Gå til innhold

Egne barn veldig viktig for menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske nylig blitt singel, har 1 barn selv. Trives godt og er midt i etablering av mitt nye liv som "egen herre" og ser fram til det.

Oppi dette har jeg tatt meg i å tenke, at dersom jeg etterhvert skulle begynne å date igjen så har jeg faktisk ikke så lyst på en pakkeløsning med stebarn osv, jeg trives ikke så godt med "storfamilie". Kan strekke meg til at han har ett barn fra før. Men jeg ønsker nemlig heller overhodet ikke flere barn. Hva er oddsen for at jeg treffer en mann på rundt 30-35 uten barn som ikke har stort behov for egne barn :P Jeg er så klar på dette med babystopp at jeg tror ikke jeg kan la meg rikke engang, jeg kan ikke få barn for andres skyld...

Jaja, jeg får bare forbli singel resten av livet, da :P



Anonymous poster hash: 27e69...0b3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egne barn er viktig for meg i hvert fall. At hun eventuelt har barn fra før er noe jeg i så fall tar til takke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne noen som selv ikke vil ha barn går nok greit. Jeg har oppfattet det slik at problemet er å finne noen som ikke vil ha, men som likevel er opptatt av og viser stor og god omsorg for de barn en selv har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne noen som selv ikke vil ha barn går nok greit. Jeg har oppfattet det slik at problemet er å finne noen som ikke vil ha, men som likevel er opptatt av og viser stor og god omsorg for de barn en selv har.

Godt poeng! Han trenger ikke være en reservepappa siden mitt barn har en far, men å være hyggelig og snill mot barnet er jo en selvfølge. For meg er det viktigere at han er trygg og stabil, enn at han nødvendigvis må leke og være superopptatt av mitt barn. Helt normal omgang med barn er godt nok.

Anonymous poster hash: 27e69...0b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve i pose og sekk. Vil de ikke ha egene barn, finner de noen uten barn.



Anonymous poster hash: e4f5d...6eb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man kan selvsagt ikke kreve noe som helst :) Men kanskje det finnes noen som ikke må ha egne barn og som samtidig ikke har noe imot at partneren har ett barn fra før. Dersom alt annet stemmer :)



Anonymous poster hash: 27e69...0b3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng! Han trenger ikke være en reservepappa siden mitt barn har en far, men å være hyggelig og snill mot barnet er jo en selvfølge. For meg er det viktigere at han er trygg og stabil, enn at han nødvendigvis må leke og være superopptatt av mitt barn. Helt normal omgang med barn er godt nok.

Anonymous poster hash: 27e69...0b3

Men om barnet ditt betyr svært mye for deg, vil du ikke helst ha en partner som har de samme verdiene som deg selv? Hadde du klart å legge fra deg tanken om et barn bare fordi partner ikke ville ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om barnet ditt betyr svært mye for deg, vil du ikke helst ha en partner som har de samme verdiene som deg selv? Hadde du klart å legge fra deg tanken om et barn bare fordi partner ikke ville ha?

Hadde jeg så intenst ønsket meg barn så ville jeg ikke blitt sammen med noen som ikke ønsker barn. Men av en eller annen grunn har jeg inntrykk av at det er flere menn enn kvinner som ikke har så voldsomt behov for å reprodusere seg. Jeg har hørt flere menn si de ikke ønsker seg barn, men veldig få kvinner.

Anonymous poster hash: 27e69...0b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg så intenst ønsket meg barn så ville jeg ikke blitt sammen med noen som ikke ønsker barn. Men av en eller annen grunn har jeg inntrykk av at det er flere menn enn kvinner som ikke har så voldsomt behov for å reprodusere seg. Jeg har hørt flere menn si de ikke ønsker seg barn, men veldig få kvinner.

Anonymous poster hash: 27e69...0b3

Ofte fordi de vil være frie, ikke setter pris på barn, ikke føler at de håndterer dem godt, vil reise mye, bruke penger på en selv, ikke ser verdien i barn og ikke har noe behov for den type omsorg.

Der er slikt jeg mener med forskjellige verdier. Altså sannsynligheten for at en slik mann er svært forskjellig fra deg selv vil kunne være veldig stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Godt jeg ser fram til livet som singel, hehe, har på ingen måte dårlig tid :) Skjer det så skjer det.



Anonymous poster hash: 27e69...0b3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror akkurat dette er noe vanskelig.

Enten er han en mann som er glad i barn og anser det som en del av livet. Ellers er det ikke noe for ham.

De fleste menn er enten opptatt nok av å reprodusere til at de vil ha egne barn, eller vil ikke ha overhodet. Jeg ville aldri valgt en rolle som "bare stemor".



Anonymous poster hash: 231e2...b92
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alene mødre er no go for meg enten de vil ha flere barn eller ikke.



Anonymous poster hash: 41d34...3df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Jeg tror akkurat dette er noe vanskelig. Enten er han en mann som er glad i barn og anser det som en del av livet. Ellers er det ikke noe for ham. De fleste menn er enten opptatt nok av å reprodusere til at de vil ha egne barn, eller vil ikke ha overhodet. Jeg ville aldri valgt en rolle som "bare stemor". Anonymous poster hash: 231e2...b92

Du vet det er mulig å være glad i barn uten å ønske dem selv?

Er fryktelig irriterende å bli satt i bås på den måten. Jeg får ofte høre " du liker jo ikke barn du" fordi jeg har valgt å ikke få barn. Det ertull. Jeg syns unger er coolstuff jeg vil bare ikke ha egne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg er det helt uaktuelt å ha en bastardunge. Skal jeg ha unge så må det være min egen. Stemor, stefar, stebestefar, stebestemor, halvsøsken...for en smørje.

Jeg kan riktignok være på gli hvis ungen ikke har noen på farssiden. Dvs det er kun moren og hennes familie.



Anonymous poster hash: f8576...01c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pose og sekk og helst litt til. Kravmentaliteten til enkelte norske kvinner er kvalmende.

Anonymous poster hash: 7eaec...800

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er mulig å være glad i barn uten å ønske dem selv?

Ja og jeg har ikke sagt noe annet.

Det er forskjell på å "like barn" og å bli steforelder. Hvis noen "ikke vil ha barn" betyr det som regel at de hverken vil ha egne eller stebarn. Som stemor/stefar blir man forelder.

Anonymous poster hash: 231e2...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...