6 år. Ser at "alle" rundt meg får mobiltelefon i gave, dyre smykker osv. Får dårlig samvittighet av å si dette og tror nok at min kjære har litt komplekser for dette. Sier ikke noe, men jeg skulle ønske han hadde en mer solid økonomi. Andre i samme situasjon? Det var så greit som student, men nå når vi er eldre blir det litt annerledes.Anonymous poster hash: 2a045...790 Jeg er "fattig" mann med en vanlig inntekt. Jeg jobber i barnehage og gjør gøye ting på fritiden. Er aktiv med både det ene og det andre og har en digg kropp som mammaene på jobben sikler etter og som pappaene misunner. Lever livet tross all tidligere motgang og sykdom. Jeg er glad i menneskene rundt meg. Dessuten er jeg i slutten av 30 årene et sted og sånne som deg mener kanskje at jeg skulle vært som de gutta som du beskriver med den gode inntekten. Jeg har også noen gode venner som jeg er glad i. Ellers engasjerer jeg meg i ting som jeg mener er viktig og er en god samtalepartner. Hvem vil ikke være sammen med meg ? Anonymous poster hash: 41d31...920 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 27. september 2014 #46 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg er "fattig" mann med en vanlig inntekt. Jeg jobber i barnehage og gjør gøye ting på fritiden. Er aktiv med både det ene og det andre og har en digg kropp som mammaene på jobben sikler etter og som pappaene misunner. Lever livet tross all tidligere motgang og sykdom. Jeg er glad i menneskene rundt meg. Dessuten er jeg i slutten av 30 årene et sted og sånne som deg mener kanskje at jeg skulle vært som de gutta som du beskriver med den gode inntekten. Jeg har også noen gode venner som jeg er glad i. Ellers engasjerer jeg meg i ting som jeg mener er viktig og er en god samtalepartner. Hvem vil ikke være sammen med meg ? Anonymous poster hash: 41d31...920 Godt spørsmål! Du høres ut som litt av en catch! Jeg digger menn som liker å ha det gøy og som tar vare på seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 27. september 2014 #47 Del Skrevet 27. september 2014 Tja. 450-480 000 kr er årslønn på lærer- og sykepleiernivå så jeg vil ikke påstå at 500 000 kr i inntekt er spesielt mye. En høy lønn i mine øyne er 1 million pluss. Skjønner at du skulle ønske at dere befant dere i en mer trygg og romslig økonomisk situasjon. Men jeg syns det er merkelig at ikke en voksen mann tar grep karrieremessig når han har "ekstremt dårlig råd, hull i CV og uforutsigbar inntekt". Bare fordi han tok noen dårlige valg i starten av yrkeskarrieren sin så betyr ikke det at han må ha det slik resten av livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #48 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg er "fattig" mann med en vanlig inntekt. Jeg jobber i barnehage og gjør gøye ting på fritiden. Er aktiv med både det ene og det andre og har en digg kropp som mammaene på jobben sikler etter og som pappaene misunner. Lever livet tross all tidligere motgang og sykdom. Jeg er glad i menneskene rundt meg. Dessuten er jeg i slutten av 30 årene et sted og sånne som deg mener kanskje at jeg skulle vært som de gutta som du beskriver med den gode inntekten. Jeg har også noen gode venner som jeg er glad i. Ellers engasjerer jeg meg i ting som jeg mener er viktig og er en god samtalepartner. Hvem vil ikke være sammen med meg ? Anonymous poster hash: 41d31...920 En aktiv og sporty kar som er glad i barn er Men er vel en heldig dame som har stukket av med deg for lenge siden Anonymous poster hash: 492cb...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 27. september 2014 #49 Del Skrevet 27. september 2014 Alle kan ikke ha fancy utdannelser eller skyhøye inntekter. Det er alt for mange høyt utdannede som vi ikke har bruk for. Det virker som om du føler deg mindre enn dine venninner fordi noen av dem (tipper ikke så veldig mange) går for menn "statusmenn" i dine øyne...... Når du tenker slik så tråkker du på deg selv. Når du måler livskvalitet og lykke i penger så kjører du deg opp med kjipe følelser. Før i tiden var idealet at mannen hadde en jobb og forsørget familien. Nå skal man ha fancy jobber som gir penger til et forbruk som man bruker på meningsløse ting. Du beskriver sambo med flere gode egenskaper, han er en bra fyr. Så vær stolt av det og ikke misfornøyd med at han ikke har en kariære. Stepp opp i ditt eget liv og ikke lev i skyggen av andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #50 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg er "fattig" mann med en vanlig inntekt. Jeg jobber i barnehage og gjør gøye ting på fritiden. Er aktiv med både det ene og det andre og har en digg kropp som mammaene på jobben sikler etter og som pappaene misunner. Lever livet tross all tidligere motgang og sykdom. Jeg er glad i menneskene rundt meg. Dessuten er jeg i slutten av 30 årene et sted og sånne som deg mener kanskje at jeg skulle vært som de gutta som du beskriver med den gode inntekten. Jeg har også noen gode venner som jeg er glad i. Ellers engasjerer jeg meg i ting som jeg mener er viktig og er en god samtalepartner. Hvem vil ikke være sammen med meg ? Anonymous poster hash: 41d31...920 Dersom du har en normal inntekt er du ikke fattig. TS' mann har dårlig råd, hull i CVen og en feilslått karriere. Du er ikke i hans situasjon. Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #51 Del Skrevet 27. september 2014 Noe som heter kredittkort, min gode venn... Anonymous poster hash: c9aa5...a8e Og bare for å legge til;la deg ikke lure av fasaden. Det trenger ikke være så glamorøst bak kulissene selv om det ser slik ut fra utsiden:-)Anonymous poster hash: c9aa5...a8e Signerer disse. De familiene som har kjøpt de dyreste husene i gata her (ca 4,5 mill) er barnehagepersonale, politi, jordmor, osv osv. Tviler på at alle har arvet masse penger så det er nok mye gjeld ute og går.. Anonymous poster hash: 492cb...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 27. september 2014 #52 Del Skrevet 27. september 2014 Slutt å seie at desse folka ikkje er rike - husbonden og eg tener over 500 000 båe to (men ikkje så mykje meir, då...), og dette er første gongen eg høyrer at slike som meg er "rike"! Kan ikkje eg få leve i den lille bobla i dag i alle fall, her eg sit på KG som eit avbrekk i helgejobbinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 27. september 2014 #53 Del Skrevet 27. september 2014 500-700.000 anser ikke jeg som rik, heller at man har god råd. Jeg har levd med en far som tjener opptil 2 mill, men aldri sett på han som rik av den grunn (kanskje mest fordi han ikke bruker så mye penger på materialistiske ting, heller reiser/opplevelser). Men dette var vel en liten avsporing, selvom jeg ikke synes du kan blåse ut at disse har funnet seg en rik mann, mens du sitter igjen med en "fattiglus" - fordi for meg er det faktisk slik du får det til å fremstå. Er det slik at penger spiller en så stor rolle for deg, skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du inngikk dette forholdet eller hvorfor du ønsker å fortsette det? Jeg skjønner selvfølgelig at det er en slags byrde, men at det er en byrde kun fordi dine venninner har funnet det du kaller rikinger, synes jeg rett og slett er litt slemt. Tjener du 2 mill så blir du rik. Rikdom er som kommer av å jobbe er likestilt med rikdom som kommer av andre ting. Man er like rik uansett hvordan de brukes eller beholdes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 27. september 2014 #54 Del Skrevet 27. september 2014 . Det er en haug av jenter på 30 år med bachelor i samfunnsfag som ikke har ekstremt dårlig råd, så det kan han også klare. Anonymous poster hash: c6b19...238 Hva er det for en sammenligning ? Er det dårlig nå å "bare" ha bachelor ? Man blir vel en slask da dersom man "bare" har studikompetanse ? Jeg forstår ikke denne kommentaren. Kan du forklare, kanskje jeg tolker deg feil ? Dersom du har en normal inntekt er du ikke fattig. TS' mann har dårlig råd, hull i CVen og en feilslått karriere. Du er ikke i hans situasjon. Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0 Han har dårlig råd fordi han betaler mye bidrag og ustabil inntekt. Og det stod ikke noe om feilslått karriere, ts skrev han ikke har lykkes. Ikke alle "lykkes" på arbeidsplassen, det er alltid noen som gjør det bedre, selger mer, produserer mer osv... Kanskje mannen til ts burde se på alternative yrker som gir mer stabil inntekt og som han kan lykkes bedre i ? (Med lykkes bedre mener jeg være fornøyd selv) Eller er det ts som beskriver arbeidsforholdet slik og ikke ham selv ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malanthor Skrevet 27. september 2014 #55 Del Skrevet 27. september 2014 Nå som vi er i alderen hvor det begynner å " haste" litt å få seg livspartner, ser jeg at de som var single også kommer etter. De får seg kjærester. Ser på fb at de flytter inn i flotte hus i Oslo, at de kjøper dyre leiligheter. Viser seg fort at disse mennene har godt med penger..dvs 500 000 -700 000 i inntekt. De er: sjefer, leger, finansfolk etc. Jeg blir litt misunnelig av å se dette på fb:) Er glad for å se dette også, for de er nyforelsket og pdnger blir en bonus. Også har vi meg. Jeg har jobben, muligheter og tjener greit. Samboern har ekstremt dårlig råd, betaler bidrag, uforutsigbar inntekt og hull i CV'n . Han er kkke lat, men har ikke lykkes karrietemessig. Jeg er utrolig glad i han og vi har det bra sammen. Vært sammen i 6 år. Ser at "alle" rundt meg får mobiltelefon i gave, dyre smykker osv. Får dårlig samvittighet av å si dette og tror nok at min kjære har litt komplekser for dette. Sier ikke noe, men jeg skulle ønske han hadde en mer solid økonomi. Andre i samme situasjon? Det var så greit som student, men nå når vi er eldre blir det litt annerledes.Anonymous poster hash: 2a045...790 Ugh. Kjøp de jævla dyre gavene dine selv da! Ja huff a meg. Får du ikke fyllt garderoben din med all mulig rask? Takar deg. Synes skikkelig synd på materialister som deg altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #56 Del Skrevet 27. september 2014 Han har dårlig råd fordi han betaler mye bidrag og ustabil inntekt. Og det stod ikke noe om feilslått karriere, ts skrev han ikke har lykkes. Ikke alle "lykkes" på arbeidsplassen, det er alltid noen som gjør det bedre, selger mer, produserer mer osv... Kanskje mannen til ts burde se på alternative yrker som gir mer stabil inntekt og som han kan lykkes bedre i ? (Med lykkes bedre mener jeg være fornøyd selv) Eller er det ts som beskriver arbeidsforholdet slik og ikke ham selv ? "Ikke lykkes" betyr jo noe negativt, ikke bare at det er noen som er flinkere, fordi det er det alltid noen som er. Hull i CVen er ikke bare hennes mening, det er et faktum, Hun skriver at han selv har komplekser, så dette er jo noe han selvsagt er klar over. Han burde utvilsomt se etter noe annet, videreutdanne seg el.l. Problemet her er ikke at alle TS' venner er "rike", for det er de ikke, poenget er bare at det setter ekstra fokus på deres egen situasjon og hvor lite stabil den er. Det skjer gjerne ettersom årene kommer - når man er ung og student er det mange som lever fra hånd til munn og deres finansielle situasjon var kanskje ikke noe å stresse over, men med tiden merker man at ting skulle blitt bedre, og det at vennene har begynt å få etablert seg skikkelig setter hennes situasjon i perspektiv. Jeg forstår det godt. Det handler jo overhodet ikke om gaver og smykker, det handler om at man vil opp og frem og ha en bedre levestandard når man er 35 enn da man var 25. Og det handler om trygghet, romslighet og å tilrettelegge for fremtiden - som kanskje inkluderer barn. Det er selvsagt kjedelig å se at alle andre "drar ifra" og man står på stedet hvil. Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #57 Del Skrevet 27. september 2014 Som mann med inntekt på ca 900.000 så er jeg glad damer bryr seg om slikt. Når man ikke har utseendet med seg 100% så er det fint å kunne falle tilbake på ordnet økonomi. (900k er ikke veldig mye i mine øyne) Anonymous poster hash: 9446b...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegria Skrevet 27. september 2014 #58 Del Skrevet 27. september 2014 Tjener du 2 mill så blir du rik. Rikdom er som kommer av å jobbe er likestilt med rikdom som kommer av andre ting. Man er like rik uansett hvordan de brukes eller beholdes. Joda, og det har jeg ikke sagt noenting imot. At man ikke er mindre rik/mer rik avhengig av hvordan man bruker pengene. Men jeg anså han aldri som rik og det kan være nettopp fordi han sjeldent brukte penger på materialistiske ting. Så det var ikke så synlig for meg på den måten. Jeg mener fortsatt ikke han er rik, heller at han har veldig god råd. Men som sagt har nok dette mye å gjøre med hvordan han har valgt å bruke sine penger, og hans inntekt har vært usynlig for meg på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #59 Del Skrevet 27. september 2014 "Ikke lykkes" betyr jo noe negativt, ikke bare at det er noen som er flinkere, fordi det er det alltid noen som er. Hull i CVen er ikke bare hennes mening, det er et faktum, Hun skriver at han selv har komplekser, så dette er jo noe han selvsagt er klar over. Han burde utvilsomt se etter noe annet, videreutdanne seg el.l. Problemet her er ikke at alle TS' venner er "rike", for det er de ikke, poenget er bare at det setter ekstra fokus på deres egen situasjon og hvor lite stabil den er. Det skjer gjerne ettersom årene kommer - når man er ung og student er det mange som lever fra hånd til munn og deres finansielle situasjon var kanskje ikke noe å stresse over, men med tiden merker man at ting skulle blitt bedre, og det at vennene har begynt å få etablert seg skikkelig setter hennes situasjon i perspektiv. Jeg forstår det godt. Det handler jo overhodet ikke om gaver og smykker, det handler om at man vil opp og frem og ha en bedre levestandard når man er 35 enn da man var 25. Og det handler om trygghet, romslighet og å tilrettelegge for fremtiden - som kanskje inkluderer barn. Det er selvsagt kjedelig å se at alle andre "drar ifra" og man står på stedet hvil. Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0 Oh please. Spar meg for unnskyldninger. Og ønske noen med "ordnet økonomi" er som regel i betydningen av å ønske noen som kan forbedre ens egen livsstil betraktelig. Om det dreier seg om smykker, eller en ennå bedre bolig spiller ingen rolle, for det er uansett de finansielle ressursene som er hovedfokuset. Jeg har f. eks. aldri datet og kommer aldri til å date en kvinne som skriver "ønsker å treffe en med ordnet økonomi" på en datingside, for jeg vet veldig godt hva som står mellom linjene. Heldigvis har jeg truffet mer jordnære kvinner både tidligere og nå Det betyr ikke at jeg ikke har ambisjoner. Har både bra utdannelse og det mange ser på som "fin" jobb. Men mine ambisjoner er kun mine egne, ikke andres og jeg kommer aldri til å fremstille meg som som noe suksessobjekt for kravstore norske kvinner. Da ville jeg heller hengt meg selv. Anonymous poster hash: 710a8...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #60 Del Skrevet 27. september 2014 De fleste ønsker en partner som har ordnet økonomi. En trenger ikke å være millionær. Du kan heller forklare hvorfor du innbiller deg at alle kvinner vil ha en velbemidled mann. Ønsker ikke du en partner med ordnet økonomi som ikke er avhengig av deg for å klare seg selv? De fleste har inntekt i dag vet du... Dette gjelder også kvinner! Nå skriver ts ikke at han ikke klarer seg men at han har dårlig råd, og videre at hun selv har grei jobb, så da svarer jeg ut fra det. Du vil kanskje ikke tro det selv, men du hadde nok blitt overasket over hvor mange kvinner som ønsker at han skal ha godt over gjennomsnittet god økonomi i dag, selv i andre kretser enn det typiske "vestkantmiljøet". Faktisk er det majoriteten (men ikke alle). Anonymous poster hash: 710a8...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå