Gå til innhold

ser at alle mine venninner får seg så "rike" kjærester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eller at damene velger menn med penger. Dette går begge veier.

Uansett må dette ses på som prostitusjon. Kvinnene gjør ikke noe galt, men det disse mennene gjør når de kjøper seg kvinner, er faktisk straffbart, selv om politiet sjelden eller aldri bryr seg om å slå ned på slikt.

Anonymous poster hash: 5fba8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett må dette ses på som prostitusjon. Kvinnene gjør ikke noe galt, men det disse mennene gjør når de kjøper seg kvinner, er faktisk straffbart, selv om politiet sjelden eller aldri bryr seg om å slå ned på slikt.

Anonymous poster hash: 5fba8...7b7

Så hvis jeg gifter meg med en mann med bedre økonomi enn meg og han kjøper meg mobil i bursdagsgave, så havner han i fengsel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mat trollene, det avsporer tråden...

TS, 5-700K er ikke akkurat "rik" i norsk målestokk, men de har det jo romslig. Det er likevel inntekter som er oppnåelig for de fleste dersom man tar noen gode valg og jobber for det. Samboeren din kan vel foreta noen endringer som forbedrer inntekten, og det kan vel du også?
N
år det gjelder slikt som penger så ser man som regel etter et visst ambisjonsnivå og en stabilitet når man velger livspartner, men det er ikke noe man dumper noen for når man HAR valgt livspartner.

Er du ellers så lykkelig i forholdet som du sier? Ettersom du henger deg opp i dette virker det litt som om det ikke er det ideelle.



Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men det er mennenes valg å hagle dem ned med gaver.

Gaver er ikke nevnt i tråden overhodet.

Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at "alle" rundt meg får mobiltelefon i gave, dyre smykker osv.

Anonymous poster hash: 2a045...790

Gaver er ikke nevnt i tråden overhodet.

Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0

Jodda!

Anonymous poster hash: 541ba...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du helst?

* Være sammen med en du elsker?

eller

* Være sammen med en som gir deg dyre gaver?

Husk at det du ser på Facebook ikke nødvendigvis reflekterer virkeligheten. Jeg vet om flere med flotte plettfrie hjem på Facebook som har rotehus i virkeligheten, og flere som sitter med rødvinsglasset i sofaen med kjæresten i armkroken på Facebook, som knapt snakker med han i virkeligheten. Og så reagerer jeg på at folk har tid til å oppdatere Facebook når de koser seg på restaurant, eller kozer seg med barn eller kjæreste. Jeg går som regel bare på Facebook på mobilen om jeg kjeder meg, f.eks. om de jeg er med er på do eller ute og røyker.

Endret av Jade
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Ser at "alle" rundt meg får mobiltelefon i gave, dyre smykker osv.

Anonymous poster hash: 2a045...790

Jeg stiller meg litt tvilende til akkurat dette. Mistenker at du overdriver eller at det her er snakk om anledninger der det er naturlig å gi gave (bursdag, jul, årsdag) og at de får evt. finere gaver enn du selv får ved slike anledninger.

De fleste i min omgangskrets har god råd, men det å helt ut av det blå komme hjem med dyre smykker er ikke noe som er vanlig.

De fleste kan uansett med en gjennomsnittlig inntekt gi en mobiltelefon til dama, så det handler mer om holdning til slikt enn det handler om at man er "rik".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern har ekstremt dårlig råd, betaler bidrag, uforutsigbar inntekt og hull i CV'n . Han er kkke lat, men har ikke lykkes karrietemessig. Jeg er utrolig glad i han og vi har det bra sammen.

Anonymous poster hash: 2a045...790

Jeg skjønner jo at du reagerer på dette. Er vel ikke at han ikke er "rik" som er problemet, men at han har ekstremt dårlig råd... Det er jo greit å ha en normal inntekt hvertfall, der man stiller litt likt og begge kan bidra. Det er kjipt å være i et forhold med noen som har mye mindre råd, det kan skape litt problemer med hvor/når man skal reise på ferie, hvor dyr mat man skal kjøpe osv. Og det er jo klart at stabilitet i økonomien er ønskelig.

Anonymous poster hash: 97129...501

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke slik nødvendigvis at de ble sammen med kjærestene sine pga de hadde mye penger. Jeg har aldri visst noen ting om mine kjæresters inntekt da jeg ble sammen med de og en han fikk sosialstønad og en annen jobbet i Nordsjøen og tjente 800000. Er jo mennesket man forelsker seg i. Ikke lommeboka deres.



Anonymous poster hash: 0a32f...3a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjøper det nyeste og dyreste er som regel ikke rike - de har bare ekstremt mye lån. Og de som ser fattigst ut er det ofte fordi de sparer alt de kan og har.



Anonymous poster hash: 0bffa...981
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten din har komplekser med god grunn. Kleint å bry seg så mye om penger. Og du vet hva mennene til venninnene dine tjener! Det var ikke mye en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som heter kredittkort, min gode venn... ;)

Anonymous poster hash: c9aa5...a8e

Og bare for å legge til;la deg ikke lure av fasaden. Det trenger ikke være så glamorøst bak kulissene selv om det ser slik ut fra utsiden:-)

Anonymous poster hash: c9aa5...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa

Ja, for ny mobiltelefon og smykker er så viktig, ikke sant? Det er det livet handler om? Å ha mest mulig tall på kontoen? Folk som skryter uhemmet på Facebook blir jeg ikke misunnelig på, jeg blir flau på deres vegne og tenker at de har feilet, hvis de tror at skryt og høye tall på kontoen er det som er viktig. Fysj, som jeg misliker slike overfladiske og materialistiske mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med min mann av kjærlighet, ikke lommeboka. Så lenge man klarer seg økonomisk, har det ingen betydning hvordan man lever, så lenge man er lykkelig og det går rundt.

Anonymous poster hash: 0f359...c5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager?
Bare fordi en kvinne er sammen med en mann som er "rik", betyr det ikke penger er hennes eneste grunn til å være sammen med mannen og at hun er en gold-digger. Dessuten så vil jeg ikke si folk som tjener 500 000 - 700 000 er rike i Norge.

Man er rett og slett ikke så veldig smart med tanke på fremtidige barn og sin egen fremtid hvis man blir sammen med en ubrukelig mann som ikke engang kan tjene penger. (Ikke nødvendigvis at din kjæreste er sånn).

Selv bryr jeg meg om hvor mye mannen tjener, og det er ingenting galt ved det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig generaliserer man, det er fånyttes å diskutere på individnivå. Uviten? Da regner jeg med du kan svare på hvorfor de fleste kvinner på generelt grunnlag (altså ikke absolutt alle kvinner) stort sett søker seg til velbemidlede menn som de bygger "rede" med.

Anonymous poster hash: 710a8...46f

De fleste ønsker en partner som har ordnet økonomi. En trenger ikke å være millionær.

Du kan heller forklare hvorfor du innbiller deg at alle kvinner vil ha en velbemidled mann.

Ønsker ikke du en partner med ordnet økonomi som ikke er avhengig av deg for å klare seg selv?

De fleste har inntekt i dag vet du...

Dette gjelder også kvinner!

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...