AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #61 Del Skrevet 27. september 2014 Hvis han har ekstremt dårlig råd og betaler bidrag så må han ta tak i situasjonen sin. Så fremt han er frisk er det svært få norske menn mellom 20 - 40 som ikke har muligheten til å endre jobb og inntekt. Virkelig. Hvis han i tillegg har en utdanning skal det godt gjøres å ikke klare å endre situasjonen sin. Du sier han ikke er lat, og da må han rett og slett endre noe. Jeg sier ikke at han kan bli finansmann, men "ekstremt dårlig råd" kan man da lett unngå. Det er en haug av jenter på 30 år med bachelor i samfunnsfag som ikke har ekstremt dårlig råd, så det kan han også klare. Selvsagt er det det beste om du jobber med misunnelsen din, men jeg mener også at situasjonen totalt kan bedre seg betraktelig ved at dere fokuserer på hans jobbsituasjon. Anonymous poster hash: c6b19...238 Disse jentene har også mye høyere sosial kapital enn menn i tilsvarende stituasjon og kan derfor leve mer på andre enn å måtte klare seg selv. Hvite norske menn er den mest stigmatiserte gruppen på arbeidsmarkedet. Alle andre grupper oppfordres nemlig til å søke på stillinger og det er i vinden å ansette alle andre enn norske, hvite menn. Anonymous poster hash: 09754...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #62 Del Skrevet 27. september 2014 For det første høres det ut som om ts har veldig like venner. Hva med å utvide vennekretsen litt og få noen venner som ikke flasher rikdommen på Facebook, men poster noe av betydning istedenfor? For det andre virker det jo som om samboeren er en flott fyr. Han gjør det han kan, og mer kan man vel egentlig ikke kreve? Poenget er vel ikke å ha en rik mann i seg selv, det virker jo som om det er det at "alle andre" har en rik mann som er problemet her. Sist, men ikke minst: Det viktigste er hva slags livskvalitet man har, og det er i stor grad hva man selv gjør det til. Vi har av ymse årsaker dårlig økonomi og lite økonomisk trygghet, men vi gjør det vi kan - jobber hardt, spiser billig, men sørger for å ta med oss det vi kan av gode opplevelser - et varmt bad, en flaske vin i ny og ne, teltturer og høytlesning og tedrikking sammen om kveldene også i en hektisk hverdag. Vi har et mye bedre forhold enn andre vi kjenner, også de med økonomi til å ha hus, hytte, båt og i tillegg drar på utenlandsturer ofte. Anonymous poster hash: a9d28...bab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #63 Del Skrevet 27. september 2014 Disse jentene har også mye høyere sosial kapital enn menn i tilsvarende stituasjon og kan derfor leve mer på andre enn å måtte klare seg selv. Hvite norske menn er den mest stigmatiserte gruppen på arbeidsmarkedet. Alle andre grupper oppfordres nemlig til å søke på stillinger og det er i vinden å ansette alle andre enn norske, hvite menn. Anonymous poster hash: 09754...95a Grin, grin, grin. Utover all sytingen er dette faktisk det minst fornuftige innlegget jeg har lest her på en stund - uten noen som helst rot i virkeligheten. Og det sier litt. Det er helg og trolletid på KG, men her har vi bare med en sytepave å gjøre. Anonymous poster hash: a9d28...bab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #64 Del Skrevet 27. september 2014 Som mann med inntekt på ca 900.000 så er jeg glad damer bryr seg om slikt. Når man ikke har utseendet med seg 100% så er det fint å kunne falle tilbake på ordnet økonomi. (900k er ikke veldig mye i mine øyne) Anonymous poster hash: 9446b...3ff Ordnet økonomi veier ikke opp for manglende utseende. Da har du misforstått noe helt vesentlig. Det er mulig du lettere får deg en partner med "ordnet økonomi", men da er det en partner som legger vekt på de materielle verdiene du har å tilby, og ikke en som vil være sammen med deg. Anonymous poster hash: a9d28...bab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flibidy Flæbidy Skrevet 27. september 2014 #65 Del Skrevet 27. september 2014 Så lenge det går rundt økonomisk for dere, ville jeg ikke brukt tid og krefter på å misunne andre for hva de har, som du ikke har. At du er lykkelig med kjæresten og at forholdet deres virkelig har noe å bygge videre på for fremtiden er det som er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #66 Del Skrevet 27. september 2014 Ikke rart han har komplekser rundt dette når han bor sammen med et såpass materialistisk og misunnelig menneske. Selv om du ikke sier noe, merker han det nok at du er overflatisk og bryr deg om at du ikke får dyre nok gaver som vennene dine. Hva med å gå litt i deg selv i stede?Anonymous poster hash: a5baa...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #67 Del Skrevet 27. september 2014 Grin, grin, grin. Utover all sytingen er dette faktisk det minst fornuftige innlegget jeg har lest her på en stund - uten noen som helst rot i virkeligheten. Og det sier litt. Det er helg og trolletid på KG, men her har vi bare med en sytepave å gjøre. Anonymous poster hash: a9d28...bab Så du greier ikke å svare med annet enn det til den du siterer (det var ikke meg). Du har manglende virkelihegsforståelse hvis du ikke skjønner at det er langt lettere for kvinner å i større grad leve på en mann en omvendt, da det primært er kvinner som ser etter materielt sterke menn - ikke omvendt. Kvinnens inntekt spiller derfor mindre rolle. Anonymous poster hash: 710a8...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #68 Del Skrevet 27. september 2014 For det første høres det ut som om ts har veldig like venner. Hva med å utvide vennekretsen litt og få noen venner som ikke flasher rikdommen på Facebook, men poster noe av betydning istedenfor? For det andre virker det jo som om samboeren er en flott fyr. Han gjør det han kan, og mer kan man vel egentlig ikke kreve? Poenget er vel ikke å ha en rik mann i seg selv, det virker jo som om det er det at "alle andre" har en rik mann som er problemet her. Sist, men ikke minst: Det viktigste er hva slags livskvalitet man har, og det er i stor grad hva man selv gjør det til. Vi har av ymse årsaker dårlig økonomi og lite økonomisk trygghet, men vi gjør det vi kan - jobber hardt, spiser billig, men sørger for å ta med oss det vi kan av gode opplevelser - et varmt bad, en flaske vin i ny og ne, teltturer og høytlesning og tedrikking sammen om kveldene også i en hektisk hverdag. Vi har et mye bedre forhold enn andre vi kjenner, også de med økonomi til å ha hus, hytte, båt og i tillegg drar på utenlandsturer ofte. Anonymous poster hash: a9d28...bab Jeg har ikke inntrykk av at TS er i en veldig "spesiell" vennekrets. Vi har heller ikke noen grunn til å tro at de "flasher" rikdommen - hun snakker jo om mennesker hun kjenner og som hun vet har det greit. Ettersom hun sier at de er i en alder der flere slår seg til ro, regner jeg med at de er i tredveårene og da er det jo ganske naturlig at folk finner seg bolig, har en solid inntekt osv. Tror ikke det er vennekretsen som er problemet, men at TS merker at hun har nådd et punkt i livet der hun gjerne skulle hatt en partner som matcher henne, og har det romslig. Eller i det minste en stabil inntekt. Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 27. september 2014 #69 Del Skrevet 27. september 2014 Skjønner deg Ts,og det tror jeg mange gjør,for alle sammenligner-bevisst eller ubevisst. Men som flere skriver her,-de trenger ikke være lykkeligere for det. Du vet hva du har,og ikke tenk så mye på hva andre legger ut på Fb. De fleste viser solsiden,og skryter en del :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #70 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg har ikke inntrykk av at TS er i en veldig "spesiell" vennekrets. Vi har heller ikke noen grunn til å tro at de "flasher" rikdommen - hun snakker jo om mennesker hun kjenner og som hun vet har det greit. Ettersom hun sier at de er i en alder der flere slår seg til ro, regner jeg med at de er i tredveårene og da er det jo ganske naturlig at folk finner seg bolig, har en solid inntekt osv. Tror ikke det er vennekretsen som er problemet, men at TS merker at hun har nådd et punkt i livet der hun gjerne skulle hatt en partner som matcher henne, og har det romslig. Eller i det minste en stabil inntekt. Anonymous poster hash: 2f7f4...8b0 Jeg skrev ikke spesielle venner, jeg skrev at vennene høres veldig like ut. Alle er i samme livsfase og samme livssituasjon. Skaff flere forskjellige venner, ulike aldre, ulike livsstiler, og man får perspektiv på ting. Anonymous poster hash: a9d28...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter007 Skrevet 27. september 2014 #71 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Dette er jo ikke noe vanlig for norske kvinner. Så fort redebyggerinstinktet har tatt over så er det i gang med å forlate bad boys'ene de hadde det gøy i senga med og gå for de vellykkede mennene i øvre middelklasse og oppover. En form for moderne prostitusjon... Anonymous poster hash: 710a8...46f Jeg ser du har et poeng. Bare se på kjendisene de har damer med stort forbruk og utseende godt over middels. Ja det hele minner om en form for prostitusjon. Ditt innlegg har blitt negativt ser jeg. Det var vel ingen overraskelse. Men jeg ser du har et poeng. Går en lenge nok tilbake var det de rikeste i bygda som hadde de peneste damene. Det var selvsagt en giftet seg med bygdas rikeste om han ville. Slik er det faktisk enda. Forskjellen er bare at det er flere halvrike som spiller rike. På Østlandet kan en se forskjellen på Bærum og Skedsmo (Lillestrøm). Mønsteret er slik at om ei typisk bærumsjente flyttet sammen med en typisk mann fra Lillestrøm ville det bli kulturkollisjon. Han ville aldri klare tilfredsstille henne økonomisk. Ei typisk Lillestrømjente vil kunne tilpasse seg en typisk Bærumsmann med godt over middels inntekt som ga henne dyre gaver. Dette fører til velbehag og det er lett og venne seg til. Er dette en moderne form for prostitusjon. Det finnes damer som bor alene med og uten barn som jakter på menn som er villig til og kjøpe alt fra mat i kjøleskapet, møbler, bil , ferier, ovs for sex og samvær. De regner det ikke selv for prostitusjon og går sannsynligvis klar sexkjøpsloven....eller gjør de det? (Er jo mannen som evt. blir straffet her) Hvor går grensen på prostitusjon. Dette er og dra det langt ut fra TS. innlegg men dere ser prinsippet. Til slutt TS. virker du ikke være særlig moden når du føler dette som urettferdig. Men du kan velge selv. Finne deg en annen rik mann? Er det bedre? Hva er viktig i livet? Litt av noen overfladiske venner du har. Ja litt krasse og ikke så pene kommentarer men tenk over det hele selv. Kanskje du kommer på bedre tanker? Endret 27. september 2014 av Peter007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 27. september 2014 #72 Del Skrevet 27. september 2014 Å ønske seg ordnet økonomi, det er ikke å være storforlangende, og jeg kan godt forstå at TS er lei på grunn av dette. Man trenger ikke være rik, men ha nok og ikke leve fra hånd til munn. Men ellers synes jeg du bare skal blåse i Facebook-vennene. Dyre gaver er ikke det som betyr noe. Kos deg sammen med mannen din, og hjelp ham gjerne med å komme videre i verden og få en bedre, stabil økonomi. Det vil tjene dere begge. Ellers, hvem vet, det kan godt være andre misunner deg forholdet ditt med en knakande kjekk kar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 27. september 2014 #73 Del Skrevet 27. september 2014 Dere er to i dette forholdet, akkurat nå er det du som tjener best og det er ikke nødvendigvis så lett for mannen din å takle. Jeg bare lurer på hvordan du merker at mannen din får komplekser for dette, forteller du han stadig om disse venninnene dine som får dyre gaver eller er det mer en generell følelse du har? Det er hvertfall sånn at om du ønsker å være sammen med han, så tenk at dette går seg til. Økonomi endrer seg og om noen år kan være at han kan bidra mer inn i deres felles økonomi. Jeg ville forøvrig vurdert en felles økonomi slik at det ikke blir så ekstremt synlig for han at det er litt skjevt med hvem som bidrar mest. Vi kvinner har det jo sånn i de fleste forhold, og det fungerer stort sett helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå